
はてなキーワード:voidとは
タスクタイプのENUMとタスク内容のStringと日付をDBに保存するコマンドプログラムを書いて タスク内容はタスクタイプによっては固定になる場合と任意のStringの場合がある
これで下のようなものが出たがENUM側に持たせてるので言い方の問題だと思うよ
public staticvoidmain(String[] args) {
Scanner scanner = new Scanner(System.in);
System.out.println("Task type:");
for (TaskType type : TaskType.values()) {
System.out.println("- " + type.name());
}
TaskType taskType = TaskType.valueOf(scanner.nextLine().trim());
if (taskType.hasFixedContent()) {
taskContent = taskType.getFixedContent();
System.out.println("Task content fixedas: " + taskContent);
} else {
System.out.print("Enter task content: ");
taskContent = scanner.nextLine();
}
System.out.print("Enter taskdate (yyyy-MM-dd): ");
LocalDate taskDate = LocalDate.parse(scanner.nextLine());
Task task = new Task(taskType, taskContent, taskDate);
System.out.println("Task saved successfully.");
}
}
DAILY_REPORT("Daily report submission"),
MEETING(null),
MAINTENANCE("Systemmaintenance task");
privatefinalString fixedContent;
TaskType(String fixedContent) {
this.fixedContent = fixedContent;
}
public boolean hasFixedContent() {
return fixedContent != null;
}
publicString getFixedContent() {
return fixedContent;
}
}
ゲームマーケットの帰りの電車で話していた男性2、女性1でオタサーみたいに女性を挟むようにして座っていた奴ら。
ノイキャンも貫通するような声量で話しているのはまあいい。酔っ払いとか他にもそういう人はいる。
VOIDっていうTRPGシナリオのネタバレを大声で話すな。明らかにシナリオの盛り上がるところをべらべらと、お前らはいい体験できてよかったですね。
こっちはまだ通ってないし、ゲームマーケットでTRPG関連を目的に行ったなら、周りにも同じようなTRPGプレイヤーがいるって想像つかんか?
話聞いてる限り、KPはその場にいない特定の1人がずっとやってるっぽくてかわいそうだわ。その人と遊びたいからKPやってもらう〜とか初めてリアルで聞いたわ。終わってるだろ。
プレイスタイルも自己満足を優先して周りに迷惑かけてるんだろうな。
一生そこから出てこないでくれ。
utf8の文字コードで構成されたバイナリーファイルがある。このファイルの改行の数を数えよ。改行はCRのみとする。このファイルにはCR が必ず含まれており、CRで分割すればマルチスレッドで処理できる。
size_t count_cr_in_file(conststd::string&path) {
std::ifstreamfs(path,std::ios::binary);
size_t size =fs.tellg();
fs.seekg(0);
const size_tthread_count =std::thread::hardware_concurrency();
const size_t chunk_size = size /thread_count;
std::vector<std::future<size_t>> futures;
for (size_t t = 0; t <thread_count; t++) {
size_t start = t * chunk_size;
size_t end = (t ==thread_count - 1 ? size : (t + 1) * chunk_size);
futures.push_back(std::async(std::launch::async, [start, end, &path]() {
std::ifstreamfs(path,std::ios::binary);
fs.seekg(start);
size_t count = 0;
for (size_t i = start; i < end; i++) {
char c;
if (c == '\r') count++;
}
return count;
}));
}
size_ttotal = 0;
for (auto& f : futures)total += f.get();
returntotal;
}
importmmap
mm =mmap.mmap(f.fileno(), 0,access=mmap.ACCESS_READ)
returnmm.count(b'\r')
c#で書けと指示したところ、
using System;
using System.IO;
using System.IO.MemoryMappedFiles;
{
public static long CountCRInFile(stringpath)
{
using varmmf = MemoryMappedFile.CreateFromFile(path, FileMode.Open, null);
using varaccessor =mmf.CreateViewAccessor(0, 0, MemoryMappedFileAccess.Read);
long fileSize =accessor.Capacity;
int processorCount = Environment.ProcessorCount;
long chunkSize = fileSize / processorCount;
longtotal = 0;
Parallel.For(0, processorCount, i =>
{
long start = i * chunkSize;
long end = (i == processorCount - 1) ? fileSize : (i + 1) * chunkSize;
long localCount = 0;
byte b;
for (longpos = start;pos < end;pos++)
{
if (b == 0x0D) //CR
localCount++;
}
lock (lockObj)
{
total += localCount;
}
});
returntotal;
}
{
long count = CountCRInFile(path);
Console.WriteLine($"CR count = {count}");
}
}
というコードが出てきた。
実際はcrlf,lfもあり得るんだが、そこは考慮しなくてもよく、そう考えるとaiはすごいとしか言いようがない。
なお、utf8として成立する単位で区切りつつ改行を数える場合、もう一工夫いる。
Thereis an epidemic of people misunderstanding what hit points are andwhyyou gain them. Thisrant/explanationis fueledby an argument I had withone of myplayers and too many commentsonDnD streams where people misunderstandHP. Theonly part ofyourHP that determines how muchdamageyou can physically withstandis the Con modifieryouadd, the rolledHPis combat experience, luck and mental fortitude. Let me explain.
