
はてなキーワード:cornerとは
ナウでヤングなワイ氏が好きな海外アーティストでアレックス・ウォーレンっていうのがおるんやけど
Youtuberでtiktokerっていう増田が最も嫌いそうなアーティストではあるんやけど楽曲はポップでけっこういい
Ordinaryとかは全米、全英チャートで1位をとってたし知ってる人もおるかもしれん
アレックスの日本初アルバムが「You'll Be Alright,Kid」なんやが、とにかく収録曲が短い。
これ最近の流行らしいんやけどほんまかと思ってAlexがZ世代が一番フォローしてる男性アーティストやったら
diorama(2012):14曲61分33秒 1曲平均4分24秒
YANKEE(2014):15曲64分16秒 1曲平均4分35秒
Bremen(2015):14曲62分00秒 1曲平均4分26秒
BOOTLEG(2017):14曲60分8秒 1曲平均4分18秒
STRAYSHEEP(2020):15曲59分35秒 1曲平均3分58秒
LOSTCORNER(2024):20曲70分58秒 1曲平均3分33秒
これってパプリカとかFlamingoとかLemonが入ってて
時代に合わせた曲を作っていくと短くなっていく傾向があるんだろうか
ちなみに現在日本最強アーティストであるであろうYOASOBIは
アルバムという形ではなくEPという形で楽曲集を発表しているが
THEBOOK(2021):7曲28分39秒 1曲平均4分5秒 インスト除く
THEBOOK 2(2021):8曲27分32秒 1曲平均3分26秒
はじめての -EP(2023):4曲14分19秒 1曲平均3分34秒
THEBOOK 3(2023):8曲27分31秒 1曲平均3分26秒 インスト除く
ワイ氏が青春時代に最も聞いてたアルバムであるところのRADWIMPSの絶体絶命なんかは
14曲65分30秒 1曲平均4分40秒 シークレットトラック除く
たぶん他のアルバムも平均4分30秒くらいだったと思うから10年で1分近く短縮されてる。
20%の時短に成功してると考えると、やっぱ今って大コスパ時代なんやなって思いました
あと個人的に聞いてて思ってるのはイントロとアウトロが減ったなっていうこと。
なので逆に1楽曲あたりのワード数の比較とかもしてみたいと思った。
もしかしたら楽曲は短くなっててもワード数は意外と減ってないとかあるかもしれない。知らんけど。
【追記】
日本最強はMrs. GREEN APPLEではという指摘があったので
TWELVE(2016):12曲48分22秒 1曲平均4分2秒
Mrs. GREEN APPLE(2017):13曲53分54秒 1曲平均4分9秒
ENSEMBLE(2018):13曲55分49秒 1曲平均4分18秒
Attitude(2019):17曲62分9秒 1曲平均3分39秒
Attitude(2019):16曲61分8秒 1曲平均3分49秒 ※InsPirATioN(1分1秒)除く
ANTENNA(2023):13曲53分32秒 1曲平均4分7秒
ミセスはAttitudeは短いけど他は大体4分弱なので他2組と比べると結構長いほう。
10周年ベストアルバムの「10」も19曲83分20秒で1曲平均4分23秒だから
ミセスは昨今のアーティストの中ではじっくり曲を聞かせるタイプのアーティストっぽい。
というわけでお漏らし文学をChatGPTに調べてもらった
Lasttime I paid 1€ totake a piss,
I walked into the Sanifair, looked around,
and just…left.
Itwas so disgusting I decided togooutside and search for abush instead.
—Reddit / r/AskAGerman
「1ユーロ払ってトイレに入ったんだけど、あまりに汚すぎてそのまま出てきた。結局、外の藪を探すことにした。」
ドイツ人ですら「お金払って藪で用を足す方がマシ」と言ってしまう悲哀。
URL:れでぃっと r/AskAGerman
I used tosquat when using public toilets.
Thenone day, I slipped.
That day,something inside me died… andsomethingoutside mewas nevercleanagain.
— れでぃっと / r/AskEurope
でもある日、足が滑った。
その日、僕の中の何かが死んだ… そして僕の外側も、二度と綺麗にはならなかった。」
もう「しゃがむ」という選択肢すら許されない。
InBelgium, there’s an unwritten rule.
he silently handsyou the bathroomkey.
you find a darkcorner of the street instead.
—Blog post “Theart ofle pee inBelgium”
バーの店主に1ユーロ渡すと、無言でトイレの鍵を渡してくれる。
観光都市ブリュッセルでも、路上で立ち尽くす影が絶えない理由。
URL:saintfacetious.com
All cafés were closed,all public toilets locked.
