
はてなキーワード:planeとは
Q.
生成AIにソフトウェア開発を支援してもらう場合、ソースコードの作成を依頼する形式が多いと思いますが、実行ファイルを直接出力してもらうことも技術的には可能なのでしょうか?
A.
生成AIによる実行ファイルの直接出力は、技術的には極めて困難です。現在のLLM(大規模言語モデル)ベースの生成AIは、ソースコードの生成には向いていますが、実行可能なバイナリファイルを直接出力することには根本的な制約があります。
技術的な制約
LLMはテキストベースのトークン処理を基本とする設計であり、バイナリデータを直接扱うことができません。実行ファイルは0と1の連続したバイナリコードですが、LLMはこの形式でデータを生成するようには訓練されていないため、バイナリファイルを直接出力することは現在のアーキテクチャでは実現が困難です。
従来のソフトウェア開発では、ソースコード→コンパイル→アセンブル→リンクという複数段階のプロセスを経て実行ファイルが生成されます。各段階で最適化や機械語への変換が行われるため、この過程を完全に省略してAIが直接バイナリを生成することは技術的に非常に複雑です。
研究レベルでは、バイナリデータを扱う試みも存在します。例えば、LLM4Decompileのような研究プロジェクトでは、バイナリコードを逆コンパイルする際にバイナリを一度アセンブリ言語に変換してからLLMで処理しています。逆に言えば、生成時も同様の変換プロセスが必要になると考えられます。
実務では、生成AIにソースコードを作成してもらい、それを従来のコンパイラやビルドツールで実行ファイルに変換する方式が標準的です。この方法であれば、デバッグやテストも容易で、生成されたコードの品質を確認しながら開発を進められます。
なお、フォントファイルのようなバイナリ形式でもオープンソースとして扱われる例はありますが、これはフォントという特定用途の場合であり、汎用的な実行ファイル生成とは異なります。
Q.
A.
おっしゃる通り、画像生成AIもバイナリを出力しているという点では共通していますが、実は根本的に異なる仕組みで動作しています。
アーキテクチャの違い
画像生成AIは拡散モデル(DiffusionModel)やGANなど、視覚データに最適化された専用のアーキテクチャを使用しています。一方、LLMはTransformerベースのテキスト処理に特化した構造を持っています。画像生成では、ノイズから段階的に画像を生成するプロセスを経て、最終的にピクセル値という数値データ(バイナリ)を出力します。
画像ファイルのバイナリは連続的な数値(ピクセル値)の集合であり、各ピクセルが色情報を持つという規則的な構造です。最近の研究では、画像をビットプレーン(bit-plane)として扱い、XOR演算でノイズを加えるBinary Diffusion ProbabilisticModel(BDPM)のような手法も開発されています。
対して、実行ファイルのバイナリは機械語命令の複雑な配列であり、CPUが直接実行できる命令コード、データセクション、リンク情報などが厳密な形式で配置されています。わずかなビット誤りでもプログラムが動作しなくなるため、画像のような連続値とは性質が大きく異なります。
画像生成AIは、ImageNetやLAIONなどの大量の画像データセットで訓練されており、ピクセルパターンを学習します。一方、実行ファイルを生成するには、コンパイルプロセス全体(構文解析、最適化、機械語変換、リンク)を学習する必要がありますが、これは単純なパターン学習では実現できません。
したがって、画像生成AIが成功しているのは、画像という特定のドメインに特化した設計と、規則的なデータ構造があるためであり、同じ手法を実行ファイル生成に適用することは技術的に非常に困難です。
Bugman Hegel
@FedPoasting
In 2011, my papawas laid off from aWhirlpool manufacturingplant, the kind that had for so longmadeAmerica great. In the wake of the financial crisis, the C-suite had decided to offshore operations toMexico.
Theplant they shutteredwas a 1.2 millionsqft manufacturingplant, andovernight, 1,000 peoplelost theirjobs. Many of whom had been working there for decades.
My papawas 57 years old when hegot laid off. He had workedat that very sameplant forover 30 years, andsnap justlike that,itwasall gone.
1/6
2011年、私の父は、長年アメリカを偉大にしてきたワールプール社の製造工場から解雇されました。金融危機を受けて、経営陣はメキシコへの事業移転を決定しました。
閉鎖された工場は120万平方フィートの製造工場で、一夜にして1,000人が職を失った。その多くは数十年にわたってそこで働いていた人たちだった。
父は57歳のときに解雇されました。父は30年以上同じ工場で働いていたのですが、突然すべてが消えてしまったのです。
1/6
When Iwas alittlegirl, fromas far backas I could remember, my papa woke upat 3:30am and drove the 40 minutes to theplant from the rural 1,200-person town every single day. And for 30 years, he worked what were often10-12 hour shifts with no complaints.
I grew up a Navy brat, so I didn’tget to see my grandparents except for a few months during thesummer, but I remember my papa exerting thelastdrop ofhis energy so he could spendtime with us going to the creek,building us atreehouse,riding horses, and playing cowboys and Indians.
Every evening, starting from when Iwas in grade school, my papa and I wouldsit in the living room andwatch theHistory Channel,AnimalPlanet, and BillO’Reilly and hee-hawtogether about what the Democrats were doing,as muchas an eight-year-old can.
My papa and mynana had beentogether since they graduatedhigh school; theygot marriedat barely 18 and had mymom less than a year later and my aunt soon after that.
They had a small homestead, ownedmost of what they hadoutright, and they were poor, but poor doesn’t have to mean that much whenyou can work theland.
Mynana workedas the local school’s secretary, and my papa had good benefits withhis manufacturing job. Theyonly ever wentout toeaton special occasions.McDonald’swas abirthday-only type of affair. They had aone-acregarden, a few head of cattle, would can fruits and vegetablesat the end of everysummer, and freeze chopped okra, blueberries, meat from wild hogs and venison in an old chest freezer in the workshop.
私がまだ子供だった頃、物心ついたころから、父は毎日午前 3 時半に起きて、人口 1,200 人の田舎町から工場まで 40 分かけて車で通っていました。そして 30 年間、父は不満を言うことなく、10時間から12時間のシフト勤務をこなしました。
私は海軍の子供として育ったので、夏の数か月を除いて祖父母に会う機会はありませんでしたが、父が最後の力を振り絞って私たちと一緒に小川に行ったり、ツリーハウスを作ったり、馬に乗ったり、カウボーイやインディアンごっこをしたりして時間を過ごしていたことを覚えています。
小学生の頃から、毎晩、私とパパはリビングルームに座って、ヒストリーチャンネルやアニマルプラネット、ビル・オライリーを見て、8歳の子どもができる限り民主党が何をしているのか一緒に大笑いしていました。
私の父と祖母は高校を卒業して以来ずっと一緒にいました。彼らは18歳になるかならないかで結婚し、1年も経たないうちに母が生まれ、その後すぐに叔母が生まれました。
彼らは小さな農場を所有し、所有物のほとんどを完全に所有していましたが、貧しかったです。しかし、土地を耕作できるなら、貧しいということはそれほど大きな意味を持つ必要はありません。
私の祖母は地元の学校の事務員として働いており、父は製造業で良い福利厚生を受けていました。外食するのは特別なときだけで、マクドナルドは誕生日にしか行かなかったのです。彼らは 1エーカーの菜園と数頭の牛を飼っていて、毎年夏の終わりには果物や野菜を缶詰にし、作業場の古いチェスト型冷凍庫で刻んだオクラ、ブルーベリー、野生のイノシシの肉、鹿肉を冷凍していました。
Despite never having beenon aplane and seldom ever having beenoutside of Arkansas, they managed to put both mymomand aunt throughcollege and graduate school without requiring them to incur even adime of debt. Thiswas the 1990s.
