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Coca-Cola Bottlers Japan Inc.

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Food and Beverage Services

We bottle happy moments.

About us

Coca-Cola Bottlers Japan Inc. (CCBJI, Security Code: First Section of TSE 2579), which has been established through the integration between Coca-Cola West and Coca-Cola East Japan on April 1, 2017, is one of the largest soft drink companies in Japan and the largest Coca-Cola bottler in Asia with sales revenue ranked third out of over 250 bottlers worldwide. We are responsible for manufacturing and selling about 50 brands including “Coca-Cola”, “Coca-Cola Zero”, “Georgia”, “Aquarius”, “I LOHAS”, “Ayataka”, as well as sports drinks, juice, energy drinks, and other carbonated beverages, and deliver high quality and safe products to about 111 million consumers in Tokyo, Osaka, Kyoto, and 35 other prefectures (the South Tohoku, Tokyo metropolitan, Tokai, Kinki, Chugoku, Shikoku, and Kyushu areas). CCBJI aims for further growth of the Coca-Cola business by combining the experience and know-how which each previous bottler has formed over its long history to create new values and work positively with the community.

Website
https://en.ccbji.co.jp

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Industry
Food and Beverage Services
Company size
10,001+ employees
Headquarters
Tokyo
Type
Public Company
Specialties
bottling, Manufacturing , Vending Machines, and Distribution

Locations

  • Primary

    東京都港区赤坂九丁目7番1号 ミッドタウン・タワー

    Tokyo, 107-6211, JP

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Employees at Coca-Cola Bottlers Japan Inc.

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Updates

  • At Coca-Cola Bottlers Japan, we’re committed to promoting diversity and gender equality as a key business priority. Every year, we celebrate the week around International Women's Day as International Women's Week, to reflect on, learn about, and raise awareness of gender equality and women's career development. For International Women's Week 2025 (March 4 –10) we hosted a series of events:   1.   FamilyMart, Meiji, and Coca-Cola Bottlers Japan: Learning the Importance of Promoting Women's Empowerment from Different Perspectives  On March 7, we teamed up withFamilyMart Co.,Ltd. and Meiji for an online discussion on women's empowerment. Guest speakers shared their career journeys, followed by conversations on fostering diversity, increasing female leadership, and the role men can play in supporting women’s empowerment.  2.       SANRIO ENTERTAINMENT CO.,LTD. and Coca-Cola Bottlers Japan: Learning from Female Executives – An Inter-Industry Corporate Study Session  On March 10, we partnered withSanrio Entertainment Co.,Ltd. for a study session on women's empowerment. Moderated by our Executive Officer and CHROYuki Higashi, the session featured insights from Aya Komaki, President and CEO of SANRIO ENTERTAINMENT CO.,LTD., andMaki Kado, our Executive Officer, President of Food Service Company, Chief Business Strategy Officer, on their own experiences and thoughts on working styles.  3.       Daily Special Columns  Throughout the week, we shared daily columns with our employees on topics such as 'curious to hear but hard to ask' and 'it's not just for women,' shedding light on women’s health and diversity.  We embrace diverse values and ideas to create an inclusive environment that helps everyone reach their full potential, regardless of differences. We will continue to achieve sustainable growth by leveraging our strengths in diversity. 当社は、多様性およびジェンダー平等への積極的な取り組みを経営における重点課題の1つに掲げて様々な施策を展開しています。その施策の一環として、毎年、国際女性デーである3月8日を含む1週間を「国際女性ウィーク」と定め、ジェンダー平等に関する取り組みの必要性や女性のキャリアについて考え、学び、気づきを得るための機会を設けています。今年は、2025年3月4日から2025年3月10日を「国際女性ウィーク」とし、以下のイベントや取り組みを行いました。①  イベント:ファミリーマート×明治×コカ·コーラ ボトラーズジャパン 「それぞれの視点から学ぶ 女性活躍の重要性」ファミリーマート、明治とともに、女性活躍の重要性をテーマとした社内啓発イベントを2025年3月7日(金)にオンラインで実施しました。イベントでは、登壇者のキャリアストーリーの共有に加え、多様性を活かした組織づくり、女性リーダーを増やすために必要なこと、女性活躍推進における男性の役割などについて、ディスカッションが行われました。②  イベント:サンリオエンターテイメント×コカ·コーラ ボトラーズジャパン 「現役女性役員から学ぶ!業界を越えた企業間勉強会」サンリオエンターテイメントとともに、女性活躍推進の取り組みについての社内啓発イベントを2025年3月10日(月)にオンラインで実施しました。イベントでは、当社の執行役員 最高人事責任者 兼 人事・総務本部長の東由紀が司会を務め、サンリオエンターテイメントの代表取締役社長の小巻亜矢氏と当社の執行役員 フードサービスカンパニー プレジデント 最高経営戦略責任者 兼 経営戦略本部長の荷堂真紀が、自身の経験や働き方への思いなどについて話しました。③  特別コラムの配信「国際女性ウィーク」期間中、毎日、「聞きたいけど、聞きづらい」「女性だけではない」をテーマに、女性の健康と多様性に関する社員向けのコラムを配信しました。当社は、社員一人ひとりの個性を尊重し、多様な価値観やアイデアを積極的に取り入れ、違いに関わらず全ての人がポテンシャルを最大限発揮できるインクルーシブな環境を実現することで、多様性を強みとして持続的な成長を目指してまいります。#IWD