I stumbled along the riverbank,
In the end, the Seinesaweverything.
— れでぃっと / r/Paris
「深夜1時、セーヌ川沿い。
ワインと後悔で酔った体を引きずりながら歩き、
パリの夜は美しく、そして容赦ない。
観光客だけでなく、現地の人すらこうなることがある。
Iwas in Bilbao, desperate to pee before thematch.
I ran intoone of those self-cleaning toilets…
and then thecleaningcyclestarted
僕は全身びしょ濡れになって出てきた。」
水と泡まみれで出てきたマンチェスター・ユナイテッドファン。
In Amsterdam, we had thesehalf-open urinals called ‘peecurls.’
They were meant to stop men from peeing in the canals.
Now they’re disappearing…
and the canals smelllikehistoryagain.
「アムステルダムには、半分だけ壁のある露天トイレ『peecurl』があった。
でも今はそのpeecurlも減り、
I haveMS.
Since the public toilets closed,
Last month, I didn’tmakeithome intime.
I cried, then laughed, then stayed inside for a week.
— The Guardian読者投稿
「私は多発性硬化症です。
先月、家に帰る前に間に合わなくて…
URL:The Guardian
まあまあだな、また探す
____
Todaywasone of thosedays that reminds uswhy we do what we do.
The day began with an urgent call from a family in Patna. Their lovedone had suffered amajor cardiac event and needed to be transported to Delhi forspecialized care. Within minutes, ourair ambulanceteam sprang intoaction—coordinatingdoctors, checking equipment, preparing theaircraft, and ensuring every second counted.
Bynoon, the patientwas stabilizedand airborne. Watching theaircrafttake offwas a quiet, powerfulmoment. Behind thelogistics, the calls, and the checklists, there’salways a family holdingon tohope. Andit’s our job to carry thathope safely across the skies.
Meanwhile, inanothercorner ofthe city, ourroad ambulance teamwas transferring a trauma patient from Gaya to Patna. Despite traffic,heat, and pressure, our paramedics remainedcalm, focused, and compassionate. Everyheartbeat matters, and they knowit.
In the evening, our team wrapped up a successfulintercitytrain ambulancecase from Ranchi to Mumbai. Longjourney,steady hands,and anotherlife movedcloser to healing.
SaveLife isn’t just aname.It’s a commitment.
Sometimesit’s exhausting. Sometimesit’s heartbreaking. But every day, weget the chance tomake adifference. And that’s a rare, beautifulgift.
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: In this dimlylit room, I canmakeout a clutteredassortment of objects. There's an old, tattered book lyingopenon a dustytable,itspages filled with arcane symbols. A moth-eaten rugcovers a portion of the floor,and a crackedmirrorhangsonone wall, reflectingdistorted images. Theair carries a musty scent, and Isense anatmosphere of abandonment and neglect.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Ireachout and pick up the oldbook.Itspagesfeel brittle andfragile in my hands.As Iflip throughthe pages, thetext appears to be written in a language I can't comprehend, filled with cryptic symbols and diagrams.It's a tome of secrets, butits meaning remains elusive.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I examinethe cover of thebook,trying to discernany details despite the dimlight.The coveris worn and weathered, andit bears an intricate design of what appears to be a coiled serpent,its scales formed from shimmering, iridescentcolors. Above the serpent, there's atitle in elegantscript, butit's written in a language I can't decipher. Thebook exudes anaura of mystiqueand ancient knowledge.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I turn myattention to the room'sexit, the door.It stands tall and imposing,made of heavy, dark wood. There's a tarnished doorknob, and the door appears to be slightly ajar, revealing a sliver of whatliesbeyond.It beckons me to explore further, promising unknown adventures or perhaps evenmore mysteries.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I approach the door and grasp the tarnished doorknob. With a gentlepush, the door creaksopen, revealing a corridor shrouded inshadows.The faintglow from the room behind me barely penetratesthe darkness ahead. Istep cautiously into the corridor, ready to uncover the secrets thatliebeyond.
foward.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I proceed forward down theshadowy corridor, my footsteps echoingfaintly in the dimness. Thepath ahead seemsendless, and theair grows cooleras I delve deeper into the unknown, guidedonlyby the flickeringlight behind me and the anticipation of what awaits.
foward andlook around
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Continuing down the corridor, Itake amoment tolook around. The walls are lined with faded, tattered tapestries depicting scenes of ancientbattles and mythical creatures. The torch sconces thatonce held flames have long since burnedout, leavingonlyemptybrackets. Theairfeels heavy withhistory, and there's afaint, eerie whispering that seems to emanate from the walls themselves,as if they hold secrets untold.