Alvl20 Goliath Barbarianat fullheathgets stabbed in the head with with asimple 1d6 sword. That Goliathis dead, gainingHPisn’t becoming tough enough tosurvive a sword toyour goddamn cranium,it’s gaining enough combat experience thatyou’re able to avoid the deadlyblow and insteadonly suffer a cut inyourarm.
Thisis the entire concept of sneakattack and criticalhits. Therogueisn’t suddenly hittingyou harder thannormal, they’re slipping pastyour defenses to deal the realisticdamage ofyougetting stabbed in the kidney. Whenyou crityou aren’t hitting harder thanyou were beforeyou’re landing a solid hit thatyour opponentis having a hardertime avoiding.
Thisiswhyyour rolledHPis dependentonyour class and notyourrace, andwhy martial classes have the highest hit die. A knife in the gutis a muchmore dangerous whenyou’re agnome than whenyou’re a Goliath unless thegnomeis a fighter and the Goliathis a wizard.Onehas muchmore combat experience than the other andis able to avoid the deadlier hit.
Edit:again thisis alsowhyyou heal to fullHP after a longrest.You aren’tmagically healing hundreds of cutsonyourbody,you’re becomingrested enough thatyou’re able to avoid that dagger toyour neck.
Edit 2: I avoid taking about spells becausemagicis fuckingweird.
Alsopoisondamage.It’s about how muchpoison/venomis actually able toget intoyour system beforeyou’re able to pull backand avoidit.
https://anond.hatelabo.jp/20250630233246
アゴダのXが日本語ワカリマセン〜英語で言って!というので勝手ながらこちらの増田を途中までですが英語にさせてください&かなり意訳許してください&違和感間違い等あったら有識者教えて
Agodamakes many troubleson travel, Latestnews inJapan toldas so.
But "I" think there's accomplice.
"I"am a Manager ofHotel inTokyo and Iwas involved many troublesmadeby Agodaand accomplice.
I want to everyone awareand avoid troubles...and I also wanted to say about, usually,JapaneseHotel staff areHATE Agoda.
Basically, Agoda bought room bookings fromHotels and sell with chargelike otherOTA.
But, thedifferenceis, Agoda also sell "other agent's" room stock.
for example, someJapanesemajor agent "Rakuten" or "Jaran" are making partnership with Agodaand Agodausers can booking partners stock.
Thiscase,Hotels agreed bookingby Agodaat sellJapanese agent anduser andHotels can confirm booking routelike "Jaranvia Agoda"on each systems. almost thiscase notmake troubles.
But,nextcaseis problem... Agodais also buying room stock from Suspicious agent.
I think thiscase causes complain of Hoshino Resort and Toyokoinn.
Sometime Agoda propose very cheap reservation than other reservation of samehotel, day, conditions.
Usually,user choice and buy such reservation.
but, thiscase, the booking not complete.
Hotels are noticedasonly "from Expedia AffiliateNetwork".
Agents are usuallymake contract withhotels, butits pretty expensive for smaller agent.
then, Expedia provide bookingsearch engine service for mainly such agents.
Sometime Airlines uses this toaddhotel booking to their own airplanes booking andmake travel deal.
Then, the service MUST contain suspicious agents.
and the booking route CANtakelike below.
