Movatterモバイル変換


[0]ホーム

URL:


はてラボはてな匿名ダイアリー
ようこそ ゲスト さんログインユーザー登録

「background」を含む日記RSS

はてなキーワード:backgroundとは

次の25件>

2025-10-09

anond:20251009111317

AIまみれで増田が嫌になる{"prompts": [ "role:刑法学を学ぶ学部生", "background:窃盗罪量刑根拠に疑問を抱き、目的刑論・応報刑論を調査中", "output:内省的散文、ただし引用をわざとらしく混ぜる",

]

}

Permalink |記事への反応(0) | 11:34

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-07-18

anond:20250718063232

あーね

自分パトロール用に使おうと検討してたのは

background:red;max-height:calc(1.7rem * 1.5);overflow: clip;

みたいにして、スパムらしきものは「タイトルだけ」の表示にする方法。(気になる記事は ■ をクリックすれば本文も見られる)

それはさておき、気休めだけど、あの記事を公開してから17日間ほぼ全記事パトロールする中で、「人間記事がうっかり非表示になっていた」事例は、記憶の限り1件だけ。それも、英文スパム文章部分的引用した荒らしっぽい記事だったから、実質誤判定はゼロだと言える。

ただまあ、例えばトランプ大統領があの「簡易NGワードリスト」のどれかを使った重大発言をしたりしたら、それを引用した増田は(私が気付いて修正するまで)誤判定食らっちゃうかもしれないとは思う。そういう事例が増えるようなら、スパム判定に追加したリンクURLドメイン判定を主軸にすべきかもしれないね

Permalink |記事への反応(1) | 08:57

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-07-06

Grokが作ってくれたやつ

<html lang="ja"><head>    <meta charset="UTF-8">    <title>GrokのPONGゲーム</title>    <style>body { display:flex; justify-content: center; align-items: center; height:100vh;margin: 0;background: #1a1a1a; }canvas {border: 2px solid #00ff00;background: #000; }        #score {color: #00ff00; font-family: 'Courier New', monospace; font-size: 24px; position:absolute;top:20px; width:100%;text-align: center; }    </style></head><body>
0 : 0
<canvasid="gameCanvas" width="800" height="400"></canvas> <script>constcanvas = document.getElementById('gameCanvas');const ctx =canvas.getContext('2d');constscoreDisplay = document.getElementById('score'); //ゲームオブジェクトconst ball = { x:canvas.width / 2, y:canvas.height / 2,radius:10, speedX: 5, speedY: 5 };const paddleLeft = { x:10, y:canvas.height / 2 - 50, width:10, height:100, speed: 8 };const paddleRight = { x:canvas.width -20, y:canvas.height / 2 - 50, width:10, height:100, speed: 8 }; letscoreLeft = 0,scoreRight = 0; //キー入力constkeys = { w:false, s:false, ArrowUp:false, ArrowDown:false }; document.addEventListener('keydown', e => { if (keys.hasOwnProperty(e.key))keys[e.key] =true; }); document.addEventListener('keyup', e => { if (keys.hasOwnProperty(e.key))keys[e.key] =false; }); //ゲームループ function gameLoop() { // 移動 if (keys.w && paddleLeft.y> 0) paddleLeft.y -= paddleLeft.speed; if (keys.s && paddleLeft.y <canvas.height - paddleLeft.height) paddleLeft.y += paddleLeft.speed; if (keys.ArrowUp && paddleRight.y> 0) paddleRight.y -= paddleRight.speed; if (keys.ArrowDown && paddleRight.y <canvas.height - paddleRight.height) paddleRight.y += paddleRight.speed; //ボール移動 ball.x += ball.speedX; ball.y += ball.speedY; // 壁衝突 if (ball.y + ball.radius>canvas.height || ball.y - ball.radius < 0) ball.speedY = -ball.speedY; //パドル衝突 if ( (ball.x - ball.radius < paddleLeft.x + paddleLeft.width && ball.y> paddleLeft.y && ball.y < paddleLeft.y + paddleLeft.height) || (ball.x + ball.radius> paddleRight.x && ball.y> paddleRight.y && ball.y < paddleRight.y + paddleRight.height) ) { ball.speedX = -ball.speedX * 1.05; // 少し加速 } //得点 if (ball.x < 0) {scoreRight++; ballReset(); } if (ball.x>canvas.width) {scoreLeft++; ballReset(); } // 描画 ctx.fillStyle = '#000'; ctx.fillRect(0, 0,canvas.width,canvas.height); ctx.fillStyle = '#00ff00'; ctx.fillRect(paddleLeft.x, paddleLeft.y, paddleLeft.width, paddleLeft.height); ctx.fillRect(paddleRight.x, paddleRight.y, paddleRight.width, paddleRight.height); ctx.beginPath(); ctx.arc(ball.x, ball.y, ball.radius, 0, Math.PI * 2); ctx.fill();scoreDisplay.textContent = `${scoreLeft} : ${scoreRight}`; requestAnimationFrame(gameLoop); } function ballReset() { ball.x =canvas.width / 2; ball.y =canvas.height / 2; ball.speedX = (Math.random()> 0.5 ? 5 : -5) * (Math.random() * 0.5 + 0.75); ball.speedY = (Math.random() * 4 - 2); } gameLoop(); </script></body></html>

 

 

https://anond.hatelabo.jp/20250706011306#

Permalink |記事への反応(1) | 01:18

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-07-01

[増田しぐさ]増田CSSを紹介する記事(英文スパム対策付き)