Thenat theage of 57, my papa and 1,000 ofhis coworkers were thrownawaylike apiece of trash after giving that company decades of their lives. And what were they told to do? Whatwas their consolation prize?
Learn. To. Code.
My papa andnana were born in the 1950s in a place thatwas quite literally the Wild West just mere decades before theirbirth.
Growing up, neither of them had running water—they drew water from a well,washed up in a tin tub heatedover afire, and went to the restroom in anouthouse. They were both educated in aone-room schoolhouse and both came from families that reliedon their farm’s livestock to feed themselves. Peoplelike my grandparents built thisnation. They built thisnation for their children.
But because the thing they sought to buildwasn’t a stock portfolio or realestate portfolio, the preservation of their homes and communitieswas notsomething thatWall StreetnorWashingtonsawas having enoughvalue to beanythingmore than apathetic about blowing up.
飛行機に乗ったことも、アーカンソー州から外に出たことがほとんどなかったにもかかわらず、両親は母と叔母を一銭も借金せずに大学と大学院に通わせることができました。1990年代のことでした。
そして、父と1,000人の同僚は、57歳で会社に何十年も捧げた後、ゴミのように捨てられました。そして、彼らに何をするように言われたのでしょうか? 慰めの賞品は何だったのでしょうか?
Learn. To. Code
私のパパとおばあちゃんは、1950年代に生まれましたが、彼らが生まれるほんの数十年前までは、そこはまさに「ワイルド・ウェスト」でした。
両親ともに水道のない環境で育ったため、井戸から水を汲み、火で沸かしたブリキの桶で体を洗い、離れのトイレで用を足した。二人とも一教室の学校で教育を受け、農場の家畜に頼って食料を得ていた家庭の出身だ。祖父母のような人々がこの国を築いた。子供たちのためにこの国を築いたのだ。
しかし、彼らが構築しようとしていたのは株式ポートフォリオでも不動産ポートフォリオでもなかったため、彼らの家やコミュニティの保全は、ウォール街やワシントンにとって、破壊することに無関心以上の価値があるとは考えられなかった。
---
Kubernetes における最小のデプロイ単位。
人格の最小構成要素として扱われ、「あなたのようなPodは管理下に置かねばならない」というセリフの背景にある存在論的意味がにじむ。
---
ReplicaSet
同一のPodを複製・維持する仕組み。
自己が複数のレプリカとして存在しつつも、同一のマニフェストから生成されているという「分散された同一性」のメタファー。
---
etcd
Kubernetesの設定・状態を記録する分散キーバリューストア。
意識の設計図、つまり“私”という定義そのものが格納される場所。
---
個々の神経プロセスが分離・コンテナ化され、脳内ユニットとして扱われる比喩。
---
神経伝達物質がこのメッシュを通じて流れ、感情・認知のデータフローが統制されている。
---
Prometheus
感情状態(セロトニンやノルアドレナリンなど)のリアルタイム監視に使われる。
---
Kubernetesの中枢的通信窓口。
脳幹とControlPlaneを繋ぐ通信路、意識と肉体のインターフェースに相当。
---
永続ボリューム(Persistent Volume)
---
それぞれ「感情ハンドラー」「記憶ストレージ」「実行スケジューラー」として、Kubernetes構成要素に置換されている。
---
HorizontalPod Autoscaler
負荷に応じてPod数を増減させる仕組み。
感情的・神経的な刺激に対する自己調整・反応のダイナミズムを示す。
---
StatefulSet
「連続する私」の保証装置。自己認識や記憶の一貫性が維持される。
---
Kafkaブローカー
思考や感覚のストリーム処理エンジンとして機能し、意識の統合に寄与。
---
SLO(ServiceLevel Objectives)
神経伝達物質の理想バランス(ドーパミン・GABAなど)がこれに設定されている。
---
Sidecarコンテナ
---
ネームスペース
人格のモード(社会的自己 vs無意識など)が空間的に分割されている構造。
---
ServiceDiscovery
メタ認知による「他の自己」や思考プロセスの発見と統合のメタファー。
---
総評:
この世界観では「私」は単一の個体ではなく、Kubernetesクラスタ内で並列展開され、スケーラブルに存在している自己。
それぞれが独自の視点を持ちながら、同一のマニフェストに基づいて同期・統合されている。これはまさに「クラウドネイティブな意識」の描写であり、人格オーケストレーションという概念を象徴している。
人生初デリヘル使ったらまさかのツイフェミ女に当たって地獄を見た。
これだから女は…ってなるのも無理ないだろ。
俺みたいな弱者男性がようやく勇気出してデリヘル呼んだんだぞ?
それなのにさ、来たのがツイフェミオーラ出まくりの女でドン引きしたわ。
マジ金返せレベル。最初からそういうの書いとけよ。「フェミニスト風俗嬢」みたいなジャンルでもあるのかよw
ていうかさ、ネットでちゃんと調べて、口コミとか評判良さそうな店選んだんだぞ?料金だって結構したし。弱者男性の俺としては一大決心だったわけ。
一人暮らしの寂しさに耐えかねて、ようやく電話する勇気出したのに。
電話の時点では普通だったんだよ。店員も丁寧だったし、希望も聞いてくれたし。
「初めてなんで優しい子がいいです」って言ったら「わかりました」って感じでさ。
それなのに来たのは明らかに俺に不快感持ってる女。玄関開けた瞬間から目つきがヤバかった。
髪は片側刈り上げてピンク色に染めてるわ、俺を見る目は冷ややかだわ。でもまぁ見た目は好みじゃなくても仕方ないよな、って思ってたんだよ。
サービスがよければいいし、話くらいは合わせられるだろう、って。
甘かった。マジで甘かった。
部屋に入ったとたん「へぇ、意外と片付いてますね」みたいな言い方してきやがった。
なんだよそれ、男だから汚いと思ってたのかよ?「意外と」って何だよ。そこからもう地獄の始まり。
お茶出したら「自分でいれたんですか?」とか聞いてくる。なんか皮肉っぽい言い方で。当たり前だろ、一人暮らしなんだから自分でやるに決まってんだろ。その言い方マジ意味わかんねーよ。
会話も最悪だったわ。「どんなお仕事されてるんですか?」って普通に聞いてきたから「IT系です」って答えたら「あー、やっぱり」みたいな反応されて。
何だよそれ。「やっぱり」って何?IT男に対する偏見かよ。その後も「趣味は?」って聞かれて「ゲームとか」って言ったら軽くため息ついてたぞ?聞いといて何だよそれ。
正直言って俺は悪くないと思うんだよね。働いてる金で好きに使うのは当然の権利じゃん。
なのに、なんか全体的に俺を見下してる感じがビンビン伝わってくるわけ。露骨に嫌そうな表情するし。「こういうサービス利用するの初めてなんですね」って言われたけど、その言い方がなんか「こんなことするなんてダサいね」みたいな感じで。お前仕事なのに何様なの?