Agoda⇨agent A⇨agent B⇨C..⇨Hotel
And the sucks, thecase must threw many Suspicious Agent (of suspicious country) (and sometime the bookings are actually not exists).
So, When trouble occurs,hotel can not confirm "whereis matter andwhy trouble occurs"
I think, Expedianeed survey and not allow these suspicious agents.
But also, WEhotel staff think Agoda seems runningaway from responsibleaction with saying "it's not our problem", they must be aware andtake responsibleaction for suchcase!
神クラス(GodObject)は、ソフトウェア設計においてアンチパターン(避けるべき設計手法)として知られています。
これは、過剰に多くの責任を持ちすぎるクラスやオブジェクトのことであり、ソフトウェアの保守性や拡張性、可読性に大きな問題を引き起こします。
以下では、「いかに大変か」「なぜ大変か」「どのように大変か」を徹底的に具体的に解説します。
public class ApplicationManager { privateMap<String,User>users; private DatabaseConnectiondb; privateLoggerlogger; privateGUIgui; private NetworkClientclient; publicvoid startApplication() { connectToDatabase(); loadUsers();gui.showLoginScreen(); } publicvoid processUserInput(String input) {logger.log("Input received: " + input); if (input.equals("logout")) {gui.showLoginScreen(); } else {client.send(input); } } // ...more than 5000 lines of code}
「曇らせ展開だけが続き旨味がないサンドバッグ要員」「他のHOと比較して活躍できるシーン量に大きな差があり、かつそれが事前に明示されない」「NPCの下位互換である」など。
自身が遊んだ感想、友人知人から口頭で聞いた話、某所にて書かれていた意見を未通過KPをする際のヒントとしてまとめています。複数意見があったものは併記しました。
あくまで個人の感想です。よりよいセッションのための参考程度でご覧ください。
(50音順)
HO1
HO3
HO2
全員
NPC中心
HO1
全体的に秘匿の意味を感じない
NPC中心
NPC中心
HO3が虚無りがち
HO1もいらない
HO3が虚無、全部虚無
HO2ややマシ
HO2は陣による
HO2
HO1
HO2もやや虚無
HO3
NPC中心
HO2
HO2
全員
HO3
HO3疎外感あり
HO1
HO4
HO2もやや虚無
全員
HO3
HO2
偏りありかつPL会議不可
HO4
HO4
HO3曇らせばかり
魔女は出目次第で虚無
偏りあり
NPC中心
HO2
HO4もやや虚無
HO3
HO2
HO3も不遇寄り
HO4
HO3
HO4
HO2も楽しくはない
梟の断罪
NPC中心
陣により星、吊るされた男、愚者、女教皇、力、皇帝、魔術師、世界、節制など
HO3
NPC中心
NPCが主役
ハートがやや薄味
柳最優遇
桜と藤も出番あり
他は微妙
全員
全員自由度がない
色欲が一番薄い
午が後半虚無になりかねない
HO4
HO1
HO3
HO3
HO4も薄め
HO3
狗の役割を活かせないことはありうる
NPC中心
HO3
HO2も虚無より
HO1
ややNPC中心
HO1以外の全員
HO2はやや疎外感
HO1
HO2虚無
HO3救われない
HO2
HO2
HO1やや虚無
HO4
お助けNPCっぽい
HO2も虚無
哀
HO喜以外
HO2
HO4も虚無りがち
全員
HO2
HO3
HO2が一番虚無?
HO4も虚無
色欲強欲
怠惰も虚無より
NPC中心
野狗子
HO2
HO4
火力バランスが悪い
HO1
HO2もやや虚無
HO4
NPC中心
HO1
HO3
HO2
落語家も楽しくはない
あとワークエリアは流石にu8 buf[16]; とかしておいて
「(s16)(((s16*)buf)+0) は x で…+2 は y で…」なんてやってられないので
(snip)
とかで this = (HOGE)buf; してから this->x とか this->y とか にしたらだいぶ見た目がふつうになったンゴ!