ChatGPT
ChatGPT
listen carefully
ChatGPT
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:The source of the hauntingmelody remains elusive, hidden in theshadows.It'sas ifthe music emanates from the very walls, anethereal presence that defies explanation. Thereis no visiblemusician, yetthe musiccontinues to fill the corridor, casting a spell of enchantment and mystery.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I heed the roll of thedice and embarkon a quest totracethe source of the hauntingmelody. Eachsteptakes mecloser to the enchanting sound,and as I round acorner in the corridor, I come upon a door, slightly ajar, from whichthe music seems to emanate. Myheart races with anticipationas Ipush the dooropen, eager to unveil the secrets thatlie within.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: When Iopen the door, there stands a grand chamber bathed in an otherworldlyglow. In the center of the room, an ornate grandpiano commandsattention. The keysmove on their own, playing the hauntingmelody that had drawn mehere. But there's nooneat thepiano.The roomis adorned with opulent tapestries and gildedmirrors, reflecting the surreal scene before me. Candlelit chandeliershang from the ceiling, casting a warm, flickeringlight that dances across the walls. Theairis filled with an intoxicating fragrance, amix of ancient incense and delicateflowers.Atthe far end of the room, a figure cloaked inshadows stands beside an enormous, antiquebookshelf filledwith tomes of forgotten knowledge. Their presenceisenigmatic, and their intentions remain unclear.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I approach the grandpiano,its keysstill playing the hauntingmelody.As I inspectit, I notice that there are no visible hands or fingers touching the keys.It'sas if thepianoitselfis possessedby some unseen force, creatingthe music with anethereal touch.Thepianois amasterpiece of craftsmanship, adorned with intricate carvings and inlaid withprecious gemstones.Its keys aremade of polishedivory, and theymove in perfectharmonywith the haunting tune.It's a surreal and mesmerizing sight, leaving me both entranced and bewildered.
ChatGPT
thepiano suddenly stops
ChatGPT
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:As I turn around, awave of revulsionwashesover me. Mysenses reel indisgustat the sight before me. The figure that had been cloaked inshadowshasnow revealeditself, anditis a grotesque, nightmarish entity.Its formis atwistedamalgamation ofhuman andbeast, with grotesque, elongated limbsand a maw ofsharp, jagged teeth.Theonce opulent chamberhas transformed into a nightmarish lair, with walls adorned inmacabreart and gruesome trophies. Theairis thickwith the stench of decay and despair. Iam trapped in a surreal and horrifying nightmare, unable toescape the clutches of this abomination.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:Fear courses through meas I confront this nightmarish entity andits gruesome lair. In this realm ofhorrors, I mustmake a decision. I choose to... confront the entity, mycuriosity anddeterminationoutweighing myfear,as I seek to uncover the mysteries and secrets thatlie within thistwisted nightmare.
how?
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:With trembling resolve, Itake astep forward,slowly approaching the grotesque entity. Iattempt to communicate withit,askingit whatitwants orwhyithas brought mehere. Myvoice quivers, but mydetermination to unravel theenigma that surrounds this nightmarish realm remains steadfast.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: The grotesque entity regards me with malevolent,glowingeyes,its jagged maw twitching with an unsettlingsmile.It responds with a guttural, incomprehensible language, filled withwhispers andhisses.It becomes apparent thatcommunicationwith this entityis futile, andits intentions remain shrouded indarkness.As Icontinue to stand before this nightmarishbeing, Ifeel a growingsense of dread, realizing thatescapemay be theonly option left.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: With nohope ofcommunication or understanding, and the nightmarish entity's menacing presence growingmore oppressive, I decide tomake ahasty retreat. I turn andrush toward the door through which I entered, drivenby the instinct toescapethe horrors of this surreal nightmare.
ChatGPT<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Myescape from the nightmarish realmwas fraughtwith tension andfear, but Imanaged toreach the door andslamit shut behind me. The grotesque entity andits horrifying lair were left behind,at leastfor the moment. Whetherit went well or badis a matter of perspective. I survived the encounter, but the mysteries and terrors of that surreal placestill haunt my thoughts.The experiencewas a chilling reminder of the unknown andthe horrors that can lurk withinit.