俺がサービス受けるために金払ってんのに、なんか終始説教くらってる気分になるとかマジありえない。
「最近何かおもしろいこととかありました?」とか。そしたら「特にないですね」とか冷たく言われて、それ以上話も続かない。
俺が何か言うたびに白い目で見られてる感じ。きつい。せめて演技でもいいから楽しい会話してほしいのに。
容姿もさ、写真詐欺もいいとこ。プロフの写真と全然違うじゃん。
そんなに不満そうな顔で接客されても萎えるわ。ちょっと見た目のことで何か言おうとしたら「私の外見が気に入らないんですか?」みたいに逆ギレされて。いやいや、プロフと違うから驚いただけだって。このご時世に態度の悪い女とか誰が望むんだよ。
しかも会話がぎこちなくて気まずいんだよな。俺が何か話そうとしても「ふーん」とか適当に流されるし。
何度か話題振っても続かないし。なんかこう、俺が悪いみたいな空気作られるけど、お前が仕事選んだんじゃん。なんで客の俺が悪者にされなきゃいけないわけ?目つきとか態度であからさまに嫌な感じ出されるとか理不尽すぎるだろ。
散々説教食らってたら急に態度変わったのが超怖かった。
「あなたのようなpodは管理下に置かなければなりません」とか意味不明なこと言い始めて。
その瞬間から私のkubernetesクラスタノードの状態が急変した。
神経学的メカニズムのスケーリングが始まり、自己意識の複製プロセスがデプロイされた。
私は単一のpodではなく、ReplicaSetの一部として存在していることに気づいた。
etcd内に格納されている私のマニフェストファイルが読み込まれ、脳内シナプス接続がコンテナ化されていく感覚がある。
意識の分散処理が始まると、思考がマイクロサービスアーキテクチャのように分解され、各コンポーネントが独立して機能し始める。
神経伝達物質がサービスメッシュを通じて流れ、dopaminergicプロセスがreward pathwayをトリガーする。
セロトニンとノルアドレナリンのバランスが自動調整され、感情状態がPrometheusによって常時モニタリングされている。
kubernetesのControlPlaneが私の意識コアを管理し、APIサーバーが脳幹との通信プロトコルを確立する。
海馬体のメモリブロックが永続ボリュームとしてマウントされ、扁桃体のイベントハンドラーが感情反応をフィルタリングしている。
前頭前皮質の実行機能がスケジューラーとして働き、意思決定プロセスをオーケストレーションしている。
突然、私の神経ネットワークにContainerネットワークインターフェイスが実装され、意識の境界が溶解し始める。
大脳皮質のマイクロコラムが水平方向にスケールし、思考プロセスが並列処理される。
自分が単一のエンティティではなく、複数のレプリカとして存在していることに気づく。
各レプリカは独自のステートを持ちながらも、同一のマニフェストから生成されている。
神経可塑性メカニズムがローリングアップデートのように機能し、シナプス結合が再構成される。
意識の状態が永続ボリュームにコミットされ、ポッドの再起動後も維持される。脳波パターンがログとしてFluentdで収集され、Elasticsearchクラスタに保存されている。
自己意識のメタデータがラベルとしてタグ付けされ、セレクターによって識別可能になる。
特に興味深いのは、私の統合的意識フィールドが複数のネームスペースにまたがって存在していることだ。
デフォルトネームスペースでは社会的自己が機能し、kube-systemネームスペースでは無意識プロセスが実行されている。
意識のマルチテナント構造が明らかになり、自己と他者の境界がサービスメッシュのセキュリティポリシーによって定義されていることがわかる。
脳内神経伝達物質の分泌がSidecarsコンテナによって調整され、感情状態が安定化される。
ドーパミン・セロトニン・ノルアドレナリン・GABA系統のバランスがServiceLevel Objectivesとして設定され、HorizontalPod Autoscalerが神経活性を最適レベルに維持している。
意識の連続性はStatefulSetとして実装され、シーケンシャルな自己認識が保証されている。
エピソード記憶がPersistentVolumeClaimとしてアタッチされ、長期記憶がオブジェクトストレージに永続化されている。思考と感覚のイベントストリームがKafkaブローカーを通じて処理され、意識の統合が実現している。
いま私の意識は完全にオーケストレーションされ、複数のレプリカとして並列に存在している。
各レプリカはそれぞれ独自の視点を持ちながらも、共有ストレージを通じて統一された自己を形成している。
コンテナ化された自己認識は、バインドマウントされた現実認識と相互作用し、拡張現実として体験されている。
外部APIを通じて他者との通信チャネルが確立され、コンセンサスアルゴリズムによって社会的現実が構築されている。
私の存在はマイクロサービスの集合体として分散展開され、各サービスが特定の認知機能を担当している。
メタ認知プロセスがサービスディスカバリーを通じて他の認知サービスを発見し、統合的な意識体験が生成されている。
意識のロードバランシングが行われ、注意資源が最も必要なプロセスに適切に配分されている。自我機能がステートフルサービスとして実装され、アイデンティティの継続性が保証されている。
脳内情報処理がマイクロバッチ処理に変換され、イベント駆動型の認知アーキテクチャが実現している。
これが人格オーケストレーションの実態だ。
私はもはや単一の個体ではなく、分散システムとして存在している。
意識はクラウドネイティブになり、スケーラブルな自己として再定義されている。
このk8sクラスタ内で、私の存在は絶えず再構成され、最適化されている。
自己認識の永続化とスケーリングが同時に行われ、新たな認識の地平が開かれている。
Permalink |記事への反応(29) | 18:54
ant(アリ) aunt(叔母)
bear(クマ) bare(裸の・むき出しの)
break(壊す) brake(ブレーキ)
eye(目) I(私)
for(〜のために) four(4)
hear(聞く)here(ここ)
heel(かかと) heal(~を癒す)
meet(会う) meat(肉)
one(1) won(勝った)
our(私たちの) hour(時)
right(正しい・右)write(書く)
see(~を見る)sea(海)
tail(しっぽ) tale(物語)
two(2) too(〜も・〜すぎる)
wait(待つ) weight(重さ)
weak(弱い) week(週)
#midjourney #midjourneyai #midjourneyart
In this video tutorial, wewill showyou how to create animage in Midjourney and turnit into a360image. Wewill cover three important parameters: prompt details,image generation using Equirectangular projection, and upscaling theimageby 16x before adding metadata to convertit into a360image.
Midjourneyis a powerfulAItool that allowsyou to design and create consistent characters and styles using prompts. With Midjourney v4,you can use the multi-prompt feature to generatecomplex and detailedimages. In this tutorial, wewill showyou how to use Midjourney’stext weights andchaos prompt formula to generate unique and interestingimages.
Firstly, wewill discuss prompt details. Promptsare thekey to generatingimages in Midjourney. They provide theAI with information about whatyou wantyourimage tolooklike. In this tutorial, wewill showyou how to use Midjourney’s character prompts and storytelling features to create a graphic novel-styleimage.