(わかる人ならこれで大丈夫だと思うけど)いくらなんでも説明が雑すぎたので集合知のためにもう少し詳しく残しておきますね。
typedefstruct {Map *map; s16 x, y; s16 n, c; s16 w, h;} TH_REGISTER_MAP, *TH_LPREGISTER_MAP;u8 g_pThisRegister[16];void thDemo_WallpaperInit(void){/* s16 *reg = (s16*)g_pThisRegister; *(reg + 0) = 0; *(reg + 1) = 0; *(reg + 2) = 256; *(reg + 3) = 160;**/ TH_LPREGISTER_MAP reg = (TH_LPREGISTER_MAP)g_pThisRegister; reg->map = g_pMaps[1]; reg-> x =0; reg-> y =0; reg-> w =256; reg-> h =160;}void thDemo_WallpaperMain(void){/*Map *map = g_pMaps[1]; TH_LPREGISTER_S16 reg = (TH_LPREGISTER_S16)g_pThisRegister; *(reg + 0) = *(reg + 0) + 1; *(reg + 1) = *(reg + 1) + 1;MAP_scrollTo(map, ((*(reg + 0)) % (*(reg + 2))), ((*(reg + 1)) % (*(reg + 3))));**/ TH_LPREGISTER_MAP reg = (TH_LPREGISTER_MAP)g_pThisRegister; reg->x++; reg->y++;MAP_scrollTo(reg->map, (reg->x) % (reg->w), (reg->y) % (reg->h));}
あなた様のおっしゃる通りに、法律で人の自由を縛ることにはもっと慎重であるべきだと猛省いたしました。
単なる土下座に留まらず、中国より古来から伝わる「三跪九叩頭の礼」を致します。
なお、冗長な記述を避けるためにJavaで記述させていただきます。
public staticvoidmain (String[] args){
for(int i=1; i<=3; i++) {
System.out.println("跪");
for(int j=1; j<=3; j++) {
System.out.println("起");
}
System.out.println("起立");
}
}
}
御清聴の程有難く存じます。
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: In this dimlylit room, I canmakeout a clutteredassortment of objects. There's an old, tattered book lyingopenon a dustytable,itspages filled with arcane symbols. A moth-eaten rugcovers a portion of the floor,and a crackedmirrorhangsonone wall, reflectingdistorted images. Theair carries a musty scent, and Isense anatmosphere of abandonment and neglect.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Ireachout and pick up the oldbook.Itspagesfeel brittle andfragile in my hands.As Iflip throughthe pages, thetext appears to be written in a language I can't comprehend, filled with cryptic symbols and diagrams.It's a tome of secrets, butits meaning remains elusive.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I examinethe cover of thebook,trying to discernany details despite the dimlight.The coveris worn and weathered, andit bears an intricate design of what appears to be a coiled serpent,its scales formed from shimmering, iridescentcolors. Above the serpent, there's atitle in elegantscript, butit's written in a language I can't decipher. Thebook exudes anaura of mystiqueand ancient knowledge.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I turn myattention to the room'sexit, the door.It stands tall and imposing,made of heavy, dark wood. There's a tarnished doorknob, and the door appears to be slightly ajar, revealing a sliver of whatliesbeyond.It beckons me to explore further, promising unknown adventures or perhaps evenmore mysteries.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I approach the door and grasp the tarnished doorknob. With a gentlepush, the door creaksopen, revealing a corridor shrouded inshadows.The faintglow from the room behind me barely penetratesthe darkness ahead. Istep cautiously into the corridor, ready to uncover the secrets thatliebeyond.
foward.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I proceed forward down theshadowy corridor, my footsteps echoingfaintly in the dimness. Thepath ahead seemsendless, and theair grows cooleras I delve deeper into the unknown, guidedonlyby the flickeringlight behind me and the anticipation of what awaits.
foward andlook around
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Continuing down the corridor, Itake amoment tolook around. The walls are lined with faded, tattered tapestries depicting scenes of ancientbattles and mythical creatures. The torch sconces thatonce held flames have long since burnedout, leavingonlyemptybrackets. Theairfeels heavy withhistory, and there's afaint, eerie whispering that seems to emanate from the walls themselves,as if they hold secrets untold.