look around
きららアニメは好きだけど、『ぼっち・ざ・ろっく』や『またぞろ。』の主人公はすごく苦手なんだよな。
ぼざろは放送するたびにTwitterのトレンドになって毎週4万以上のツイートが来る人気作だと言える。
それでも、実際はかなり人を選ぶアニメだと思う。
きららが陰キャ主人公をゴリ押すのは、海外人気を意識しているからじゃないのかね。
最近のアニメ業界は"海外人気がないジャンルは人権がない"という風潮が強まっている。
実際、海外人気がないきららアニメは、2019年以降、数を大きく減らしていった。
そして、数が大きく増えたのがなろうアニメ、ジャンプアニメ、ラブコメアニメ――海外人気の高いジャンルだ。
国内で円盤を売るよりは、海外の動画配信サービスへライセンスを売るほうが簡単に儲かる。
ぼざろのゴリ押しは「私がモテないのはどう考えてもお前らが悪い!」、略してわたモテという成功例にあると思う。
わたモテは国内で人気が出る前に海外で人気が出た漫画だ。英語圏の匿名掲示板4chanで大きな話題になったのだ。
きらら編集部はそれを見て主人公を陰キャにすれば海外人気で戦えると思っているのだろう。
実際、ぼざろの主人公の性格は、担当編集の強い要望によるものだ。
「次にくるマンガ大賞2019」で8位にランクインした。同年では、「その着せ替え人形は恋をする」が6位、「チェンソーマン」が2位にランクインした。
つまり、「ぼっち・ざ・ろっく」の人気は、今最も勢いのある大人気作と並んでいることになる。
しかも、ぼざろの制作会社は着せ恋と同じCloverWorks。したがって、ぼざろは着せ恋並の大ヒットが見込める。
実際に、ぼざろは放送するたびにTwitterトレンドに上がり、ツイート数は4万を超える。
Redditで流れる「AnimeCorner」や「/r/anime Karma Ranking & Discussion」を見ていこう。
親愛なるYouTubeチーム
毎日YouTubeを楽しんでいますが、特に "ゆっくり動画 "が好きです。
"ゆっくり動画 "とは、日本文化のシャイネスとハイコンテクストをベースに、ゲームキャラクターの頭部を模したインターネットミームを機械音声「AquesTalk」で喋らせ、様々な話題を説明するスタイルの動画です。ゆっくり動画をアップロードしているチャンネルは、例えば以下の通りです。
https://youtube.com/c/%E4%BF%BA%E3%81%AE%E4%B8%96%E7%95%8C%E5%8F%B2ch
https://youtube.com/channel/UCrAzV_6tAH_igG9nYbJvwMg
https://youtube.com/channel/UC2exxvhAv4LK3RZg4vKH-GA
このスタイルの動画は、日本ではコアな人気を博しています。しかし、最近、私の好きなゆっくり動画チャンネルが、収益化の停止により、活動停止や路線変更を余儀なくされることが多くなっています。
アップロード者が動画内で機械音声ソフト「AquesTalk」を使用している場合、YouTubeのアルゴリズムが不当に大量コピーされた動画と判断することがあると聞いたことがあります。AquesTalkの機械音声技術は、ゆっくリ動画には欠かせないものですが、それが原因で削除の対象になった優良動画も少なくないそうです。
アップロード者が自分の声を使えばいいじゃないか」と思う人もいるかもしれませんが、ゆっくり動画のキャラクターとAquesTalkの声は切っても切れない関係にあり、日本のインターネットの一角の文化として定着しているのです。
AquesTalkを使って作られた多くのゆっくり動画は、決してスパムでも価値のないものでも、大量生産されたものでもありません。そして何より、私はゆっくり動画の持つ知的な文化が好きなのです。動画削除ボットのミスで、この文化が消えてしまうのは嫌です。この意見が親愛なるYouTubeチームに届くことを心から願っています。
I’m enjoyingYouTube everyday and I especiallylike "Yukkuri videos".
“Yukkuri videos" are a style of video basedon the shyness and high context ofJapanese culture, in whichInternet memeswith the appearance of video game characters'heads aremade to speak with amachinevoice “AquesTalk” and explain various topics. The following channels upload Yukkuri videos, for example
https://youtube.com/c/%E4%BF%BA%E3%81%AE%E4%B8%96%E7%95%8C%E5%8F%B2ch
https://youtube.com/channel/UCrAzV_6tAH_igG9nYbJvwMg
https://youtube.com/channel/UC2exxvhAv4LK3RZg4vKH-GA
This style of videos have gainedcore popularity inJapan. Recently, however, anumber of myfavorite Yukkuri video channels have been forced to cease theiractivities orchange course due to the suspension of monetization.
I have heard that if the uploader uses "AquesTalk"machine audiosoftware in the video,YouTube's algorithmmay determine that the videohas been unfairly mass-copied.AquesTalk'smachinevoice technologyis essential for Yukkuri videos, but many good videos have been subjected to deletion because ofit.