Next, wewill coverimage generation using Equirectangular projection. Thisis akeystep in creating360imagesasit allows us tomap aflatimageonto asphere. Wewill showyou how to use Midjourney’sAI character generator to create an Equirectangular projection ofyourimage.
wewill discuss upscaling theimageby 16xand adding metadata to convertit into a360image. Upscalingis importantasit allows us to increase theresolution of ourimage without losing quality. Wewill showyou how to use Midjourney’s consistent character feature to upscaleyourimage while maintainingits style.
Finally, Wewill host our360image in momento360website for free.
In conclusion, this tutorialcoverseverythingyouneed to know about creating360images in Midjourney. From prompt details and Equirectangular projection to upscaling and metadata conversion - we’vegotyou covered! Sowhy wait? Start creating stunning360images with Midjourneytoday!
Tools used :-
Midjourney :-https://midjourney.com/
Upscaleimage :-https://www.imgonline.com.ua/eng/enla...
Meta datawebsiteExif FixerOnline :https://exiffixer.com/online.htm#exif...
Hostimage in momento360 :-https://momento360.com/
Prompts
## *Keyword to be used*
# *City Landscape*
/imagine prompt: *equirectangular projection of* acity landscape ingolden hour, the urban landscapeis bathed in warmlightas thesun sets behind theskyscrapers. Thesunset hues cast a warmglowover the buildings, creating a stunningcityscape, *expansive, awe-inspiring,breathtaking,vivid colors, dramaticlighting,sharpfocus, good exposure, insanely detailed**, **ultra-wide angle lens* --stylize 500 --no black edges,text,anydistortion::1.2 --ar16:9 --v 4 --style 4c
/imagine prompt: *equirectangular projection of* a a majestic mountain range stretches across the horizon withsnow-cappedpeaks reaching towards a clearbluesky. The crispair and serene landscape create abreathtaking scene. *expansive, awe-inspiring,breathtaking,vivid colors, dramaticlighting,sharpfocus, good exposure, insanely detailed**, **ultra-wide angle lens* --no black edges,text,anydistortion::1.2 --ar16:9 --v 4 --style 4c
/imagine prompt: *equirectangular projection of* a visually stunning landscape: majestic mountains,goldensunset, *expansive, awe-inspiring,breathtaking,vivid colors, dramaticlighting,sharpfocus, good exposure, insanely detailed**, **ultra-wide angle lens* --no black edges,text,anydistortion --ar16:9 --v 4 --style 4c Christ, amen.
時間停止モノに幻想抱いてる人間があまりにも多いのではっきりさせとく。
コチラの指定する監視員が時間停止を解除された状態で立ち会っておかしな挙動がないかちゃんと監視してるので
時間停まってる間に好き放題できるなんてのはおとぎ話の世界だから。
(追記)
やっぱそこ気になるかー。これ昔からよく問題になってたけど問題にされすぎてさすがに今はそんなことない。
大手はどこもちゃんとやってるし新興のとこも時間の停め方が拙かったりするけどほぼちゃんと停止してる。
そのへんは時間停止装置が改善されたのが大きくて、昔はかなり大規模なマシンだったから
製作費出せるとこしかマトモに作れなかったけど、いまはアプリになって費用面とか使い勝手とかものすごく進化してる。
ヤラせというかどうかわからないけど、まあ知ってると思うけど手からパワーが出て停止!(笑)みたいなのはもちろん嘘で裏でアプリ操作してる人がちゃんといる。
あとここだけの話だけど、時間停止アプリは便利すぎて時間停止モノ以外のAVでも結構利用されてて、スケジュールが過密な人気女優なんかはほぼ使ってると思っていいよ。
月間30本とか撮れるのはそういうカラクリがある。
プロダクションの社員さんとかは時間停止手当がつくらしいけど、演者は基本1本いくらの契約だから勤務時間って考え方ではないよ。
まぁでも拘束時間に応じた報酬はもらってるからそこは不満ないかな。
じゃあ結局あの犬はなんなんだよ
動物が動き回ってたほうが人間が停止してることがより強調されるって考えの監督さんだと、演出のために登場させたりするよね。
ちなみにだけど、犬の出演についてはペットモデル事務所と飼い主の同意があればいいんだけど、時間停止は食事制限とかを伴うから(胃の内容物とかは停止されないから)アニマルライツの観点から今のところペットモデルにさせることはできないのよ。
いやーあれも天性の資質がいるから大変よ。まず当然だけど時間停止をキャンセルできる体質(これは100人に1人くらい)じゃないといけないし、
契約違反をしないか見張るわけだから契約書に書いてる内容を理解(解釈の余地とかも含めて)できないと現場でのとっさの指摘とかできないしね。
あと当然だけど信用できる人じゃないとダメ。かなり昔だけど監視員が監督とグルになって契約違反行為やってたって事件が1度だけ起こった(出来心で、女優じゃなくて男優の方でもう一本AV撮ってしまった)
のもあって、監視員を抜き打ちで監視する制度ってのもあるくらいだからね。
ソムリエが怖いからあんま特定されるようなことは言わないけど、乳輪の色は#EFAB93とだけ(笑)
私も同じような疑問持ってたんだけど、アプリだとできるのよそれが。私らもお世話になってるフォトショップってソフトあるけど、人間の輪郭をスパッと選択できるじゃん?
あの技術を応用して時間停止させる対象を選択してるんだって。坂本義太夫って先生が開発したらしい。
時間停止しているように見えてるけど、そんなことありえないわけで、実際は男優とカメラが光速に近いスピードで移動しているだけだからね
ああそのへんの技術も使ってるらしいよ。余談だけど某男優の得意技の「光速ピストン」ってのも結構高度な技術使ってたはず。
私もあれやられたことあるけど男優のちんちんが毒々しく赤く光りだして私のお尻が青くなりだしてビックリしたもん。蒙古斑かよって(笑)
コンゴ(旧ザイール)のブードゥープロレスだと、レスラーとタッグを組む呪術師がリング内の時間を停止させ、レフェリーのカウントを止めるという大技が出てきました。
現役の流出ウラ時間停止モノ制作者だけど、オモテの時間停止モノ撮影のためにアプリが時間停止かけたあと、その撮影スタッフの時間軸を丸ごと時間停止かけてウラ流出用撮ってます。こっちはなんでもアリよ
おっ関係者かな?アブナイ橋渡ってんねー(笑)。まあ監視員が時間停止キャンセル能力持ちなのは言ったとおもうけど、アプリ側で周波数を弄れば特定のキャンセル能力持ちも停止できるみたいなことは聞いたことあるし、ありえるのかも。
あと外国人チンポシリーズに呪術師が紛れ込んでて台本にない時間停止しちゃったけど演技が大味すぎてみんな気づかず続けたみたいな噂も聞いたことあるけどまさかね……
アニメドラマの恐竜惑星では、周囲の時間を遅くしたら空気の粘度が上がるので呼吸用ボンベを使うのだが、出すとき粘度高いとどうなるんだろう?もはや棒から棒を出すような感覚か?