ChatGPT
ChatGPT
listen carefully
ChatGPT
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:The source of the hauntingmelody remains elusive, hidden in theshadows.It'sas ifthe music emanates from the very walls, anethereal presence that defies explanation. Thereis no visiblemusician, yetthe musiccontinues to fill the corridor, casting a spell of enchantment and mystery.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I heed the roll of thedice and embarkon a quest totracethe source of the hauntingmelody. Eachsteptakes mecloser to the enchanting sound,and as I round acorner in the corridor, I come upon a door, slightly ajar, from whichthe music seems to emanate. Myheart races with anticipationas Ipush the dooropen, eager to unveil the secrets thatlie within.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: When Iopen the door, there stands a grand chamber bathed in an otherworldlyglow. In the center of the room, an ornate grandpiano commandsattention. The keysmove on their own, playing the hauntingmelody that had drawn mehere. But there's nooneat thepiano.The roomis adorned with opulent tapestries and gildedmirrors, reflecting the surreal scene before me. Candlelit chandeliershang from the ceiling, casting a warm, flickeringlight that dances across the walls. Theairis filled with an intoxicating fragrance, amix of ancient incense and delicateflowers.Atthe far end of the room, a figure cloaked inshadows stands beside an enormous, antiquebookshelf filledwith tomes of forgotten knowledge. Their presenceisenigmatic, and their intentions remain unclear.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I approach the grandpiano,its keysstill playing the hauntingmelody.As I inspectit, I notice that there are no visible hands or fingers touching the keys.It'sas if thepianoitselfis possessedby some unseen force, creatingthe music with anethereal touch.Thepianois amasterpiece of craftsmanship, adorned with intricate carvings and inlaid withprecious gemstones.Its keys aremade of polishedivory, and theymove in perfectharmonywith the haunting tune.It's a surreal and mesmerizing sight, leaving me both entranced and bewildered.
ChatGPT
thepiano suddenly stops
ChatGPT
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:As I turn around, awave of revulsionwashesover me. Mysenses reel indisgustat the sight before me. The figure that had been cloaked inshadowshasnow revealeditself, anditis a grotesque, nightmarish entity.Its formis atwistedamalgamation ofhuman andbeast, with grotesque, elongated limbsand a maw ofsharp, jagged teeth.Theonce opulent chamberhas transformed into a nightmarish lair, with walls adorned inmacabreart and gruesome trophies. Theairis thickwith the stench of decay and despair. Iam trapped in a surreal and horrifying nightmare, unable toescape the clutches of this abomination.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:Fear courses through meas I confront this nightmarish entity andits gruesome lair. In this realm ofhorrors, I mustmake a decision. I choose to... confront the entity, mycuriosity anddeterminationoutweighing myfear,as I seek to uncover the mysteries and secrets thatlie within thistwisted nightmare.
how?
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:With trembling resolve, Itake astep forward,slowly approaching the grotesque entity. Iattempt to communicate withit,askingit whatitwants orwhyithas brought mehere. Myvoice quivers, but mydetermination to unravel theenigma that surrounds this nightmarish realm remains steadfast.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: The grotesque entity regards me with malevolent,glowingeyes,its jagged maw twitching with an unsettlingsmile.It responds with a guttural, incomprehensible language, filled withwhispers andhisses.It becomes apparent thatcommunicationwith this entityis futile, andits intentions remain shrouded indarkness.As Icontinue to stand before this nightmarishbeing, Ifeel a growingsense of dread, realizing thatescapemay be theonly option left.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: With nohope ofcommunication or understanding, and the nightmarish entity's menacing presence growingmore oppressive, I decide tomake ahasty retreat. I turn andrush toward the door through which I entered, drivenby the instinct toescapethe horrors of this surreal nightmare.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Myescape from the nightmarish realmwas fraughtwith tension andfear, but Imanaged toreach the door andslamit shut behind me. The grotesque entity andits horrifying lair were left behind,at leastfor the moment. Whetherit went well or badis a matter of perspective. I survived the encounter, but the mysteries and terrors of that surreal placestill haunt my thoughts.The experiencewas a chilling reminder of the unknown andthe horrors that can lurk withinit.