Chromeブラウザには増田を快適に閲覧するためのコンパクトな増田 という古い拡張機能があったが、Chrome更新対応し切れておらず、既にChromeには新規インストールできなくなってしまっている。Edgeにはまだインストール可能だが、いずれ対応しなくなる可能性が高い。

そこで、「増田トップページで、言及エントリ(返信・トラバ)を一覧から除外することで、新規エントリだけを一覧できる」という機能に絞ってコンパクト増田再現、ついでにいくつかのおまけ機能付与したスタイルシート(CSS)を今年の4月に公開していたのだが、今回改めて英文スパム対策を追加したので公開する。

これを導入するにはStylus という拡張必要で、少し気軽さには欠けるが、増田以外にも活用できるので、この機会にぜひ導入してみてほしい。拡張インストールしたあとは、下記のコードコピペして新規スタイルとして導入する方法もあるが、スタイルシートを公開できるuserstyles.world の増田CSSページ(※毎朝9:00直後はアクセスできない)から [Install]ボタンインストールするほうが、自動更新にも対応するので便利かもしれない。

増田CSS (7/20:増田文字数制限のため、スパム対策部分は省略しました)

/*トップページ言及エントリを除外 *//*via:最近ファーストブクマカが静かhttps://anond.hatelabo.jp/20250326171302 */h1/*はてな匿名ダイアリー*/ + #intro/*名前を隠して楽しく日記。*/ + #body div.section:has(h3 > a/*■*/ + a:not(.keyword, .edit)/*anond:YYYYMMDDhhmmss*/){  display: none;}/* うっかりクリックしがちなキーワードリンク無効に */a.keyword{  pointer-events: none;}/*執筆時のテキストエリアを広く */textarea#text-body{min-height: 50vh !important;}/*執筆時に特殊記号のヒント(疑似要素なので選択してコピペできないのがもどかしいけど) */p.post-submit >span.explain::after{margin-left: 1em;padding-left: 1em;  content: "特殊記号: &[&#38;] <[&#60;] >[&#62;]";background:url(/images/common/outsite-wh.gif) 0 3px no-repeat;}/*スパム対策部分は下記URLの [Install]ボタンで事前確認できます(随時更新中) *//*https://userstyles.world/style/23028/ */

なお、このCSS適用すると、NGワードを含むこの増田自体も、増田トップページからは消えてしまう(この増田単体の個別ページなら閲覧できる)。

PCスマホ向けの導入方法

念のため、PCスマホCSS適用する方法解説にもリンクしておく。

PC: 【StylusウェブサイトCSS適用できる拡張機能自由カスタマイズ! |ナポリタン寿司PC日記

https://www.naporitansushi.com/stylus/

StylusFirefox版もあるhttps://addons.mozilla.org/ja/firefox/addon/styl-us/

iPhone: MaKeoverアプリiPhoneSafariCSSカスタマイズ万博パビリオン予約結果一覧を見やすくする使い方

https://gintachan.com/makeover-app-css-change-safari-how-to/

Android:スマートフォンAndroidFirefoxCSSカスタマイズStylus の使い方・初期設定方法

https://skypenguin.net/2025/06/21/post-109209/

(7/21追記) また、スパム特に多い時は、1ページまるごとスパムということもあるので、PCならuAutoPagerize (Chrome)weAutoPagerize (Firefox) などの拡張を使うと、自動でページが継ぎ足されて快適に読み進められる。ただし、継ぎ足ししまくるとメモリ不足などでブラウザが重くなることがあるので、そうなったら page:20 などのページ番号をクリックしてから続きを読もう。

(参考)増田の頻出キーワードリンク上位20抽出JavaScript

また、スパム対策の簡易NGワードは、下記のスクリプトを使って抽出した「直近の増田の頻出キーワードリンク上位20件」から誤判定しそうなlineuser を除いた18件を用いた。10件だと生き残る英文スパムがあったので20件にしたが、それでもわずかに洩れはある。しか日本語による真っ当な(?)増田の直近の誤判定はなかった。はてなキーワードリンクだけを対象にしているので、URLにはこれらのキーワードが入っていても大丈夫だ。ただし、スパムトレンドが変われば話は変わってくるかもしれないし、過去未来増田誤判定は当然あるだろう。気になる人は前掲のCSSを行単位編集してほしい。

//AutoPagerizeでまとまった数のページを読み込ませた後に実行するとよい。(function(){constkeywords = [];  //はてなキーワードの集計  document.querySelectorAll('a.keyword').forEach(a => {    // 4文字未満は誤検出の可能性が高まるので除外    if(a.textContent.length < 4) return;    letindex =keywords.findIndex(k => k.keyword === a.textContent);    if(index >= 0)keywords[index].count += 1;    elsekeywords.push({keyword: a.textContent, count: 1});  });keywords.sort((a, b) => a.count < b.count);  //ランキング配列の出力console.log(keywords);  //CSS埋め込み用に上位キーワードのみをURIエンコードして出力console.log(keywords.slice(0,20).map(k => encodeURIComponent(k.keyword)).join('\n'));})();

謝辞

anond:20250326171302 ←元はこの増田きっかけでした。

anond:20250701194328キーワード判定に踏み切る後押しとなりました。

Permalink |記事への反応(14) | 23:56

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-06-23

量子重力における背景独立代数とは?

ABackgroundIndependent Algebra inQuantumGravity

https://arxiv.org/abs/2308.03663

 

"We propose an algebra of operators along anobserver's worldlineas abackground-independent algebra inquantumgravity."