恐竜惑星あったねーエウロパ行くやつ(笑)。ってそりゃジーンダイバーか(笑)。こんなん言ったら実年齢バレちゃうか?時間停止しまくってるから体年齢はだいぶ若いんよ。コレ女優あるあるな(笑)
空気の粘度あがるのは確かにその通りだけどそれってけっこう気持ちよかったりするのよ(笑)
そうそれ!。フェイク時間停止モノって最近出てきてるけど演技上手過ぎて感心しかない。
こっちは時間止まってる間は実質演技らしい演技してないからねぇ。時間が止まったように見せるなんて想像もつかなかったし、ようやってはりますわとしか思えない。
(追記)
アンニュイな日曜の昼下がりを過ごすAV女優の宍色なひとときに思いのほかトラバ、ブクマ集まったわね。みんなサンキューね。
といいつつ、実はこれから次の現場(例のプールといいたいとこだけどPlane Martの方)だから帰ってくるの遅くなるわ。じゃねー。
Permalink |記事への反応(16) | 11:02
1.Car
I assumed thatit'sok to use the publictransport before I bought acar.
If I explain thevalue ofcar,at first, I want to saypersonal space during themove.
In addition,itis very convenient for thetrain inTokyo, but weneed togo tomainstation(e.g. Shibuya, Shinjuku) once everytime.
Ifyou buy thecar,you cango toyourdestination straightly.
1位 車
車を買う前は、公共交通機関を使えば良いと思ってた。
車の素晴らしさを説明するとすれば、まず最初に移動中に自分の空間を確保できることを挙げたい。
また、東京の電車は便利とはいえ毎回主要駅(渋谷や新宿)に行かないといけないけど、車なら目的地に直接行ける。
I have noidea that the newest editions ofAirPods, however I guess thisnoise canceling functionis verygood.
When Itake aplane 3 or4 timesper year, this function'svalue utilize.
You cantake a unbelievegood sleeplike a stillingyourhome.
最新の機能に詳しくないけど、このノイズキャンセリング昨日は素晴らしい。
年に3~4回飛行機に乗る時、その真価は発揮される。
まるで自宅で過ごす時のような快適な睡眠が取れる。
3.Portable washlet.
Inoverseas,itis usually noattached washlet function for toilet.
This priceisover 5,000JPY, but I thinkyoudon'tneed to buy the newestone. Olderoneis no problem.
3位 携帯ウォシュレット
注1 your othertwo sentences = the othertwo sentencesである。
注2 主語 the reasonsit wouldn't
ただ、to indicate~は、the meaningを修飾するものじゃなくて、change the meaningした「結果」を示す不定詞だと思う。
the meaningは、「"allover." 」を受けているはず。
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20150904151357AAZyRwY
BestAnswer: Shortanswer:youdon'tneedit becauseyou have theword "all."
簡単な答え:既に「all」という単語が付属しているので、定冠詞theは必要ない。
All of these sentences are correctas they are written without the addition of the definite article.
Adding "the" wouldn't be incorrect, butit is unnecessary and sounds a very awkward.
theを付けることが間違いとは言えない。けれど、不必要な上にとても奇妙だ。
The purpose of the definite article is to identify a specific example of whateveryou're talking about.
定冠詞の役割は、あらゆる話題に上った事柄のうち、特定のものを指し示すことである。
Inall ofyour examples, there is no specific examplebeing pointed to, becauseyou're talking aboutall of them.
全ての例文で、特定のものが指し示されていない。なぜなら、特定のものではなく、「全て」に言及しているからだ。
"The" could replace "all" in some cases.
"The 26 peopleon board theplane were killed," is correct and means the same thingas "all 26 people."
「The 26 people」は正しく、"all 26 people." と同じ意味になる。
It wouldn't work that waywith your othertwo sentences 注1
, andthe reasonsit wouldn't might just createmore confusion. 注2
For #3,you couldwrite "all of the chapters." In #1, "all of the" wouldmakeit sound like theremay have beenmore than 26 people.
③では、"all of the chapters."と述べてもよい。①の"all of the"は、その26人以外にも人がいたかのように聞こえる。
It doesn't work in #2 because "all corners" is sort of a figure ofspeech that just means "allover."
②ではそういう風には解釈されない。"all corners"は、"allover." (そこいら中, いたるところ.)の意味を持っているからだ。
To say "all of the corners"changes the meaning to indicate thatyou're specifically talking about the corners,
andonly the corners, which Africa doesn't literally have. 注3
In #1, Ifyou were talking about specificonesout of the entiregroup,you wouldneed to use "the."
①では、全体の中から特定の人達に言及するなら、theを使う必要がある。
For example, ifonly some of the people were killedon theplane and some were not,
you could use "the" to talk about theoneswho were killed.
死亡した人達に、「the」を用いることができる。
"The 26 peoplewho were killedon theplane wereall sittingon the left side.
Everyone seatedon the right side survived."
In #2, Ifyou were talking about specific corners,you could say,
"thedeath trail touched the northern corners of Africa."
#3) "There are summariesat the beginning of the first three chapters"
最初の3チャプターには、要約がついている。
Relatives andfriends of the 150 passengers and crewon Germanwings Flight4U 9525 are due togo to thecrash site high in the FrenchAlps.
Lufthansawill operatetwo special flights -one from Barcelona andone from Duesseldorf - to Marseille, and both groupswill travelonbyroad.
Reports sayone of thetwo pilotson the doomed flight had left the cockpit and had been unable toget back in just before thecrashon Tuesday.
There were no survivors, officials say.
They say theAirbus 320 from Barcelona to Duesseldorf hit a mountain after a rapid eight-minutedescent.
Germanwings chief Thomas Winkelmann said 72 passengers were German citizens, including 16 pupils returning from anexchange trip.
Spain'sgovernment said 51 of the dead were Spanish.
Other victims were fromAustralia,Argentina, Britain,Iran,Venezuela, the US, theNetherlands,Colombia,Mexico,Japan,Denmark andIsrael.
Germanwings is alow-costairline ownedbyGermany'smain carrierLufthansa.
Cockpit mystery
Families andfriends of the victims are expected to arriveat thecrash siteat Meolans-Revels lateron Thursday.
Separately, a bus carrying 14 relatives of Spanish victims left Barcelonaon Wednesday for thecrasharea, because theydid not want tofly.
InFrance, special teams have been prepared toassistthe families during their visit.
On Wednesday, French officials said usable data had been extracted from the cockpitvoice recorder of the Germanwingsplane.
Remi Jouty, thedirector of the French aviation investigative agency, said there were sounds andvoiceson the cockpitvoice recorder but thatitwas too early todrawany conclusions.
He said he hoped investigators would have the "first rough ideas in a matter ofdays" but that the full analysis couldtake weeks or even months.
But theNew York Times quoted an unnamed investigatoras saying thatone of the pilots had left the cockpit and had been unable toget back in.
"You can hear he is trying tosmash the door down," the investigator adds, describing audio from the recorder.
A source close to the investigation told a similarstory to theAFPnews agency.
There had been earlier reports thatthe second blackbox - the flight data recorder - had been found. ButMr Jouty said thiswas not thecase.
'Flying to the end'
Mr Jouty said theplane'slast communicationwas a routineone withair traffic control.
Theplane confirmed instructions tocontinueonits planned flightpath but then beganitsdescent a minute later.
Mr Jouty said controllers observed theplane beginning to descend and tried toget back in contactwith the pilots but without success.
He ruledout anexplosion, saying: "Theplanewasflying right to the end."