look around
私は直接ウェブ検索を行うことはできませんが、あなた自身で関連するキーワードで検索エンジンを使用することができます。以下は、検索する際に使えるキーワードの例です:
"cloud smoke vortexart"
"mysterious swirling cloud illustration"
"smoke entering vortex centrallight"
"fantasy cloud swirl center"
"artistic representation of smoke entering centralvoid in clouds"
これらのキーワードを使用して検索すると、あなたが表現しようとしているイメージに近いアートやイラストが見つかる可能性があります。画像検索結果から、目的に合ったものを見つけることができるでしょう。
横じゃが、こんな感じでいいんかね?ChatGPTじゃなくてBing先生だが同じ事やろ
わいの問:
今週の水曜日の日付を出力するJavaコードを教えてください。
importjava.time.LocalDate;importjava.time.DayOfWeek;importjava.time.format.DateTimeFormatter;public classMain { public staticvoidmain(String[] args) { //現在の日付を取得 LocalDatetoday = LocalDate.now(); // 今週の水曜日の日付を取得 LocalDate wednesday =today.with(DayOfWeek.WEDNESDAY); // 日付をフォーマットして出力 DateTimeFormatter formatter = DateTimeFormatter.ofPattern("yyyy年MM月dd日"); System.out.println(wednesday.format(formatter)); }}
(動かしてはないけど、まあパッと見でおかしい所は無さそうやし、動くやろ。。。)
もうこのやりとりの時点でダメやん?
ダメじゃねえよ。要件を正確に記述できないならコードなんて書けるわけない。
空気読んでいい感じに読み取ってよというのを求めてるなら、仕様書すら書けないダメプログラマーってことだろ。
コンピューターの中では数字で日付は管理されててそれはJavaでは日付のオブジェクトとして表されるんだけど、「今週=現在の週の水曜日」を表すオブジェクトが欲しい
やったぞ
java.timeパッケージの LocalDateクラスや TemporalAdjustersクラスを使用して、「今週の水曜日」の日付オブジェクトを取得できます。
以下のコードは、現在の日付に基づいて今週の水曜日の LocalDateオブジェクトを返すJava の関数です。
importjava.time.temporal.TemporalAdjusters;
public staticvoidmain(String[] args) {
System.out.println(getThisWeeksWednesday());
}
public static LocalDate getThisWeeksWednesday() {
LocalDatetoday = LocalDate.now();
returntoday.with(TemporalAdjusters.nextOrSame(DayOfWeek.WEDNESDAY));
}
}
この関数は現在の日付を取得し、それを TemporalAdjusters.nextOrSame(DayOfWeek.WEDNESDAY)メソッドに渡して、今週の水曜日の日付を取得します。今日が水曜日である場合、それが返されます。それ以外の場合は、次の水曜日の日付が返されます。
今日が週内のどの日であったとしても(木曜日や金曜日であったとしても)その週の水曜日を表すオブジェクトを返す関数を示してください。
それには、今週の最初の日を求め、そこから水曜日までの日数を加算するアプローチを使用します。以下のコードでは、週の最初の日を月曜日と仮定しています:
importjava.time.temporal.TemporalAdjusters;
public staticvoidmain(String[] args) {
System.out.println(getThisWeeksWednesday());
}
public static LocalDate getThisWeeksWednesday() {
LocalDatetoday = LocalDate.now();
LocalDatemonday =today.with(TemporalAdjusters.previousOrSame(DayOfWeek.MONDAY));
returnmonday.plusDays(2);
}
}
このコードは、まず今日の日付を取得し、それから TemporalAdjusters.previousOrSame(DayOfWeek.MONDAY)メソッドを使用して今週の月曜日の日付を取得します。そして、月曜日から2日後の日付(水曜日)を取得するために plusDays(2)メソッドを使用します。
VOID通ったいま、ちょっと前にVOIDのHO2とHO4は人間そっくりな見た目のアンドロイドで来るべきだしあまりにも人間離れしてメカメカしい見た目はKPが止めるべきって言ってやや燃えてたふせったー思い出したなあ。