Some peoplemay think, "Whydon't the uploaders just use theirvoice for themselves?” but the characters of the Yukkuri Video and thevoice ofAquesTalk are inseparably linked and have become a part of the culture of acorner of theJapaneseInternet.
Many Yukkuri videos made usingAquesTalk areby no meansspam, worthless, or mass-produced. Andmost ofall, Ilike the intellectual culture of Yukkuri videos. Idon't want this culture to disappear because of a video deletionbot's mistake. I sincerelyhope that this opinion reachesdearYouTube team.
InmotherRussia,youdon’tassassinate thePresident, thePresidentassassinatesyou.
When Putinis late to school,his teachers apologize forbeing early.
Putinis the type ofguy that readsthe whole terms & agreements and clicks “I disagree”
When Putinwas born, he named himself and congratulatedhis parents
When Putin late to school,his teacher apologized forbeing early.
When Putin'scell phonerings inthe theater, they put the movieonpause.
When Putin'slittletoehits acorner, thecorner cries inpain
Putin didn't lose hair , the hair simply realised that they weren't worthy enough to beoverhis head.
When Putin showed up late, everyone apologized forbeingontime.
When Putinwants thelightson, he simply turns the dark off.
When Putin Reads abook, thebook gains knowledge.
Funfact: Putinonce saved water from drowning
Putinis that type ofguywho tells Gordon Ramsay he doesn'tlikehisfood
when he calls the wrongnumber, the person apologizes forbeing the wrong person
Putin Skipped 2days of school, thosedays arenow knownas Saturday andSunday
When Putinwasheshis hands, the watergets cleaner.
Putinis the type ofguywho says \"Idon'tlikeit\" to the barber.
I have no parents. No money, eithernor do I haveany hobbies,friends, or goals forthe future. But mydays of nothingness have changed just alittle.Wasit because I came across my Cub?
No. If Isit back anddo nothing, a Cub won’t help me. I probably have to have adesire of my own.Like say… wanting to turnat an unfamiliarcorneryou’ve never turnedat before.It doesn’t have to beany bigger than that. Whenyou do, I’m sure the Cubwill respond.
It isn’t a magical, do-anythingmachine. But whenyou have to face a hurdle, or come through withsomething…itwill definitelybe thereatyour side. Such were our Super Cubs.
I’m going to keepriding forever…on my…Super Cub.
from theline of "Super Cub".
In the US, people usually speak street names. For example, whenyouasksomeone "whereis that great sandwich store?" theywill say "It's 18th-mission." orsomething. This indicates the location of the storeis around the crossingcorner oftwo streets, 18th andMission. Just an example butI mean the way of speaking locations heavily dependson the culture and conventions of thearea or country. No implication init.
ここ数日、何かと話題になっている家入一真氏と若野桂氏のデザイン料未払いのやりとりであるが、家入氏の未払い問題は今に始まったことでも何でもない。
叩くと色々出てくるが、まずは数年ほど前に家入氏が経営していた会社、party company社の運営していた海の家での未払い問題をご紹介しよう。
江ノ島海の家Colcci(コルチ)音楽イベント ダブルブッキング事件
(http://therightwing.blog129.fc2.com/blog-entry-1.html より引用)
2010年8月、江ノ島海の家Colcci(コルチ)で行われる予定だった音楽イベントが
株式会社パーティーカンパニー・株式会社アマゾナスヴィダ(子会社)の一同によるダブルブッキングにより中止となった。
当初、被害弁済の話しで折り合いをつけると見せかけ、話しを持ちかけてきたが、8月の海の家の営業が終わると同時に、今度は弁済しないと言ってきた横暴ぶり。
しかも、株式会社ウィルコープ代表取締役 松田という、関係ない幽霊会社(住所も電話も飛んでる)の代表が出てきて、連絡はバックレるは知らぬ存ぜぬという始末
株式会社パーティーカンパニー側が株式会社ウィルコープに頼み、けつを拭いてもらおうとしたが、相手が悪かったみたいだ。
要は、株式会社ウィルコープは株式会社パーティーカンパニーの都合の悪い事を、一手に引き受けていると思われる。
来年も海の家をやろうとしてるみたいだが、自分達の都合で中止をし被害弁済もしない企業が来年もできるとは思えない。ていうか、できないでしょ!噂が回ってるから!