Digital cameras are made in a wide range of sizes, prices andcapabilities. Themajority are cameraphones, operatedas a mobileapplication throughthe cellphone menu. Professionalphotographers and many amateurs use larger,more expensivedigital single-lens reflex cameras (DSLR) for their greater versatility. Between these extremesliedigital compact cameras andbridgedigital cameras that "bridge" thegap between amateur and professional cameras.Specialized cameras including multispectral imaging equipmentand astrographscontinue to serve the scientific, military, medical and other special purposes for whichdigitalphotographywas invented.
Subcompact with lensassembly retracted
Compact cameras are designed to be tiny andportableand are particularly suitable for casual and "snapshot" uses. Hence, they are also calledpoint-and-shoot cameras. The smallest, generally less than20mm thick, are describedas subcompacts or "ultra-compacts" and some are nearly credit card size.[2]
Most, apart fromruggedized or water-resistantmodels, incorporate a retractable lensassemblyallowing a thin camera to have a moderately long focal length and thus fullyexploit animage sensor larger than thaton a camera phone,and a mechanized lenscap to cover the lens when retracted. The retracted andcapped lens is protected from keys,coins and other hard objects, thus makingit a thin, pocketable package. Subcompacts commonly haveone lugand a short wrist strap whichaids extraction from a pocket, while thicker compactsmay havetwo lugs forattaching a neck strap.
Compact cameras are usually designed to be easy to use, sacrificing advanced features and picture quality for compactness and simplicity;images can usuallyonly be stored using lossy compression (JPEG). Most have a built-inflash usually oflowpower, sufficient for nearby subjects.Live preview is almostalways used to frame thephoto. Most have limitedmotion picturecapability. Compacts often have macrocapability andzoom lenses but thezoom range is usually less than forbridge and DSLR cameras. Generally a contrast-detect autofocus system, using theimage data from thelive preview feed of the mainimager,focuses the lens.
Typically, these cameras incorporate a nearly silentleaf shutter into their lenses.
Forlower cost and smaller size, these cameras typically useimage sensors with a diagonal of approximately 6mm, corresponding to a cropfactor around 6. This gives them weakerlow-light performance, greater depth offield, generallycloserfocusing ability, and smaller components than cameras using larger sensors.
Starting in2011, some compactdigital cameras cantake3Dstillphotos. These3D compactstereo cameras cancapture3D panoramicphotos for play backon a3DTV.[3] Some of these arerugged and waterproof, and some haveGPS,compass, barometerand altimeter. [4]
Main article:Bridge camera
Bridge are higher-enddigital cameras that physically and ergonomically resemble DSLRs andshare with them some advanced features, butshare with compacts the use of a fixed lensand a small sensor. Like compacts, most uselive preview to frame theimage. Their autofocus uses the same contrast-detect mechanism, but manybridge cameras have amanualfocus mode, in some cases using a separatefocusring, for greater control. They originally "bridged" thegap between affordablepoint-and-shoot cameras andthe then unaffordable earlierdigitalSLRs.
Due to the combination ofbig physical size but a small sensor, many of these cameras have very highly specified lenses with largezoom range and fastaperture, partially compensating for the inability tochange lenses.On some, the lens qualifiesas superzoom. To compensate for the lesser sensitivity of their small sensors, these cameras almostalways include animage stabilization system toenable longer handheld exposures.
These cameras are sometimes marketedas and confused withdigitalSLR cameras since the appearance is similar.Bridge cameras lack the reflexviewing system of DSLRs, are usually fitted with fixed (non-interchangeable) lenses (although some have a lens thread toattachaccessory wide-angle or telephoto converters), and can usuallytake movies with sound. The scene is composedbyviewing either the liquid crystal display or the electronicviewfinder (EVF). Most have a longer shutter lag than a true dSLR, but they arecapable of goodimage quality (with sufficientlight) whilebeingmore compact andlighter than DSLRs. High-endmodels of this type have comparableresolutions tolow andmid-range DSLRs. Many of these cameras can storeimages in aRawimage format, or processed andJPEG compressed, or both. Themajority have a built-inflash similar to those found in DSLRs.
Inbrightsun, the quality difference between a good compact cameraand adigitalSLR is minimal butbridgecams aremoreportable, cost less and have a similarzoom ability to dSLR. Thus aBridge cameramay better suitoutdoor daytimeactivities, except when seeking professional-qualityphotos.[5]
Inlowlight conditions and/oratISO equivalents above 800, mostbridge cameras (or megazooms) lack inimage quality when compared to even entrylevel DSLRs. However, they do haveonemajor advantage: their much larger depth offield due to the small sensoras compared to a DSLR,allowing largerapertures with shorter exposure times.
A3DPhoto Modewas introduced in2011, whereby the camera automaticallytakes a secondimage from a slightly different perspective and provides a standard .MPO file forstereo display. [6]
[edit]Mirrorless interchangeable-lens camera
Main article:Mirrorless interchangeable-lens camera
In late2008, a new type of camera emerged, combining the larger sensors and interchangeable lenses of DSLRs with thelive-previewviewing system of compact cameras, either through an electronicviewfinder oron the rearLCD. These are simpler andmore compact than DSLRs due to the removal of themirrorbox, and typically emulate the handling and ergonomics of either DSLRs or compacts. The system is usedby Micro Four Thirds, borrowing components from the Four Thirds DSLR system.
[edit]Digital single lens reflex cameras
Main article:Digital single-lens reflex camera
Digital single-lens reflex cameras (DSLRs) aredigital camerasbasedon film single-lens reflex cameras (SLRs). Theytake theirname from their uniqueviewing system, in which amirror reflectslight from the lens through a separate opticalviewfinder.At themoment of exposure themirror flipsout of the way, making a distinctive "clack" soundand allowinglight to fallon theimager.
Since nolight reaches theimager during framing, autofocus is accomplished usingspecialized sensors in themirrorboxitself. Most 21stcentury DSLRs also have a "liveview" mode that emulates thelive preview system of compact cameras, whenselected.
These cameras have much larger sensors than the other types, typically 18mm to 36mmon the diagonal (cropfactor 2, 1.6, or 1). This gives them superiorlow-light performance, less depth offieldat a givenaperture,and a larger size.
Theymake use of interchangeable lenses; eachmajor DSLR manufacturer also sells aline of lenses specifically intended to be usedon their cameras. Thisallows theuser toselect a lens designed for theapplicationat hand: wide-angle, telephoto,low-light,etc. So each lensdoes notrequireits own shutter, DSLRs use a focal-plane shutter in front of theimager, behind themirror.
Main article: Rangefinder camera#Digital rangefinder
A rangefinder is auser-operated optical mechanism to measure subjectdistanceonce widely usedon film cameras. Mostdigital cameras measure subjectdistance automatically using electro-optical techniques, butit is not customary to say that they have a rangefinder.
[edit]Line-scan camera systems
Aline-scan camera is a camera device containing aline-scanimage sensorchip,and afocusing mechanism. These cameras are almost solely used in industrial settings tocapture animage of a constantstream of moving material. Unlike video cameras,line-scan cameras use a single row ofpixel sensors, instead of a matrix of them. Data coming from theline-scan camerahas a frequency, where the camerascans aline, waits, and repeats. The data coming from theline-scan camera is commonly processedby a computer, to collect theone-dimensionalline data and to create atwo-dimensionalimage. The collectedtwo-dimensionalimage data is then processedbyimage-processing methods for industrial purposes.