通過した今はその意見ちょっと分かるんだけど未通過ではそんなの分かるわけないし、KPだってぴくるーの仮置きイラストでオッケー出したら当日全然メカで来た、とかもありえるだろうし難しいなあ。金出して立ち絵依頼してきてたり、時間かけて自分で描いてたりするだろうし、そこでいやだめですピクルーの絵でやってください、とは言えない。
VOIDってなんか近未来のかっこいい戦闘できる有名シナリオ!と思ってあなたはアンドロイドですって言われたらそりゃあ『ぼくのかんがえたさいきょうのあんどろいど』作ってきちゃうよなあ。
バンド名: Shadowrealm
アルバムタイトル: Apocalypse Chronicles
説明: このアルバムは、終末、死生観、地獄など、深いテーマに基づいた曲で構成されています。"Apocalypse Chronicles"は、世界が滅亡に向かう物語を表現しており、バンド名の"Shadowrealm"は、深く謎めいた世界観を表現しています。
この曲は、人類の終末時について歌っています。悲惨な状況にある人々が、最後の希望として再び希望を見つけ、力を取り戻すために戦う物語です。
神の怒りが地上に降り注ぎ、人間たちは絶望に陥ります。この曲は、神の正義と償いについて歌っています。
地獄の火が全てを焼き尽くす世界を表現しています。曲の中では、この火に包まれた者たちが、激しい苦痛に耐えながら、絶望とともに永遠に生きることを歌っています。
不死の戦士たちが集い、戦いの準備を始めます。曲の中では、彼らが魔法と剣で敵を倒し、最終的に勝利を手にする姿が描かれています。
死後の世界で待ち受ける謎めいた影たちが、死者を誘惑していきます。この曲は、死生観について考えるきっかけを与えるような深い世界観が表現されています。
黒魔術を使う霊能者の支配する世界を描いた曲です。彼の魔法によって、死者たちが蘇り、地上に畏怖の念を与えます。
地獄に落ちた魂たちが、一つにまとまり、軍団を作り出す様子が描かれます。曲の中では、彼らが地上に攻め込み、人々を苦しめる様子が描かれています。
何もない虚無の世界に取り残された人々が、自分たちの存在意義を問いかけます。この曲は、生と死、善と悪、そして存在意義についての深い哲学的思考が表現されています。
あれ見てちょっとでも面白いと思った人とはもう会話できる気がしないんだよな。
1カット1カット全てがダメというかマジで何も伝わってこないというか
これ絶対何も言いたいことない人拘りとかなんもない人が中核になって作ってる。
それがもう全体に現れてるので1クールどころか初回1話全部どころか
1話の序盤3分ぐらいで見るに耐えなくてオエッとなる。
不味いというより味がなんもしない。
薄め過ぎたジュース飲まされてるような感じ。
勿論ちゃんと全部見て理屈っぽく一個一個ダメさ説明しようとしたら出来るけど
そこまでする元気もわかないというかそこまでする値打ちが無いというか。
だからわかってほしいんだけど
作品のどこかが思想的に気に入らないとかそういう内容のある嫌悪やアンチ感情じゃなくて
単純にこれ薄めたジュースだろって意味でこんなもんがテレビで流れてるのが信じられないんだよな。
でも俺が見た限り作画がいいところなんか一個もない。
https://www.youtube.com/watch?v=A6UVAzUM-uo
たまたまつべで出てきた後半の方の切り抜きで見せ場のアクションだと思うけどすげーだろこれ。
どういう奴がレイアウト切ってるんだ。クリエイティブってナニ?って聞きたくなる。
上手いとか下手とか言うより虚無を感じる。なんなんだこれ?なんなんだこれ?
(百合どころかメイン2人に限らず全てのキャラの会話や感情がなんも無いように俺には見えるが。)
こんなに本当の意味で虚ろというかnullというかvoidというか
こんなもん見て何も感じないのか?異様さを感じないのか?
「変な味がする」どころじゃねーぞこれは。わからないのか?
不正解でscore += 0; と書いているのは静的解析がelse節を省略すると指摘してくるから。
何もしていない、はそのとおり。
不等号がいい具合に化けてるのでそのままにしておく。
importjava.util.*;public classMain { public staticvoidmain(String[] args) { //入力のparse (中略:int numに問題の数、String list[i][] に問題のリストを格納している) // 採点 intpoint = 0; for (int i = 0; i < num; i++) {String question = list[i][0];Stringanswer = list[i][1]; if (question.equals(answer)) { // 完全一致point += 2; } else { if (question.length() ==answer.length()) { //文字数は等しい(部分点の可能性がある)point += scoring(question,answer); } else { //不正解point += 0; } } } System.out.println(point); } // 長さが同じ文字列を採点する // 長さが違う文字列を受け渡したときは正しく動作しない private static int scoring(String question,Stringanswer) { int length = question.length(); intscore = 2; for (int i = 0; i < length; i++) { (中略:文字が違うたびにscoreを-1して、socreが0以下になったらそのままreturn) } returnscore; }}