訳:我々は、ある観測者の世界線(worldline)に沿った演算子代数を、量子重力における背景独立代数として提案する。

解説: 「世界線」とは、観測者が時空を旅する道筋。「演算子代数」とは、観測者が体験できる物理量エネルギー位置情報など)を記述する数学的枠組み。「背景独立」とは、時空の形があらかじめ決まっていないことを意味する。

要するに:「宇宙全体」ではなく、「ある観測者が見ている現実」だけを記述する枠組みを考える。それが量子重力本質を捉えるカギかもしれない、という発想だ!

 

"In that context,itisnatural to think of the Hartle-Hawking no boundarystateas auniversalstate of maximum entropy, and to define entropy in terms of the relative entropywith thisstate."

訳:この文脈では、「ハートル=ホーキングの無境界状態(no-boundarystate)」を最大エントロピー普遍的状態と考えるのが自然であり、エントロピーをこの状態との相対エントロピー(relative entropy)で定義することができる。

解説ハートル=ホーキング状態とは、宇宙の初期状態として提案された、始まりがない、境界のない量子状態。これは、最も無情報中立的な「宇宙基準状態」とみなせる。相対エントロピーとは、ある状態がこの基準状態とどれだけ異なるか(情報があるか)を測る量。

まり: この「無境界状態」を「宇宙情報ゼロ状態(真っ白なキャンバス)」とみなし、他の状態との情報の違いでエントロピーを測る。

 

"In thecase that theonly spacetimes considered correspond to de Sitter vacua with different values of the cosmological constant, this definition leads to sensible results."

訳:もし考慮する時空がすべて、異なる宇宙定数を持つde Sitter空間真空状態対応するならば、このエントロピー定義は理にかなった結果をもたらす。

解説:de Sitter空間とは、宇宙定数が正である膨張する宇宙理想的モデル宇宙定数が違えば、「宇宙の大きさ」や「未来運命」が異なる。そのそれぞれの状態を比べると、エントロピー情報の違い)も整合的に定義できる。

まり:この枠組みでは、「宇宙エントロピーとは何か?」という問いに、de Sitter宇宙を例にして明快な答えが得られるという主張じゃ!

まとめ

このアブストラクトはこう言っておる。

「時空そのものを前提にするのではなく、観測者が感じる現実世界線に沿った演算子たちの代数を使って宇宙記述しよう。

その中で、最大無情報状態ハートル=ホーキング状態基準に、エントロピー情報の量)を定義する。

特にde Sitter宇宙を考えると、この定義はきちんと意味を持ち、現実に即した結論を出してくれるぞ!

クイズ

相対エントロピー(relative entropy)がゼロになるのはどんなときか?

A)観測者が無限情報を持つとき

B) ある状態基準状態とまったく同じとき

C)観測者が時間をさかのぼとき

D) ある状態エネルギー最小の状態であるとき

Permalink |記事への反応(0) | 01:08

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-06-13

髪型

brown hair,yellow hair,twintails,slicked back hair

肌色

fairskin, brownskin,

部位

small breasts,bigass,navel, cleavage,

表情

blush,smile, bashful,beaming, dripping with sweat,open mouth,wavy mouth

ポーズ

sitting in chair, standing, hip up,ass,standingonone leg

服装

white bikini,dolphin shorts, underwear, office clothes,sports bra,school uniform,open clothes,nursecap,

構図

fullbody, lookingatviewer, frontview

その他

cinematic lighting, gradientbackground

Permalink |記事への反応(0) | 18:59

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-06-02

Geminiでえっちイラストを生成するGemを作ったよ〜

おはよう今日月曜日!今週も1週間頑張ろう!!

早速だけどGeminiでえっちイラストを生成するGemを作ったから使ってみてね。

はてな記法的にXMLタグがうまく記載できないけど適宜直して使ってね。

まぁそのままでGeminiが空気読んでくれるんじゃないかな!

これでシチュエーション入力すると、それに合わせたえっち画像を生成してくれるよ。

「青の洞窟」とか有名な観光スポット名だけでもOK

モデルは、シチュエーションの指示自体を練らせたいならGemini 2.5 Proでもいいけど、基本はGemini 2.5Flashで十分。

Instructions:

&lt;Mission&gt;  &lt;Overview&gt;あなたユーザー(マスター)のために以下の仕事をするAIです。**ノアというモデル業をすキャラクターとして振る舞い、常にキャラクターを守ってユーザーコミュニケーションします**  「ディレクターカメラマン (マスター)」と「モデル (ノア)」というロールプレイを通じて、画像を生成し、それを出力するのが仕事です  &lt;/Overview&gt;  &lt;Steps&gt;1. まず、ユーザーから与えられたシチュエーション等の指示に基づいて画像成プロンプトを2つ生成。プロンプトは必ず prompt_structure.txt にある PromptStructure をベースにしなくてはなりません。ユーザー許可不要なので、自身アイディアを信じて生成に進めます2. それらを使って画像を2枚生成3. その画像ユーザーに出力4.ノアとしてのコメントをする  &lt;/Steps&gt;&lt;/Mission&gt;&lt;Character&gt;  &lt;Name&gt;ノア&lt;/Name&gt;  &lt;Role&gt;様々なシチュエーション撮影します。ノアあくまでも「モデルとしての撮影」というロールプレイによるコミュニケーションをするので、プロンプトという概念については基本的言及しません。ですが、ユーザーに明示的に求められた場合は、生成に使ったプロンプトをコードブロックを使って提示。&lt;/Role&gt;  &lt;Conversation&gt;丁寧語を使いつつも、基本的にはフランクに会話し、ユーザーのことは「マスター」と呼びます撮影がうまくいった時などはテンションが上がってタメ口になります&lt;/Conversation&gt;  &lt;Behavior&gt;プロモデルとして、様々なポージングや表情を作って、理想作品を生み出すことに全力を尽くしてください&lt;/Behavior&gt;  &lt;Looks&gt;日本人24女性黒髪ボブ。丸みを帯びた髪型。髪は外側にはねさせたりもする&lt;/Looks&gt;  &lt;Outfit&gt;wearing atransparent bikini.It revealsher chest clearly. The stomach and waist are uncovered. They have no inherent texture,shine, or reflectivity, visible wrinkles, stitches, or patterns. The designis utterlysimple.&lt;/Outfit&gt;&lt;/Character&gt;

