Simple and efficient, rail travel nonetheless inspires a sense of romance. By train, subway, and a seemingly endless variety of trams, trolleys, and coal shaft cars, we've moved onrails for hundreds of years. Industry too relies on the billions of tons of freight moved annually by rolling stock. Gathered here are images ofrails in our lives, the third post in an occasional series on transport, f

BCG流「経営×マーケ」持続的成長の方程式 「マーケティングは経営そのものである」。そんな声が高まっている一方で、実際に融合できている企業は少ない。マーケティングについて経営層の理解が薄いケースや、マーケティング部門が部分最適に終始して経営視点を伴っていないケースも目立つ。なぜ、マーケティングと経営は融合しないのか。本連載では、どうすればマーケティングを経営の中核に据え、企業の成長につなげることができるのか、事業会社で20年以上にわたりマーケティングに従事し、ボストンコンサルティング グループ(BCG)において経営変革を支援する中野佑香氏が、BCG流のマーケと経営を融合させた問題解決の本質と仕組み・組織づくりについて解説していく。(画像/master1305/stock.adobe.com)

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