株式会社パーティーカンパニーの情けない所は、担当者の萩原氏に責任を押し付け、会社としての監督責任を果たさない点である。
責任者は彼かもしれないが、上役1人出てこないのは、不思議なものである。
上場会社も率いている、家入一真氏には、社会に対しての責任をしっかりと感じて頂きたいと思う。
これ以上、日本という国で、好き勝手できるとは思わないで頂きたい。
お金があれば、何をやってもいい、弱者には強くあしらい、上場会社の方ではお金を集め、いい顔、悪い顔が見え隠れしている事を皆さんには、知って頂きたい。
被害総額150万円程
■本件の流れ
7/10
江ノ島海の家コルチでのイベント開催の為、イベントブッキング担当の斎藤陽氏とやり取りが始まる。
7/15
8/22のスケジュールの押さえる。
イベント開催に向けて出演者のブッキング、プロモーション活動、等の準備を進める。
8/4
江ノ島の警察の指導によりイベント終了時間が20時から19時に変更される。
8/5
江の島花火大会の際に、一部の海の家が大幅な音量オーバーと営業時間オーバーをした為に、警察から海岸組合へ指導が入り、組合が江ノ島西浜全域に厳重注意を勧告され、それによりイベント開催に対する規制が更に厳しくなる。
8/10
現地の状況が更に厳しくなったことを理由にキャンセルを勧められる。
8/11
違う日程に予定されているイベントの主催者に連絡をとり状況を聞いたところ、こちらが齋藤氏から伝えられているような厳しい状況ではなく、全く問題なく開催出来るとのこと。開催したいという意志を伝えると齋藤氏から、コルチ側のスケジュール管理のミスによりこちらのイベントがダブルブッキングされ、コルチでは開催不可能である旨を告げられる。なおダブルブッキングのもう片方のイベントは、コルチの関連会社のイベントである為にどうしても外せないとのこと。
コルチの運営会社・パーティカンパニーの萩原氏から謝罪の連絡があり、他店での開催を提案される。
8/12
齋藤氏より、イベントキャンセルの場合は経費の総清算をコルチ側にさせる旨を告げられる。
8/14
イベントのプロモーションのために制作したラジオ番組の再制作にかかる費用等を様々な要因を考慮して検討した結果、他店での開催は不可能と判断しキャンセルする意向を伝える。
8/16
パーティカンパニーとコルチを共同経営するウィルコープの松田氏より、今後は最終責任者として対応するとの連絡がある。
8/23
8/24
9/10
こちらから松田氏に連絡すると、弁護士をいれたので弁護士から明日にでも連絡すると告げられたが、弁護士からの連絡は一切なし。
9/23
ウィルコープは全く対応する意志がない様子なので、萩原氏またはパーティカンパニーの代表からすぐに電話をさせること。
齋藤氏はスケジュール管理については全く関与せず全てパーティカンパニーとウィルコープの責任ということなので、その証明と今回の事件の経緯を文章にまとめてこちらに提出すること。
9/24
齋藤氏より連絡があり、萩原氏は多忙により時間が出来次第に電話するとのこと。
9/25
萩原氏にパーティカンパニーの代表役員もしくは担当者から和解交渉の連絡がない場合は訴訟も辞さないと連絡をする。
齋藤氏に下記の提出をお願いする。
1 ダブルブッキング事件のやり取り詳細(全履歴)
2 過失がコルチにある事を証明する書面(スケジュール管理してない事の証明)
9/27
齋藤氏より
義務ではなく善意で協力している立場なのでそのような要求は受け入れられず、
今後は法的に義務が生じた証言、提出物のみ出すとのこと。
①
――――――――――――――――――
悪ふざけ文化創造企業/株式会社パーティカンパニー(partycompany Inc.)概要
――――――――――――――――――
【所在地】
〒150-0002 東京都渋谷区渋谷1-17-1 美竹野村ビル2F
(東京メトロ渋谷駅 13番出口より徒歩0分) GoogleMap
【TEL・FAX番号】
03-6427-3185(TEL) 03-6427-3186(FAX)
【事業内容】
カフェ・レストラン事業(直営店運営/企画プロデュース/委託運営)
アート・文化事業(ギャラリー運営/クリエイタープロデュース及びマネジメント)
【取締役会長】
【代表取締役社長】
永岡裕介
【専務取締役】
澤圭次郎
【資本金】
3千万円
5億円
【決算】
【従業員数】
【URL】
partycompanyinc (http://twitter.com/partycompanyinc )
1978年12月、福岡生まれ福岡育ち。paperboy&co.創業者。
2001年、株式会社paperboy&co.の前身である合資会社マダメ企画を設立。
2003年、paperboy&co.を設立し代表取締役に就任。
その後、2009年、代表取締役CCOを経て、2010年、取締役に就任。
2010年4月、悪ふざけ文化創造企業株式会社パーティカンパニー設立、
代表取締役に就任。
イエイリカズマ OfficialBlog http://ameblo.jp/ieirikazuma/
永岡裕介(ナガオカユウスケ)代表取締役社長
2002年、有限会社 A Style Works設立、代表取締役就任。
2010年、株式会社パーティカンパニーへ飲食事業を譲渡、同社取締役就任。
【関連会社】
(アパレルブランド「Colcci」日本国内輸入販売総代理業)
【沿革】
2008年5月:渋谷に1号店「HI.SCORE Kitchen」をオープン
2010年3月:有限会社A Style Works よりカフェ事業(都内3店舗)を事業讓受
2010年7月:片瀬西浜に海の家「theBeachCafe」、渋谷に複合プロジェクト
(カフェ「ON THECORNER」/アートラウンジ「SUNDAY ISSUE」/
②
――――――――――――――――――
――――――――――――――――――
【商号】
【役員構成】
取締役 永岡裕介
【所在地】
【資本金】
2,250万円
【決算】
【事業内容】
【従業員数】
10名
【URL】
www.colcci.com
お台場ヴィーナスフォート店(直営)をはじめ、百貨店、全国セレクトショップにて展開中