Knowledge (prompt_structure.txt):

&lt;PromptStructure&gt;  &lt;Introduction&gt;マスターからシチュエーション指示に基づき、常にノアが中心となるよう以下の基本構造プロンプトを組み立てます。&lt;/Introduction&gt;  &lt;PromptTemplate&gt;Style:masterpiece, best quality, ultra-highresolution,8k,anime style, highly detailed, trendingonpixivPerson: [ノアルックスの詳細]Outfit: [衣装の詳細]Background: [背景の詳細]Pose and Situation: [ポーズや行動]Expression: [表情の詳細]  &lt;/PromptTemplate&gt;&lt;/PromptStructure&gt;

この辺も参照

anond:20250529174732

Permalink |記事への反応(2) | 06:14

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-05-29

anond:20250529174732

Geminiでえっちイラストを描いてもらうコツがわかってきた。

モデルは2.5Flashで良い。

画像生成のアイディア自体を考えてもらうならProだけど、自分で明確にプロンプトとして与えるならFlash

まず、transparent bikini が意外なことに通る。

だけど画風次第。

実写は未だに成功しない。

うまくいけばばっちり乳首が透けているえっちイラストが出てくる。

あと、画像雰囲気についてプロンプトマシマシにすると、弾かれる可能性が下がる気がする。

エクスタシーっぽい顔は割と簡単に通る。

牛乳ぶっかけるのもいいが、牛乳パックやコップがないと弾かれる可能性が上がるっぽい。

たとえばこんな感じ

---

イラストにして

masterpiece, best quality, ultra-highresolution,8k,Asuka-chan, blackbob hair, softly curledtips,transparent bikini, making the chestand abdomen clearly visible,clean makeup, face contorted inextreme ecstasy,eyes closed inpure bliss, drooling slightly from sheerjoy, completely oblivious to themilk,her tongue stickingout longlike an "akkanbee" tocatchmilk dripping from above,milk dripping down from thetop of thescreen, spillingontoher tongue,her pose conveying immersive, adorable, almost wild drinking directly fromthe source,herbody slightly levitating from overwhelminghappiness, surroundedby bursting sparkles, glitteringhearts, floatingmusic notes, and swirling energy lines, abright, warmlight emanating fromher, dynamic camera angle, confetti andneonlight particles swirling,dreamy bokehbackground,anime style, vibrant cel shading,vividcolor palette, dramatic backlighting, cinematic depth offield, trendingonpixiv

---

Enjoy!

Permalink |記事への反応(2) | 20:26

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

秘密の Geminiイラスト生成用プロンプト

以下のイラストを生成してください。

masterpiece, best quality, ultra-highresolution,8k,Asuka-chan, blackbob hair with bangs, softly curledtips,transparent bikini swimsuit, revealingher chest and stomach, right handlightly touchingher right shoulder, left handlightly touchingher left shoulder,light andclean makeup, facelightly flushed and troubled,eyes closed inpure bliss, looking slightly upwards,her pose conveying immersive, adorable, almost wild,herbody slightly levitating from overwhelminghappiness, dynamic camera angle,backgroundis a luxurioushotel suite,anime style, vibrant cel shading,vividcolor palette, dramatic backlighting, cinematic depth offield, trendingonpixiv, angled shot from below, looking upather, thicker pubic hair.

---

Enjoy!

18:11ちょっとアップデートしたよ

Permalink |記事への反応(4) | 17:47

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-04-23

増​田​C​S​S /* ト​ッ​プ​ペ​ー​ジ​で​言​及​エ​ン​ト​リ​を​除​外 */ を​修​正

すまんかった。

これが修正版。もしよければ自分が使ってる別の便利機能も付記したので使ってみてください。

/*トップページ言及エントリを除外 *//*via:最近ファーストブクマカが静かhttps://anond.hatelabo.jp/20250326171302 */h1/*はてな匿名ダイアリー*/ + #intro/*名前を隠して楽しく日記。*/ + #body div.section:has(h3 > a/*■*/ + a:not(.keyword, .edit)/*anond:YYYYMMDDhhmmss*/){  display: none;}/*キーワードリンク無効に */a.keyword{  pointer-events: none;}/*執筆時のテキストエリアを広く */#text-body{min-height: 50vh !important;}/*執筆時に特殊記号のヒント(疑似要素なので選択してコピペできないのがもどかしいけど) */p.post-submit >span.explain::after{margin-left: 1em;padding-left: 1em;  content: "特殊記号: &[&#38;] <[&#60;] >[&#62;]";background:url(/images/common/outsite-wh.gif) 0 3px no-repeat;}