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  • Coca-Cola Bottlers Japan Holdings Inc. is pleased to announce it has achieved the highest A List rating in the Water Security category in the 2024 sustainability survey conducted by CDP. This marks the second consecutive year CCBJH has earned this distinction. The CCBJH Group’s initiatives in water security were comprehensively evaluated, contributing to its recognition this year.  ■ Initiatives toward water securityWe are committed to conserving water resources, aiming to reduce water usage by 30% by 2030 and achieve a 200% water source replenishment rate by 2025. Our plants strictly control the water used in production, continuously refine manufacturing processes and facilities, and set targets to lower the Water Use Ratio (WUR) per liter of product. Additionally, we identify challenges in our plants’ water sources through scientific surveys conducted by a specialized agency and the Coca-Cola System’s Source Vulnerability Assessment (SVA). Based on these findings, we formulate a Water Management Plan (WMP) and implement disaster countermeasures and replenishment activities at plant water sources. News release:https://lnkd.in/d8KMuufa コカ・コーラ ボトラーズジャパンホールディングスは、CDPが実施した2024年度の企業のサステナビリティ調査において、「水セキュリティ」の分野で最高評価の「Aリスト」企業に選定されました。「水セキュリティ Aリスト」選定は2年連続となります。今回の「水セキュリティ」分野における「Aリスト」選定は、以下の取り組みが評価されたものと考えています。 ■水の取り組み当社は、「2030年までに水使用量30%削減」および「2025年まで水源涵養率200%維持」の目標を掲げて水資源保全を推進しています。工場では、製品を製造するために使う水の量を厳しく管理し、製造プロセスや工場設備を常に見直し改善につなげ、製品1Lを製造する際に使用する水(WUR:Water Use Ratio)の削減目標を設定しています。また、工場の水源を専門機関による科学的な調査を通じて特定し、コカ・コーラシステム独自の源水脆弱性評価(SVA: Source Vulnerability Assessment)を実施したのち、水管理計画(WMP: Water Management Plan)を策定、災害対策や工場水源での涵養活動を実施しています。 ニュースリリース:https://lnkd.in/dHNKgTx4