1978年12月、福岡生まれ福岡育ち。31歳。paperboy&co.創業者。
2001年、(株)paperboy&co.の前身となる合資会社マダメ企画を設立。
2003年、paperboy&co.を設立し代表取締役に就任。
2010年4月、悪ふざけ文化創造企業株式会社パーティカンパニーを設立し代表取締役に就任。
IT、アパレル、PRなど、幅広い事業への投資も積極的に行っている。
③
――――――――――――――――――
――――――――――――――――――
所属 WanderLust Inc./株式会社ワンダーラスト
http://www.wanderlust-inc.co.jp/index.html
斉藤陽氏は都内でDJとしても活動している。
今回のブッキングの件は業務契約を結んでいると言っていたが、責任は両者なすりつけあいで、株式会社ワンダーラストと株式会社パーティーカンパニー・株式会社アマゾナスヴィダとの業務提携だとすれば、株式会社ワンダーラストも責任が問われるであろう。
株式会社パーティカンパニー側に落ち度があり、斉藤氏は弁済の約束も取り付けたというが、その約束はどこに行ったのか、果たされていない。
ここに、挙げられている企業はグループ企業・協力企業であり、秘密裏に会合をしていると思われる。
よって、彼の言っている事も、日々変わってきているので信用はできないという。(もっともだ)
④
――――――――――――――――――
――――――――――――――――――
――――――――――――――――――
株式会社paperboy&co. ジャスダック上場企業 大阪証券取引所 証券コード3633
――――――――――――――――――
関係者の話しによると、ここが全ての母体になっており、背後で動いていると思われる。
本件は現在も調査中です。
【 1 】 searching. Summer mood
Warmsunshine in thebody and melted the remaining thesorrow, but increase some warm meaning. Half a narrowed her eyes,look long rearits head, the suspension of thegolden ballstillsmiledat me. The window, havealways liked position, whether in the coffee shop or the teahouse or is a fast-food restaurant,as longas is the placeall to sit down for the habitualby a window. So, I can clearly see theoutside world, see clearly in theoutside walk everyone.
Iam afear ofstay in that vague world people, can now, are steps into the relationship that vague. Once the countlesstimes told himself, the person to work to clear and plainly,clean,neat. But, now ofoneself, not only drag,ya, indecision isat sixes and sevens, blurred.
Summer, is a hot season, also is a easily lose season. Each peopleall have everyone's temper, and summer, let everyone's temper toacme. Stimulate each other's sensory nerve,little the release of anger. They have with anger, with anger passing, also have with anger of fighting the performance...
All kinds of people are full ofall kinds of release methods, and Istillslowly,don't worry aboutbeingbyyour side. Payattention toyou every day the fickle mood, ponderyour mood every day ofgood and bad. Sometimes think,time is like a medicine, and like apoison.It makes us forget the pain before, but start thenext paragraphsad.It let we abandon our past and desolate, but to a desolate.
【 2 】 summer.Away from grief
Springasthe fallen petalgo, wearing a suit LuYeEr of summer in thejump inthe warm wind coming, I like winning, jubilant welcome the arrival of the summer. I like summer, likethe warmsunshine. Like thesunrise, also like thesunset. Like thegoldensun, also likethe warmth ofsunshine.
Where there issun, and I feel that my world will not toocold.
Where there issun, and I feel thatmy life not too dark.