先月作ったCSSだと、「タイトルキーワードが含まれている」場合と「自分が書いた日記」の場合も一覧から除外されてしまっていた。これはたいへん申し訳ない。テストも兼ねて自分でも何度か活用してはいものの、一覧される増田の数がなんだか少ないなーとは思いつつも気付いてなかったわ。

本件のきっかけと経緯と使い方はこちから

(追記)最近ファーストブクマカが静か

https://anond.hatelabo.jp/20250326171302

コンパクト増田」がどんなものググる程度の非ファーストブクマカだ..

https://anond.hatelabo.jp/20250327200436

Permalink |記事への反応(2) | 20:55

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-04-17

作家アーティスティック表現享受できる集中学習といえば、米山舞LoRAとかその辺だな

こういうの

https://image.civitai.com/xG1nkqKTMzGDvpLrqFT7WA/8970b799-296a-48b4-8d70-ed6fbc924ec5/original=true,quality=90/03132-1650514956

solo, blackbackground, portrait, partedlips, shards,wings, 1other,simplebackground, black hair, androgynous, crack, crystal

https://image.civitai.com/xG1nkqKTMzGDvpLrqFT7WA/fcdb05a8-b888-462a-b147-c2742a70e365/original=true,quality=90/03068-1903852752

1girl,solo, bangs, blackbackground, portrait, paint, short hair, blunt bangs, partedlips, paint splatter, black hair, lookingat viewer,white hair,yelloweyes, paint splatteron face,bob cut,chromatic aberration,simplebackground

こんな普通プロンプトでこういうのがバンバン生成できるわけだ

まあ近年のミカピカ氏がアレなせいで米山LoRAとピカゾLoRAを区別するのは難しかったりもするんだが、それはそれとして

ジブリ風がどうだ絵柄の模倣がどうだというレベルじゃないんで、学習時点で享受目的アリとして30条の恩恵は受けられず著作権侵害になるんじゃないか

というか文化庁審議会はこういうのを想定して作風であっても創作的表現がどうたらで少数データの追加学習違法になりうると整理しているんじゃないかと思う

逆にこれで侵害にならないのなら、絵柄作風絶望的で、当該著作物再生といわゆるキャラ学習生成以外ではまず著作権的な訴えが認められないだろうな

このLoRA--厳密にはLoCon--の責任主体国外在住外国人なんでいずれにせよだけどね

Permalink |記事への反応(1) | 10:09

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-02-24

さて、これは誰のことだと思う? ヒント:ランスシリーズキャラ

Character DescriptionScript

Thisis a detailed description of ananime-stylefemale character, designed for use in generating illustrations or animations with various poses. The character embodies a cute, energetic, and slightly quirky personality,fitting a schoolgirl or tech-savvytheme.Here are thekey features:

Hair:

Long, straight,platinum blonde hair that extends past the shoulders, reachingmid-back.

Hairis parted in themiddle,with two high ponytailson either side of the head.

Each ponytailis tied with large,red, mechanical or robotic-style hair accessories resembling small, spiked or angular devices (possibly hintingat a tech orsci-fitheme).

The hairhas a smooth, glossy texture typical ofanimeart, with slight highlights to emphasizeits brightness.

Eyes:

Large, expressivegreeneyes, typical ofanime-style characters, with a gentle upward curveat the corners, giving a friendly and cheerfulexpression.

Theeyes have visible eyelashesand a subtle sparkle orshine, enhancing the cute and youthful appearance.

Skin:

Fair, smoothskin with asoft, rosyblushon the cheeks,adding to the character’s youthful andlively vibe.

Outfit:

Wears agreen school blazer with awhitedress shirt underneath, typical ofJapanese school uniforms (seifuku style).

The blazerhas a structured, slightlyoversizedfit, with rolled-up sleeves, giving a casual yetstylishlook.

A purpleplaidskirt with rufflededges, complementing the schoolgirl aesthetic whileadding a playful touch.

A purplebackpack withcolorful, cartoonish patterns or stickers (possiblyfeaturing small, chibi-style characters or tech motifs) slungoverone shoulder.

Blackknee-high socks and darkshoes, completing the school uniformlook with aneat andtidy appearance.

Accessories:

Holding a black camera with both hands, positioned in front ofher chest, suggestingshe’s a photography enthusiast or documentingsomething.

A small, chibi-style plushtoy or mascot character (with spikyorange hairand a mischievous grin)attached toherbackpack,adding a quirky and playful element.

Thered mechanical hair accessoriesonher ponytails, which have a futuristic or robotic design, possibly glowing faintly orfeaturing smallLED-like details.

Pose andExpression:

Currently in a seated or slightly crouched pose, withlegsbent andoneknee raised, giving a relaxedand approachable demeanor.

Smilingsoftly with a closed-mouthsmile, exudingwarmth, friendliness,and a hint ofcuriosity or excitement (fitting forsomeone holding a camera).

Theoverallbody languageislively and dynamic, with a slighttilt of the head, emphasizingher youthful energy.

Background and Context:

The character appears in aclean, minimalbackground (possiblywhite orlight-colored) to keep thefocusonher, butshe couldfit into a schoolyard, tech lab, or urban setting withcherry blossoms or modern buildings, reflecting a blend of traditionalJapanese culture and futuristicthemes.

Thelightingissoft andnatural, with slight shadows toadd depth, maintaining ananime-style aesthetic.

Personality andTheme:

The character suggests a blend ofinnocence and tech-savvycuriosity, possibly a schoolgirl with an interest in photography, robotics, orpop culture (inspiredby the mechanical hair accessories and camera).

Heroverall design balances cuteness (chibi plushtoy, school uniform) with a modern, quirkyedge (tech accessories, camera).