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  • 50 Days Until Expo 2025 Osaka, Kansai, Japan!  Coca-Cola Bottlers Japan is proud to be a Gold Partner of the Osaka-Kansai Expo “Live Earth Journey” Pavilion, produced by renowned creator Shoji Kawamori. Recently at the pavilion, we unveiled our Inochi Dama (Life Sphere)—a symbolic representation of biodiversity inspired by Kawamori’s vision of transformation and unity. Our Inochi Dama features the forests and wildlife that our company actively works to conserve, reflecting our commitment to sustainability and aligning with our values. As a company committed to our mission, "We bottle happy moments," we support the Osaka-Kansai Expo in creating a global festival that inspires happiness and promotes a sustainable future.【大阪・関西万博の開幕まで残り50日】  コカ・コーラ ボトラーズジャパンは、大阪・関西万博 河森正治プロデュースパビリオン「いのちめぐる冒険」のゴールドパートナーです。先日、パビリオン内で、当社の「いのち球(INOCHI – DAMA)」が公開されました。「いのち球」とは、河森正治プロデューサーが描く生物多様性を合体・変形させた象徴です。当社の「いのち球」には、私たちが保全活動を行う「森林」やそこに生息する動植物も登場しており、我々のビジネスや価値観とリンクしています。「ハッピーなひとときを、ボトルから。」をコーポレートメッセージとして掲げる当社は、大阪・関西万博が、世界中の人々がハッピーなひとときを感じながら、持続可能な未来につながる祭典となるよう支援してまいります。  大阪・関西万博特設サイト:https://lnkd.in/gy7KC2KT

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  • We have announced our full-year earnings results for 2024. Business income over the period exceeded the upwardly revised plan, reaching 12 billion yen, six times the previous year. This was the result of top-line growth, transformation benefits, and effective cost management, showing solid progress toward our Vision 2028 profit goals. Turning to revenue, we achieved a 2.8% increase over the previous year, outpacing volume growth. This was driven by the strong performance of fully renewed Ayataka and price revisions aimed at improving profitability.For detailed information, please visit our IR website to access the webcast, Q&A session, and the video message from PresidentCalin Ovidiu Dragan.  コカ・コーラ ボトラーズジャパンホールディングスは、2024年通期決算を発表しました。  事業利益は、期中に上方修正した計画をさらに上回る、前年比6倍の120億円を達成することができました。これは、トップライン成長や変革効果の創出、適切なコストマネジメントなどによる結果であり、 Vision 2028の利益目標に対し、計画どおりの進捗です。 売上収益は前年比2.8%の増収と、数量成長を上回る伸長率となりました。これは、フルリニューアルした綾鷹の成功に加え、収益性改善に向けた価格改定の効果が大きく貢献しています。  詳細につきましては当社IRサイトにて決算説明会、質疑応答およびコカ・コーラ ボトラーズジャパンホールディングス代表取締役社長のカリン・ドラガンからのビデオメッセージをご視聴ください。 #cocacola

  • CCBJH is pleased to announce that Company is introducing a shareholder benefit program using Coke ON drink tickets to encourage shareholders to hold its shares over the medium to long term and to deepen their appreciation of the Company and Coca-Cola products. Due to business conditions and other factors, in March 2020 the Company discontinued its shareholder benefit program, which provided mainly Company products to shareholders. However, with the Company's current business performance steadily progressing in line with the Strategic Business Plan “Vision 2028” and ability to deliver shareholder benefits at lower shipping costs by fully utilizing Coke ON drink tickets, the decision has been made to reintroduce the shareholder benefit program in a new form. This is in addition to measures announced in November 2024, namely dividend increases and a share repurchase. Please see the news release for more information on eligible shareholders, contents and shipping schedule.https://lnkd.in/geXVn-Qe 当社は、当社は、より多くの株主のみなさまに、中長期的に当社株式を保有していただくこと、ならびに、当社およびコカ・コーラ社製品のさらなるファンになっていただくことを目的に、Coke ONドリンクチケットを用いた株主優待制度を導入いたします。 2020年3月、当社はビジネスの状況などに鑑み、当時導入していた製品贈呈を中心とした株主優待制度を廃止いたしました。しかしながら、現在、業績が中期経営計画「Vision 2028」に沿って順調に推移していること、Coke ONドリンクチケットを全面的に活用することにより発送費用を抑えて株主優待をお届けすることが可能となったことなどをふまえ、2024年11月に発表した包括的な株主還元策の一環として、増配や自己株式取得などの施策に加え、このたび、株主優待制度を新たな形で再導入することといたしました。 対象となる株主さまや内容、発送時期についてはニュースリリースをご確認ください。https://lnkd.in/gwXQbDsN

