

As we announced atGoogle I/O, today we are releasing version 3.1 of theAndroid platform.Android 3.1 is an incremental release thatbuilds on the tablet-optimizedUI and features introduced inAndroid 3.0.It adds several new features for users and developers, including: Open AccessoryAPI. This newAPI provides a way forAndroid applications to integrate and interact with a wide range of access

+1 ボタン 2 AMP 11API 3 App Indexing 8 CAPTCHA 1Chrome 2 First Click Free 1Google アシスタント 1Google ニュース 1Google プレイス 2Javascript 1 Lighthouse 4 Merchant Center 8 NoHacked 4 PageSpeed Insights 1 reCAPTCHA v3 1 Search Console 101 speed 1 イベント 25 ウェブマスターガイドライン 57 ウェブマスタークイズ 2 ウェブマスターツール 83 ウェブマスターフォーラム 10 オートコンプリート 1 お知らせ 69 クロールとインデックス 75 サイトクリニック 4 サイトマップ 15 しごと検索 1 スマートフォン 11 セーフブラウジング 5セキュリティ 1

API level11のClipboardManagerから、ClipboardManagerにPrimaryClipChangedListenerを付与することができるようになりました。 このリスナーはクリップボード内のデータが変更された場合にイベントが発生するイベントを検知するリスナーです。 (現在OnPrimaryClipChangedListenerは公式ドキュメントに詳細が載っていないため、独自の調査と見解で本記事を書いています。今後、公式ドキュメントに詳細が追加され、私の見解と違う内容が記載された場合には修正致します。) 詳細は以下から。 PrimaryClipChangedListenerを付与する PrimaryClipChangedListenerを実装する為には、addPrimaryClipChangedListenerメソッドでClipboardManagerにPri

Android DevelopersBlog: Fragments For All 公式blogで発表があったとおり、Honeycomb以前のバージョンでもFragmentを使えるようにするライブラリが提供されたので試しに触ってみた。 以下、とりあえず動いたという程度でHoneycombでのFragmentについては勉強不足なので変な実装のところもあるかも…。 インストール SDK Managerに"Android Compatibility Package"というのが追加になっているので、それにチェックを入れてインストール。 開発プロジェクトへの適用ANDROID_SDK/extras/android/compatibility/v4の下にandroid-support-v4.jarがあるので、これをEclipseの開発プロジェクトに適用する。 開発プロジェクトにlibsディレクトリ


[This post is by Xavier Ducrohet,Android SDKTech Lead. — Tim Bray] A few weeks ago, Dianne Hackborn wrote about the new FragmentsAPI, a mechanism that makesit easier for applications to scale across a variety of screen sizes. However, as Diannenoted, this newAPI, which is part of Honeycomb, does not help developers whose applications targetearlier versions ofAndroid. Today we’ve released a

「PreferenceFragmentを使って2Paneな設定画面を作成する」「Fragmentを使ってMenuを動的に作成する」にて、Android3.0で追加された、Fragmentについて紹介してきました。 今回も、Fragmentの機能を紹介していきます。 FragmentはActivityなどと同じ様に、ライフサイクルを持ちます。 それらを確認した上で、Button操作による、Fragmentの追加/編集を行っていきましょう。 Fragmentのライフサイクル Fragmentにはライフサイクルがあります。 それは以下の通り。基本的な流れはActivityと同様ですが、UIの生成等に関わるMethodが追加されています。 〜コアライフサイクルMethod〜 1. onAttach(Activity) →Activityに関連付けされた際に一度だけ呼ばれる。 2. onCreate
[This post is by Chet Haase, anAndroid engineer who specializes in graphics andanimation, and who occasionally posts videos and articles on thesetopics on his CodeDependentblog at graphics-geek.blogspot.com. — Tim Bray] One of the new features ushered in with the Honeycomb release is a newanimation system, a set ofAPIs in a whole new package (android.animation) that makes animating objects a

What to expect at Meta Connect 2025: 'Hypernova' smart glasses,AI and themetaverseMeta Connect, the company's annual event dedicated to all things AR,VR,AI and themetaverse isjust days away. And once again,it seems likeit will be a big year for smart glasses andAI. Instagram fixed an issue that caused posting multiple Stories totank your reachInstagram fixed a bug that made posting multi

[This post is by Dianne Hackborn, a Software Engineer who sits very near the exact center of everythingAndroid. — Tim Bray] An importantgoal forAndroid 3.0 is to makeit easier for developers to write applications that can scale across a variety of screen sizes, beyond the facilities already available in the platform: Since the beginning,Android’sUI framework has been designed around the use

多少意訳も入ってます。 厳密な意味をしりたい方は、ぜひ原文を参照ください。 ----- TheAndroid 3.0 FragmentsAPI ■ Introducing the FragmentAndroid 3.0 では Fragment と呼ばれる新しいクラスをつかってアプリケーションのインターフェースを調整することができます。Fragment は自身のUI と lifecycle を含んだコンポーネントで、必要なUI や特定のデバイスや画面に応じて、アプリケーションUI の異なるパーツで再利用が可能です。 Fragment を mini-Activity のように思うかもしれませんが、それ自身独立で動くことはできず適切な Activity にホストされなければなりません。事実、FragmentAPI の導入では Activity の開発者が直面してきた多くの欠点を明ら
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