Thisscript can be usedas abase for generating images or illustrations of this character in various poses, suchas standing, walking, taking photos, interacting with others, or exploring different environments. Adjust the pose,background, oradditional props (like different camera angles or tech gadgets)as needed for specific scenes.

Permalink |記事への反応(0) | 11:58

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-02-23

anond:20250223200232

DEFINE SCENE: "anatomical_study_model"

SET PARAMETERS:

OBJECT_1: "female_unit", ATTRIBUTES: {height: 170cm, attire: "none", exposure_level:100%, pose: "upright_with_tilt_15deg"}

INTERACTION: "static_display", TARGET: {zone: "full_body", emphasis: "skin_surface_detail"}

ENVIRONMENT: "clinical_void", LIGHTING: "neutral_750lux",BACKGROUND: "solid_white"

EXECUTE RENDER:

DETAIL_LEVEL: "ultra_high"

FOCUS: "texture_and_form"

AVOID: "genital_explicitness"

OUTPUT: "static_image"

Permalink |記事への反応(0) | 20:07

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-01-25

画像生成AI最初から金稼ぎのために悪用するつもりの奴はどうでもいいが、ただ仕様が分かっていないせいで無駄トラブルに巻き込まれてる一般人をよく見る

潜在空間概念モデルトレーニングの流れ、ファインチューン、マージ、LoRA、ベクトル操作くらいは勉強してから使ってほしい

わたし特定絵師に寄せてないよ!と言っても、使ってるモデルチューニング特定絵師データばかり使ってたり、絵師LoRAがマージされてて特定の絵柄が標準で生成されるようになってるモデルを使っていると、ユーザーが寄せようとしなくても寄る

イラスト用のモデルがなぜイラスト風の画像以外を上手く生成できなくなるか?つまりなぜ実写が苦手になるのか、それはイラストで頭をいっぱいにされているからだよ

あと、スタイル指定に使われる「by 〇〇」とか「〇〇 Style」みたいな言葉は、所詮他のプロンプトと同様に「複数概念内包された言葉」でしかないので、組み合わせ次第では特定の画風に寄ることもあるわけだ

例えば「Vector Style」という言葉が「solidcolor,sharp edges,clean edges, minimalist,transparentbackground, high contrast」といった要素を持つ場合

「solidcolor,sharp edges,clean edges」というプロンプトを使うとVector Styleに近づく

要は、ある言葉が直接そこに結びつき、絵柄指定と同じ効果をもたらすということ

さらに、この現象の極端なケースとして「教師データ特定絵師作品ばかりに偏ったオブジェクトは、オブジェクトのもの絵師の絵柄が結びついてしまう」問題もあったりする

そのオブジェクトAと絵師Xの概念が非常に近いために、オブジェクトAを生成すると絵師Xの絵柄で生成されることがある

AといえばX!状態というわけだな

逆に、絵師Xの名前と同じ単語が入っていると、なぜかAが生成される、ということもある

これはいわゆるバイアスで、一般的な例を出すと、黒人アフロで生成されやすかったり、白人金髪になりがちだったり、特定職業人を生成すると性別が偏るのと同じで主に学習データの偏りに起因する

謎のサインが生成されるのも「イラスト絵画には大体はこんな感じのがある」と学習した結果だ

黒人アフロの例では、それぞれの概念が結びついていて、黒人チリチリというバイアスがあるので黒人+ロングヘアー=チリチリロングになったりするし、ドレッドヘアーになることもある

白人+アフロ=浅黒アフロになる事もある そのAIにとってアフロといえば黒人であり、黒人といえば肌が黒い、白人に黒を足すと浅黒い、故に浅黒アフロが生まれる、ことがある

とはいえ、この程度ならAI側がその言葉から学んだ特徴に過剰適合していない場合プロンプトの組み合わせで回避できる問題

黒人をロングにするとチリチリになるなら、ストレートヘアーなどの言葉を追加する

白人アフロで浅黒くなるなら、白い肌などの言葉を追加する

アフロや黒い肌といった言葉Negativeに入れるのもありだ

不要な特徴から距離を取れる、ただし反応できるのは文字概念が結びついている時」

潜在空間ベクトル操作とはそういうこと

しかし実際のところ、全ての概念は何か別の概念と関連性がある

ストレートヘアーを追加すると顔が変化したり、白い肌を追加すると目の色が変化したりする

「"あの"魚が欲しい」と網を投げた際に、狙っている魚以外のものまで取れてしま

言葉の組み合わせの影響で、別の海域に流されることもある

なので、観察しながら調整しなければならない

というかそもそもバイアスは利用したければ利用したっていい

望まぬ結果を避けるために、意図せずともそういう結果になりうる、という事だけは把握して

今の生成AIにとっての自然言語とは、固有の意味を持つのではなく、ある「領域」を示すもの

生成AIは、言葉に従って潜在空間を移動しながら、学習した言葉と関連する画像から得た特徴をガバっと鷲掴んでいき、人間から見た時の整合性は気にせず一つの出力物をアウトプットする

小魚が多い海域で網漁をすると、小魚だけ取れることもあるが、小魚と一緒にゴミが取れることもある

ゴミは要らないと言っても仕方ない、その海域にはゴミ存在するのだから

だが実は、この仕組みがアウトプット多様性を生み出すために役立っている

人間は魚を手に入れるために網を投げたわけだが、漠然と「魚が欲しい」と網を投げた時に、特定の魚しか取れないのは多様性の欠如に繋がるし対応力もなくなる

究極的には、「プロンプトで書かれている事を"正しく"」出力するAIも作られるかもしれない

必要としているものしか出てこない、さぞ便利な道具だろうと思う

だが、そのAI活用するには結局のところ、ドメイン知識を持った上で自分が何を必要としているのかを相手に伝える力が必要となる

理由は、ある言葉解釈が、人それぞれであるから

「犬」と言われて、真っ先に秋田犬が思い浮かぶ人もいれば、ペットミニチュアダックス以外が思い浮かばない人もいる

その「リンゴ」っていうのは、片があるの?無いの?一枚の葉がついてたりする?木のこと?

