NEW YORK, April 22, 2014 /PRNewswire/ -- Dobleas / FreakOut International, the leading mobile Demand Side Platform (DSP), is pleased to announce that the cross-device capability ofits proprietary Data Management Platform (DMP) came out of stealth and is now officially available for clients to use in the platform. Dobleas' DMP enables advertisers tobuild actionable audience segments based on a De
ボーナスが高い職種ランキング2025! 年間ボーナス平均額は「120.7万円」に急上昇【パーソルキャリア調べ】 11月17日 8:00

A data-management platform (DMP) panel held Wednesday at AdExchanger’s Industry Preview 2014 revealed the philosophical differences held by four major DMP providers in terms of how thetechnology should best be implemented and used. The panelists –CEOs Scott Howe of Acxiom, Omar Tawakol ofBlueKai, Bill Demas of Turn and John Nardone of [x+1] – all agreed on the basic concept of a DMP: atechnolo

Digital Publishers and Advertisers that have access to a Data Management Platform (DMP) canbootstrap their own data modeling, or lookalike model capabilities with somesimple index-based approaches. That is to say, if you can understand both the total population of users for every segment and for any specific segment, how many users of every other segment overlap in that target segment, you can
Interview:DMPを活用したCRMソリューションで新規ビジネスを開拓 ——楽天広告事業営業促進グループマネージャー 向谷和男氏 現状、多くのプレミアムパブリッシャーが、プログラマティック・トレーディング(データに基づく自動的な広告枠買い付け)等の台頭で値崩れが起きていると感じているが、楽天ではデータ活用によって媒体の付加価値を生み出している。DMP(Data Management Platform)は広告主が効率的な広告出稿のために利用するイメージが強いが、媒体側でどう利用しているのか、楽天広告事業営業促進グループマネージャー 向谷和男氏に、その概要や方向性について伺った。 (聞き手:ExchangeWire Japan編集長 大山忍 /text:柏木恵子) 購買履歴からカテゴリーマスを見つけて広告の価値を高める ——御社が広告ビジネスをされているというイメージがあまりありませ

DMPの定義 DMPとは、「データ・マネジメント・プラットフォーム」の略取です。 DMPは、比較的広い概念の言葉であり、定義も様々あります。 (データマネジメントプラットフォームとは)自社や外部などの様々なデータを抱合し、分割・正規化し、それらをすべてのチャネルに入力する技術プラットフォームである。-Forrester Research社- マルチチャンネルの広告やマーケティング、メディアやユーザーの活性化など、いわゆる“ビッグデータ”と呼ばれるソリューションが具体化したものである。-iab- 1st,3rdPartyのデータを組み合わせることで、即座にキャンペーンの最適化と動きの予測等をすることができるツール このように、様々な定義がありますが、要するに色々なデータを一元管理することで、今まで不可能だった高度な予測を行うためのツールです。 使用目的は、配信パフォーマンスの向上やターゲティ

データ分析から導き出されたインサイト無しにAI(人工知能)の活用は始まりません。私たちは、各業界知識とデータ・アナリティクス技術を駆使しデータドリブン経営を強力に支援します。 データ、アナリティクス、AIは企業にとって競合他社との差別化を図るかつてないほど大きな要因になっています。今日の経営幹部が効率を向上しながら新たな収益源を開拓し、新しいビジネスモデルをタイムリーに構築する方法を模索する中、価値を生み出し成長を続ける企業には「データ活用」という共通項があります。私たちは、無数のデータから企業にとって本当に必要なデータを活用するための方法を知っています。 将来を見据えたオペレーション体制を備えている企業の半数以上(52%)は、すでにデータとアナリティクスを大規模に活用しています。データとAIに関する取り組みをビジネス戦略に沿って実施することで投資利益率を迅速に最大化し、最終的にはAIをビ
eXelate segments share users based onsimilar browsing behavior, and when those segments are targeting people withsimilar interests, this overlap can be significant. This heatmap visualizes 50 of our most popular segments by shared users. Finding unnoticed relationships among users and segments can be invaluable for advertising campaigns. For example, Auto Buyers: Hybrids and Shopping: Personal
Making Leaders Successful Every Day July 25, 2011 The DMP Is The Audience Intelligence Engine For Interactive Marketers by Joanna O’Connell and MichaelGreene for Interactive Marketing Professionals © 2011 Forrester Research, Inc. All rights reserved. Forrester, Forrester Wave, RoleView,Technographics,TechRankings, and Total Economic ImpactaretrademarksofForresterResearch,Inc.Allothertrademarks
BlueKai: NotJust a Data Warehouse Anymore Adtech firm expandsits offerings Adtech firmBlueKai derivedits name from a book,Blue Ocean Strategy, about identifying untapped markets. Originally that market was operating theNasdaq for companies to buy and sell consumer data. Over the last year and a half, though, the five-year-old firm has looked to pivot fromjust buying and selling data to he

リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く