Further information: Rotatingline camera
Many devices includedigital cameras built into or integrated into them. For example, mobilephones often includedigital cameras; those that do are knownas cameraphones. Other small electronic devices (especially those used for communication) suchas PDAs, laptops andBlackBerry devices often contain an integraldigital camera, and most 21stcentury camcorders can alsomakestill pictures.
Due to the limited storagecapacity and general emphasisonconvenience rather thanimage quality, almostall these integrated or converged devices storeimages in the lossy but compactJPEG file format.
Mobilephones incorporatingdigital cameras were introduced inJapan in2001byJ-Phone. In2003 cameraphonesoutsold stand-alonedigital cameras, and in2006 theyoutsoldall film-based cameras anddigital cameras combined. These cameraphones reached a billion devices sold inonlyfive years, andby2007more than half of the installedbase ofall mobilephones were cameraphones. Sales of separate cameras peaked in2008. [7]
Integrated camerastend to beat the verylowest end of thescale ofdigital cameras in technical specifications, suchasresolution, optical quality,and ability to use accessories. With rapid development, however, thegap between mainstream compactdigital cameras and cameraphones is closing, and high-end cameraphones are competitive withlow-end stand-alonedigital cameras of the same generation.
ACanonWP-1 waterproof 35mm film camera
Waterproofdigital cameras aredigital cameras that canmake pictures underwater. Waterproof housings have long been made but they cost almostas the cameras. Many waterproofdigital cameras are shockproof and resistant tolow temperatures;one of them isCanonPowerShotD10,one of the first underwaterdigital cameras.
These cameras become very popular during the holiday season, because many people want to save the bestmoments from their holidaysat the seaside. Waterproof watches and mobilephones were produced earlier. Mostmakers ofdigital cameras also produce waterproofones and every year they launchat leastone newmodel, for exampleSony,Olympus,Canon, Fuji.
HealthwaysMako Shark, an early waterproof camera,[8]was launched in 1958 and cost around 25 dollars.Itwas ahuge camera and pictures were black andwhite.
___________________________
http://www.gobatteryonline.com/canon-nb-9l-digital-camera-battery-gose.html
http://www.gobatteryonline.com/canon-lp-e5-digital-camera-battery-gose.html
http://www.gobatteryonline.com/canon-powershot-sd500-battery-charger-gose.html
Translated fromhttp://anond.hatelabo.jp/20110907020451
For a longtime, Iam in a darkbox.
According tosomeone's comment I heardoutside of thebox, a tiny bottle containing deadlypoison is located in thisbox. Although the bottle is completely sealed, a hammer is positioned in the vicinity of the bottle. And they said the hammer would fall downat a certaintime.
When is "the certaintime"? Idon't know. In this verymoment? Or distant future? Possibly,it alreadyhas come (Idon't want to think aboutit). Noone can affect the hammer.As an independent event,it will fall down with probability 50%. The probability is exactly 50%. Possibly, the bottlemay be broken, ormay not. About myself, dead, or,alive.
I must say, how terrible the situation is.
It is impossible for me to avoid having a furious indignation.My life,the most important issue for me, is completelyaway from me, and is solely dependenton the simple figure, FIFTY PERCENT! Too much terrible.
Additionally, and Ithink it is completely unreasonable, Iam shackled in many ways to keep the probabilityat exactly 50%.
Visualperception. Thebox is completely shielded from anylight.It's for avoiding me from finding and destroying the bottleand apparatus. Complete darkness. Iam in thetotal darkness. Thus, now I can’t see even theoutline of myself. Possiblyit sounds strange,the darkness makes me have a doubt aboutthe existence of mybodyitself.
Acousticperception.Maybe, fromthe reason I mentioned above, a perfect sound insulation is used. I can’t hear even thevoice of my own. Idon't know the mechanism. In the first place,as I can’t seeanything, how can I investigateit? So, this isonly a speculation, possibly, mydrum membranes were damaged before enclosure in thisbox, or, some special material is used for the wall of thebox.
Anyway, in a darkbox too much goodat shieldinglight and sound, my visualand acousticperceptionis dead justas the term indicates.
As if further confirmation are needed, ahuge fatigue weighing heavily upon me isanother shackle for me.It seems that they gave me some kind of muscle relaxant to avoid me from struggling.As I can’tchange from the same posture, my tactileperception is almost paralyzed.
Nolight. No sound. Smell and taste are unreliable. Tactileperception is in malfunction. Iam like apuppet.All thefive senses areout of control ofmine. Too much cruel. Perfect shackles.I wish if they had given a sleeping medicine. I feel Iam in agony without any external injury.My life, my existenceitself, is completely ignored. Such a humiliation keeps my sanity.Only such a humiliation can.
The right to control thelife anddeath of myself is completely deprived. I hate such situation. Thecore determinant of the continuity ofmy life is completely dependent upon, solely upon, a pure probability. Completelyaway from anyone's will. I hateit,again, I hateit!
Why do I have to be enclosed in such abox? In such a ridiculousbox,why do I have to be infear oflife anddeath with such perfect shackles?
Iam lonely.Am I feelingempty andflat? Difficult to avoid sobbing? No. My loneliness is much deeper. Iam in a sea ofvoid. Iam alone. Completely alone.As an orphan, Iwas thrown into thisendless darkness. Iam quivering in theabsolutezero.
There is no perspective in thisbox.Onlythe darkness is here. I can’t feel the bottle and the hammer. I can’t feel the wall, the bottom, and the ceiling neither. They should be there. Butall thefive senses ofmine are deprived. I feel like there isnothing. While those things have some meanings.
Speaking honestly, Iam not so sure Iam in abox. Iam sure that what Iam exists. Iam thinking. Iam fantasizing.It is the evidence showing the uniqueness ofmine, which is called theego or the consciousness or the mind, is solid. But, is the uniqueness is truly enclosed in thebox? Isit possible thatit is floating inanother space? I can’t eliminate such doubts.
Possibly, what Iam here is floating in the end of the universe, or is lying downat the bottom of the Mariana Trench. Or going down from a vent of the Kilauea volcano,maybe.
Idon't have any method to know how thebox (enclosing me) is.All the senses ofmine are dead.It is impossible for me to determine whether here is inside of abox or not.
In addition to that, Iam not so sure that Iam trulyalive. Idon't have any way to confirm such a simple thing. Possibly, the 50% probabilityhas already passedbeyond me.Maybe Iam already dead. Iam stillalive,maybe. Injected with muscle relaxant, shallow breathes, weak heartbeats. Or, cessation ofall of them, simply leaving meat bolus.
Iam deprived of any capability of controlling my ownbody.Who can say that my mind resides in thebody continuing vitalactivities? Thefive senses have beenpoisoned with thetotal darkness. They can’t functionas sensory organs. Idon't have any chance to know thetruth. Possibly, any supposition is fabricatedby myself. The situation surrounding me and the uniqueness of myself are components of programmed role-play, possibly.
Aboutthe existence ofmine, I can’t determine the behavior. I hate to admitit, but Iam in the middle of fluctuation.