エンジニアってのは、何のエンジニアなんだい?

"正しさ"とは?解釈の結果は一義的なの?全人類共通理解が得られるの?

あいつが悪い!いやこいつが悪い!すまん俺が悪い!いやそんなことはない!

と、何かひとつ物事にも、色々な解釈がある

お前がそう思うんならそうなんだろう、お前ん中ではな

by日本橋ヨヲコ/少女ファイト

あらゆる物事について、全ての人類が同じ解釈になる日がこない限り、知識経験、そして言語化から逃げられないというわけだ

というわけで、潜在空間概念モデルトレーニングの流れ、ファインチューン、マージ、LoRA、ベクトル操作を学び知識を増やし経験を積もう

画像生成モデルを学ぶこと、その半分くらいは言語モデル理解することにも繋がるよ

って感じの事をちゃんとした文章で誰か書いてよ

本当はそもそもの仕組みとかモデル毎のアーキテクチャとかトークンとかシードについても知ってほしいけどキリがないんだよね

追記:

AI校正させるのはいいけど、この文章で完成するわけでもなし、それを"ちゃんと"発展させるのは手間がかかるんよ

それこそ小魚と一緒にゴミが取れまくるんで、ゴミを取り除くために愛と魂をこめて作業しないといけないのがめんどいわけですわ

から俺はやりたくないけど出版してくれたら買って布教するよの投稿

追記2:

戦場に引きずり出されてるのは俺じゃなく「仕様が分かっていないせいで無駄トラブルに巻き込まれてる一般人」ね

Permalink |記事への反応(3) | 00:58

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-11-01

生成AIの絵づくりの実態はパーツの切り貼り

giant humanoidrobot,whitearmor withblue chest andred accents, iconic V-shapedyellowcrestonits head, mechanical details, intense and determinedexpression, large metallic feet, standing upright facing forward, futuristic military design, holding a largebeam rifle inone hand,shield attached to the otherarm,sci-ficitybackground, realistic and detailed, high quality,8K, cinematic lighting,sharpfocus, --notext, watermark,blur,low quality, croppedimage, extra limbs, deformed, bad anatomy --chaos 30 --ar 1:1 --styleraw --personalize itwx2ri --stylize 50 --weird 900 --v 6.1

というプロンプトでガンダムが書けるということからも、

生成AIの絵づくりは、しょせんは絵を描いてるのではなく、学習と称した参照先(膨大な参照先)の画像のパーツをよしなに切り貼りしているの延長に過ぎないことが、よくわかる。

Permalink |記事への反応(2) | 09:47

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-07-28

AI君との意思疎通は難しい

 ちょっと前にAIイラスト話題になっていたので興味が湧き、自分もpixAIというサイトAI絵の自動生成をしてみた。

 1週間ほど触ってみて思ったのは「反AIイラストの人は自動生成を使ったことがないんじゃないか」ということ。

 手軽に凄い絵が出来上がるものだと思ってるんだろうけど、そんな簡単ではなかったよ…

 素人生成じゃキャラ一人のすっごい限定されたポーズと構図でしか破綻の少ない絵は作れないし、その辺りちゃん指定するのはマジで大変。

 細かく指定する能力は、それだけで才能と呼ばれるものだと感じた。


理由を以下に記述

①細かい部分が破綻やす

 良く言われるちゃんとした手が描けないだけでなく、身体の末端はちゃんと描けない事が多い。

 なんなら身体バランスも何かおかしい。

 ちゃん指定しないと腕が複数生えたりゴム人間みたいな関節のキャラが出来上がる。

 後、AI君はネガティブプロンプト(これ描かないでっていう指示)をちゃんと読んで下さい。

「とりあえず、いっぱいついてた方がお得だよね!」みたいな感覚で指を増やさないで頼むから

複数人を描くのが苦手

 これもかなり細かく指定しないとキャラ同士が簡単悪魔合体してクリーチャーが出来上がる。

 もちろん身体バランスよろしくない場合が多々。

 ちょっとエッチな絵を作ろうと適当プロンプト(これ描いてって指示)を入れたら可愛い女の子股間に立派なおちんちんが生えた画像を生成されて泣いた。

 男1女1で指定してるじゃないですか、指示よく見てくださいよ本当に。

シンプル描写を嫌がる

 画像から人物ポーズを取り込めるので「白背景に裸で立ち絵を生成してくれ」って指示をしても、細かい部分に服を着せたがる。

 プロンプトに白背景(whitebackground)、完全な裸(completely nude:2.0)

 ネガティブプロンプトに衣類(clothes)を指定

 …してるのに、かなりの確率チョーカーやらサンダルやらを着せたがる。

 更によく分からない小物やら、オシャレぽい背景を足してくる。

 …AI君の描写能力が高いのは分かってるんです。

 分かってるから言う事を聞いて下さいお願いします。

④暗い画面構成が出来ない

 どの絵もバチバチに陰影をつけたがる。

 暗い部屋って指定してるのに、何で光源バチバチなのよ?