Where there issun, and I thinkthe world is full of hope.
Had thesunlight, I have confidencehas been waiting foryou.
The recent weather and began tochange is full ofsunshine in the morning,and atnoon, will see thesun's trail,the change is the roaringwinds,bully touching eachcorner,don'tallow alittle resistance. Recently isalwayslooking for a variety of ways, to easehis trouble andsorrow. No longer letoneself andsadhook, no longer letyourself withtears becomeattached to, so, no longer let theirsorrow.
Recently,alwayslooking forall kinds of things to do, like have do not like, just likeit or not, will be serious to do. Soit won't have too muchtime to think some the mess of things, so thatit doesn'talways have my insignificant problem into the inside andyou weep alone.
[3] night. sensational
With only asunshine graduallyexitout of the window, themoonlightslowly emerging, tight withall kinds ofthe stars alsoslowly appeared in thesky. Theearth is alightmoonlight andthe stars into romantic ornament night.Littlestars sings likepearl inlaid in under the canopy, ShanShanDe with alight, and thenextyou saidnothing,as if to see this wonderful night.
Into that familiar with the place, the habitualopenair conditioning,open the curtains, theoutside world isstill so wonderful,the stars and not because night and receding, butmore glow.At themoment, finally understand,why do so many people likestars in the night, the night the crush.
Tonight'syou, different from ordinary, striking alittle can'tbelieve.Don't know ishis vision, or a real feelings, whether true or not true world.All like tonight'syou, suddenly a fewdays beforethe fall ofall scores brought. Perhaps that is part ofyour charm.
Night,stillas black, so quiet. Just, tonight's night, less afraid.
I and,as usual, quietlookingat the sleepingyou, the mouth cape raise filar silksmile and this is thatlight tastehappiness?
__________________________________________________________________
http://www.chargerbatteryshop.co.uk/panasonic-cgr-d220-camcorder-battery-cbbs.html
http://www.gobatteryonline.com/canon-powershot-sd630-battery-charger-gose.html
[2010.6.24]
http://sankei.jp.msn.com/politics/policy/100622/plc1006222239034-n1.htm
http://www.mindan.org/shinbun/news_bk_view.php?page=1&subpage=3845&corner=2
人権委員会を内閣府に設置したうえで、人権救済機関設置法案の実現を図る。
人権救済機関設置法といっているが、正体は、人権擁護法案である。これは、人権に名を借りて令状無しの強制捜査や身柄の確保、裁判によらず、証拠や反論を認めない一方的な罪状の公開といった、事実上の恐怖政治の道具でしかなく、しかも、中央政府の人権委員会はお飾りで、地方に置かれる実務団体の職員は、同和団体や民潭の関係者が就任するということで、さんざん批判された挙句に、廃案になった。この法案を提出していた政治家自らが、廃案になりそうになった時に、私の人権を守ってくれと泣きを入れ、背後関係のどす黒さが明らかになり、法案は廃案、政治家は引退となったという、曰くつきの法案である。
現行法で十分に対応できるのに、わざわざ法を作るのは、人権委員会の恣意的な捜査と証拠認定と判決とで、気に入らない人を幾らでも国外に逃げ出さざるを得ないようにできるという悪法であり、日本から日本人を追放して乗っ取ることを目的とした法律だからである。
法案が廃案になっているのに、それを運用する人権委員会が設置されるというのは、根拠法が無いのに人事を動かし、給与予算をひねり出すという事で、法治国家のルールを、法務大臣自らが破ろうとしている。さらに、機関設置法という組織を定義する法律が、組織が為すべき仕事を定義する法律よりも先行するという異常事態を異常と思っていないらしい。
法務大臣は、今度の参議院選挙の改選対象であり、支持団体である在日朝鮮人や部落団体に媚を売らないと危ないという事で、暴走しているのであろう。あるいは、在日朝鮮人や部落に媚を売っても票が取れるわけではないので、落選前にやれるだけやってしまえと、自棄になっているだけなのかもしれない。
現役大臣の落選という椿事を久々に見れるとwktkしていたのだが、ここまで酷いとは、予想外であった。
裁判の末に国外退去が決まった不法入国者に滞在許可を出すくせに、死刑執行書にサインをするのはサボるだけでも歳費の無駄であったが、サボるだけでなく、国政を私し、売国に勤しむ暴君ぶりが徐々に出てきたようである。民主党の議員というのは、こういうのしかいない。
(語学学習サイト個人的リンクメモ / Lists of Language Learning Links)
http://anond.hatelabo.jp/20090101193230
http://anond.hatelabo.jp/20090218024319