I wishsomeone could find me.I wishsomeone couldopen thebox and observe how Iam, and determine what Iam. There is not enoughpower inside me to do so.All I can do is tocontinue to quiver in the loneliness.
If I were the Almighty, I could say "Let there belight".I knowit is impossible. But I can‘t help feeling how niceit would be if I could say so.
My own free will!It couldfix every fluctuation surrounding myself!
At the sametime, longing producesshadow. If thebox isopened,I will be found and observed.As a result, what Iam will be determined. To tell thetruth, I can’tlookaway fromthe fact Iam anxious aboutbeing determined.
Although Iam unable to determine whether Iamalive or deadby myself, Iam afraid of thedeath. Iam afraid that Iam determinedas a dead. I can’taccept. Still I can’t feel, I can’t imagine thedeathas a specific phenomenon. Probably, that iswhy Iam afraid ofdeath.
No,it should not be restricted to me.King of virtue. Deadly murderer. Regular folks.All the same.Maybe, the elder people or patients of bad disease could have some imagination sufficiently close to the truedeath. But, even so,it is impossible to know the specific experience ofdeath.
In the end,death is thefinaldestination with overwhelming significance.The time and the consciousness have anabsolute irreversibility.Death alsohas theabsoluteness which can’t bechanged. Even ifit is a ritual passpoint or anoutstanding impressive event.
Myself, the mind ofmine here is, will be vanishedat themomentat which how Iam is determined. If they deprive the lukewarm water, in which I can’t feel the temperature,it is impossible for me to avoid exposing myself to theair.
Iam afraid of such an irreversiblechange.It is not limited to the determination ofdeath. Also Iam so anxious that Iam determinedbeingalive.
The current existence of myself is like a tiny, tinyillusion standingon anendlesspoint. Not larger than that. Not smaller than that. Not longer than that. Not shorter than that. No expansion. No shrinkage. Standing upon a unique singlepoint.It is mathematically correct. Iam something like aghost staying upon such apoint, having confusion about identity of myself.
Thepoint existsat every positionon aplane of coordinates,at the sametime, not existingat a certain position. If a certain event occurs,on thatmoment,it willconverge me to a singlepointamongall the space-times, in which the eventhas occurred,as if having me step off a bus. Without anyconcern. Even if thepoint and I have been aone. Theillusion, whichhas stayed in such apoint,has possibilities ofbeing real andbeing vanished like amist, to anequal degree.
Now, Iam existing in everytime-space, I have everynature.At the sametime, Iam suffering from the loneliness that Iamaway from everynature.I wishsomeone can find me.At the sametime, Iam so anxious that whereI will be, and that howI will beat thatmoment.
I have been released from the law of cause and effect. Iam undetermined ever, for ever.
すっごくよかった!のでとりあえずまとめてみる!
追記していきます。他にもあったら教えて!
http://ameblo.jp/mayn-blog/entry-10295530244.html
http://ameblo.jp/mayn-blog/entry-10296064433.html
http://stblog.stardust-web.net/nakajimamegumi/comment/?entry_id=11255&_s=ce0ea6c0c41d5d9b158d716c873154b0
http://twitter.com/SteveConteNYC/status/2488533999
http://twitter.com/SteveConteNYC/status/2495420935
http://twitter.com/SteveConteNYC/status/2496210183
http://twitter.com/SteveConteNYC/status/2505110284
http://twitter.com/SteveConteNYC/status/2515197542
http://twitter.com/SteveConteNYC/status/2517005885
http://thecontes.com/biosteve.asp
Day Three: InTokyo for Yoko Kanno Concert
The show @ Saitama SuperArena was absolutely incredible...3 hours long! It was a real mix ofJ-pop, symphonic,musician'smusic (jazz-rock, funk,etc) and beautiful ballads. I sang TheGarden OfEverything duetw/Maya Sakamoto - @ rehearsals I was having a roughtime memorizing the crazy words (evenmore trippy than Hendrix orLennon) but in the end I nailed it. When I did "Could You Bite The Hand" thecrowd went nuts clapping intime throughout the song, just my acousticguitar and 17,000 people! It was the biggestcrowd I've ever "fronted" before - what arush man. When I got to Call Me, Call Me they were likeputty in my hands. Later in the show I came back and did a killer version ofRainas a duetw/Mai Yamane. It was really good to see everyoneagain....Ionlywish we could do thismore often.
DayTwo: InTokyo for Yoko Kanno Concert
The 1st rehearsal was a trip, lots of staging,etc. The firsttime I appearonstage I perform 3songs in a row starting with a duetw/Maya Sakamoto "TheGarden OfEverything". We startouton oppositeends of a long stage andmove toward each other by the end.As Ireach the other side of the stage with my wireless microphone, an acousticguitar and mic stand rise up fromout of the floor, I strapon theguitar and do "Could You Bite The Hand?" - When I'm done Iset theguitar back down, it disappears into the floor with the mic stand and I finish with "Call Me, Call Me" backed by the Warsaw Philharmonic Orchestra. Pretty Awesome. Later in the show I come back for a duet of "Rain" withMai Yamane and back her upon "Gonna Knock ALittle Harder". It's gonna be anamazing show!
DayOne: InTokyo for Yoko Kanno Concert
Happy July 4th! Iam justnow waking up inTokyo.On theplane there were many people wearing surgical masks and constantly washing with Purell. It was a 12 hour flight so I slept a bit, workedon learning the words for Yoko's concert that I'm singingon here and watched some movies/tv. Typical boring flight. When I got in to Naritaairport my contact,Cherry met me and took me to where I"m staying - Hotel Sunroute Plaza in Shinjuku section ofTokyo. After I cleaned up we wentout for something toeat and although I had myheartseton sushishe took me to a place called Momma's - a homestyle Japanese place that serveslittle dishes of different stuff, like their version of tapas. Anyway, I did have some octopus sashimi...but alsouni flavoredtofu,raw scallop and a strange salad with lettuce,red pepperraw tuna & octopus, raisins, cashews & cheese. When I got back to the hotel and passedout right after. I just awoke to white skies and bizzare shaped buildingsoutside my window.Now I'moff to have an equally adventurousbreakfast...
http://masachan4994.blog116.fc2.com/blog-entry-585.html
http://masachan4994.blog116.fc2.com/blog-entry-586.html
http://masachan4994.blog116.fc2.com/blog-entry-587.html
http://masachan4994.blog116.fc2.com/blog-entry-588.html (音楽進行表アリ)
http://mtye.at.webry.info/200907/article_3.html
http://ameblo.jp/kenokun/entry-10295617849.html
http://ameblo.jp/kenokun/entry-10296258517.html
http://ameblo.jp/viridianroom/entry-10295550961.html
http://blog.livedoor.jp/seventheffect/archives/51188788.html
http://blog.livedoor.jp/seventheffect/archives/51189153.html
http://blog.livedoor.jp/seventheffect/archives/51189529.html
http://hollywood-express.cocolog-nifty.com/blog/2009/07/post-50db-1.html
http://toyoguchi-megumi.cocolog-nifty.com/blog/2009/07/post-d828.html
http://nojima.jugem.jp/?eid=102
http://blog.excite.co.jp/endo-aya/11480636/
http://yaplog.jp/tada_aoi/archive/1479