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  • On January 6, 2025, Coca-Cola Bottlers Japan established a joint venture, onEQuest Co., Ltd. , with thinkrun Holdings and commenced operations. The new company provides field services including installation, maintenance, repair and quality control of sales equipment. Under its strategic business plan "Vision 2028" announced in August 2023, the Coca-Cola Bottlers Japan Group aims for sustainable and profitable growth through a cost structure resilient to change. With the launch of onEQuest, we will provide higher-quality and more competitive services and contribute to the revitalization of the beverage industry in Japan. For details of our partnership with thinkrun on operations such as installation, maintenance, repair, and QC (quality control) of beverage-related sales equipment:https://lnkd.in/gi-DwKZaコカ・コーラ ボトラーズジャパンは、販売機器の設置、整備、修理およびクオリティコントロール等のフィールドオペレーション業務を提供する会社として、シンクランホールディングスと、合弁会社「株式会社onEQuest」(ワンクエスト)を設立し、2025年1月6日に事業を開始しました。 コカ・コーラ ボトラーズジャパングループは、2023年8月に発表した中期経営計画「Vision 2028」の下、利益をともなう成長と変化に強いコスト構造の構築により、持続的な利益成長を目指しています。「onEQuest」の立ち上げを機に、より高品質で競争力のあるサービスを提供し、国内飲料業界の活性化に貢献してまいります。 シンクランホールディングスとの飲料関連の販売機器の設置、整備、修理およびQC(クオリティコントロール)等の事業における協働について:https://lnkd.in/gyVCi8_G

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  • 100 Days to Go Until Expo 2025 Osaka, Kansai, Japan! Coca-Cola Bottlers Japan is a Gold Partner of the Live Earth Journey pavilion, produced by Shoji Kawamori for Expo 2025 Osaka, Kansai, Japan.  With just 100 days left until the Expo opens on April 13, we hosted momentum-building events at five Mitsui Shopping Park LaLaport locations across Japan. The events attracted nearly 9,000 attendees, who enjoyed taking commemorative photos with “MYAKU-MYAKU”, the official character of Expo 2025 Osaka, Kansai, Japan. Guided by our corporate message, "We bottle happy moments," Coca-Cola Bottlers Japan is dedicated to helping visitors from around the world create happy moments at Expo 2025.We support this event as a celebration of a sustainable future.【大阪・関西万博の開幕まで残り100日】 コカ・コーラ ボトラーズジャパンは、大阪・関西万博 河森正治プロデュースパビリオン「いのちめぐる冒険」のゴールドパートナーです。 4月13日の大阪・関西万博の開幕まで残り100日と迫る中、当社は先日、全国5か所の「三井ショッピングパーク ららぽーと」で機運醸成イベントを開催しました。イベントには、合計9,000名近くの方々にご来場いただき、大阪・関西万博公式キャラクター「ミャクミャク」との記念撮影などを通じ、大盛況のうちに終了しました。 「ハッピーなひとときを、ボトルから。」をコーポレートメッセージとして掲げる当社は、大阪・関西万博が、世界中の人々がハッピーなひとときを感じながら、持続可能な未来につながる祭典となるよう支援してまいります。 大阪・関西万博特設サイト:https://lnkd.in/gy7KC2KT

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  • Happy New Year! 🌅🎍 2025 is the Year of the Snake, symbolizing fresh beginnings—like a snake shedding its skin to start anew.  What will you begin this year?  At Coca-Cola Bottlers Japan, we’ll continue to take on new challenges and stay true to our mission:  “Deliver happy moments to everyone.”  Wishing you a refreshing and joyful year ahead! #CCBJI#happy#newyear #2025 あけましておめでとうございます🌅🎍 2025年は、皮を脱ぎ捨て新たな姿に生まれ変わる蛇のように、再生や変化の象徴とされる巳年です🐍 みなさんは今年どのようなことを始めたいですか?  私たちは「すべての人にハッピーなひとときをお届けし、価値を創造する」というミッションを実現するために、新たなチャレンジをし続けます。 みなさまにとって、新鮮でハッピーな一年になりますように♡ 本年もどうぞよろしくお願いいたします。   #コカコーラボトラーズジャパン#CCBJI#happy#ハッピー#謹賀新年#newyear#巳年#蛇#チャレンジ#飛躍 #2025#令和7年#乾杯#コークで乾杯

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  • We are pleased to announce that our Hakushu Plant (Hokuto City, Yamanashi Prefecture) has earned the Gold Certification of Alliance for Water Stewardship (AWS) Standard, an international certification for the responsible use and management of water resources (water stewardship). The AWS Standard is an international framework for water stewardship, defined as the use of water in a manner that is socially and culturally equitable, environmentally sustainable, and economically beneficial. The Hakushu Plant earned the Gold Certification based on a high evaluation of its commitment to reducing water usage in manufacturing and maintaining water quality in accordance with the Coca-Cola Operating Requirements (KORE), the global quality standard for the Coca-Cola System. This recognition also reflects efforts to understand the water balance in the surrounding watershed, anticipate future impacts and trends, and collaborate with stakeholders in the catchment area to optimize water use in the manufacturing process. As a company that relies on irreplaceable resource of water as its primary raw material, CCBJI is committed to reducing, reusing, and responsibly treating water used in its manufacturing processes. We also collaborate with local communities to preserve sustainable water resources, ensuring abundant water for future generations. For more information:https://lnkd.in/g5eWz-i7 当社白州工場(山梨県北杜市)が、水資源の責任ある利用と管理(ウォーター・スチュワードシップ)の国際認証であるAWS(Alliance for Water Stewardship)規格の「ゴールド認証」を取得しました。 AWS規格は、水資源の責任ある利用と管理(ウォーター・スチュワードシップ)を実現するための国際的なフレームワークです。今回の白州工場の「ゴールド認証」取得においては、製造過程における水使用量の削減や、全世界のコカ・コーラシステム共通の品質とオペレーション管理システム「KORE(Coca-Cola Operating Requirements)による水質管理の取り組みに加え、周辺流域の水収支の把握、将来的に予測される影響や傾向のほか、製造過程で生じる水利用について、流域におけるステークホルダーと連携したさまざま取り組みが総合的に高く評価されました 。 当社は、かけがえのない「水」を主原料に使用しビジネスを行う企業として、製造に使用する水の削減や再利用、適切な処理に努め、豊かな水資源を次世代へ引き継ぐために、地域社会と協働し持続可能な水資源の保全に取り組んでまいります。 詳細はこちら:https://lnkd.in/guWdsf2j

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  • We are pleased to announce that Coca-Cola Bottlers Japan Holdings Inc. has achieved inclusion in the Dow Jones Sustainability Indices (DJSI) for the Asia Pacific region for the seventh consecutive year. This year, CCBJH was among 161 companies selected from approximately 600 major companies in the region, including 78 from Japan. CCBJH received high scores for its Business Ethics and Environmental Policy & Management Systems. CCBJH is committed to advancing CSR in line with ISO 26000 standards for organizational social responsibility. By placing Creating Shared Value (CSV) at the core of its business, CCBJH aims to achieve both business growth and social sustainability as a single objective. CCBJH’s concrete actions to resolve social issues led to its selection for the DJSI Asia Pacific. News release:https://lnkd.in/ghe99wZ7 コカ・コーラ ボトラーズジャパンホールディングス株式会社は、世界のESG(環境・社会・ガバナンス)投資の代表的指標である「Dow Jones Sustainability Indices(以下、DJSI)」のアジア・太平洋地域を対象とした「DJSI Asia Pacific」の構成銘柄に7年連続で選定されました。  2024年は同地域における主要企業約600社から、当社を含む161社(うち日本企業78社)が選定され、当社は「ビジネス倫理」、「環境方針・マネジメントシステム」が高く評価されました。 当社グループは、組織の社会的責任に関する国際規格であるISO26000に則ったCSRを更に進化させ、ビジネスの成長と社会の持続性をひとつの課題として捉える「共創価値(Creating Shared Value:CSV)」を経営の根幹としています。課題解決のための具体的なアクションプランを実行していることが今回の選定につながりました。 当社は、今後も事業活動を通じた社会課題の解決に取り組み、当社グループの事業領域における「SDGs(持続可能な開発目標)」の達成に貢献し、持続可能な社会の実現を目指してまいります。

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