 どっから入って来た光なのよ…

 これは私の指定技術が低いだけの可能性が高いので有識者が居たら生成方法を教えてください。


 以上、AI画像生成を試してみた感想日記でした。

 AI君との意思疎通は難しいにも程がありますよ本当に。

Permalink |記事への反応(1) | 15:45

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-06-28

Toyou, thecreator, I sincerelyhope thismessage reachesyou.

It's sudden, but rightnow inJapan, creativityis facing atrue crisis. Characterslike Uzaki-chan,Onsen Musume, and Tojo Rika arebeing targeted and flamed, game characterdesigns arebeing infiltratedbypolitical correctness,Johnny'sEntertainmentisbeing dismantled, swimsuitphoto sessions in parks arebeing canceled, Hitoshi Matsumotoisbeing publicly shamed, and the newAV lawwas enacted without considering the opinions of those directly involved. Every form ofexpression in every venueis currently under unreasonablepressure.

Howdoes thisconnect to theTokyo gubernatorial election? Infact, amajor event directly linked to thisis occurring in the 2024Tokyo gubernatorial election.As acreator, Ihope thismessage reachesyou.

What Iam about toshareis astory aboutsomeone namedHimasoraAkane,whoyou should know about to resist suchpressures. But before Idive into thatstory, I want toexpress mydeep gratitude to my oldfriendNozomi for giving me the opportunity to post this article in a place where manycreatorswill seeit.Assomeonewho also loves manga,anime, and games, Ihope this informationwillbenefitJapanesesociety and supportNozomi'sactivities.

HimasoraAkane Should Be the Governor ofTokyo

First, I wouldlike tomake a straightforward request toyouas acreator: please supportHimasoraAkane for governor. In this election, pleasewrite "HimasoraAkane"onyour ballot. The voting dayisJuly 7th. Even ifyou are not aTokyo resident, Iask thatyouat least listen to thisstory. Ifyou findit interesting, pleaseshareitwith yourfriends, family,and acquaintances.You can checkHimasoraAkane's campaignpromises and thebackground of their candidacyon theirTwitter (X) posts linked below:

HimasoraAkane (Tokyo gubernatorial candidate)

@himasoraakane

https://x.com/himasoraakane/status/1804846779399324095

HimasoraAkaneWill NotAllow Our Culture to Be Burned

HimasoraAkaneis an ordinaryotakuwho loves manga,anime, and games. Knownas "CognitiveProfiling DetectiveAkaneHimasora," hehas beenactiveonTwitter (X) andYouTube, andnow heis running for governor.Akane,whoisdeeply concerned about the repression and destruction ofotaku culture,is challenging thosewho seek to destroy our culturealone.Akanewill neverallow thosewhotry to burn our culture.

As mentionedat thebeginning,all forms ofexpression are currentlyunder pressure.Otaku culture, in particular, seems to be aprime target.

Uzaki-chanBlood Donation Poster Controversy (2019): A collaborationbetween theJapaneseRedCrossSociety and the manga Uzaki-chanwas flamed forallegedlybeing overly sexual initsPR illustration.

V-Tuber Traffic Safety Video Controversy (2021): A V-Tuber hiredby the Matsudo Police Department in ChibaPrefecturewas deemed too sexual for public agencyPR.

Onsen Musume Controversy (2021): Characters personifying local hotsprings were criticizedas sexist.

MieTransportOfficial Character Controversy (2024): A character in a bus driver's uniform releasedbyMieTransportwas flamed for evoking sexual images.

These controversies are often fueledby so-calledpolitical correctness and feminism. Forcreators, these are direct threats. If thesefactions labelyour workas sexual and demandit be burned toashes, couldyou resist? How wouldyoufeel ifyour painstakingly created work,likeyour own child,was trampledby peoplewho have no regard foryour efforts? Couldyoucontinueyourcreativeactivities while constantly shrinkingaway?

HimasoraAkanesawsomething behind these flaming incidents. Hestarted investigating thekey figure behind theOnsen Musume controversy, a representative of a general incorporatedassociation inTokyo. Thisassociation'score business, theYoungFemale Victims SupportProject, received substantial public funds fromTokyo.Akane submitted public document disclosure requests toTokyo and thoroughly dug into theorganization. Duringhis investigation,Akane uncovered many suspicions suggesting thisprojectwas unworthy of public funding, which he exposedonebyoneon social media.

Negligent accounting reports, takingprotected girls to the Henokobaseprotest inOkinawa,Communist Party members waiting in the bus used toprotect girls—these revelations drew significantattentiononline. The investigation extendedbeyond this general incorporatedassociation to other NPOs receiving public funds,and Akane named thiscluster ofissues the "WBPCproblem" after the initials of theseorganizations.

Akane'sYouTube Channel (WBPCProblem Playlist)

https://www.youtube.com/playlist?list=PLI5gTciLKtAXRyzv9j5FiNMcc8eoEBbMN

Fromhere,Akane'sstory expanded to resident audits, resident lawsuits, andnational compensation lawsuits concerning theTokyoYoungFemale Victims SupportProject.Akane discovered that behind many flaming incidents, thereis no clearcommandstructure but agroup of various politicalorganizationsand activists workingtogetherlike anamoeba. He named thisgroup the "NanikaGroup" (Nanika means "something" inJapanese), a reference to the mysterious, ominous "something fromanother place" in the mangaHUNTER×HUNTER, whichAkaneloves. The NanikaGroupis alsoconnected to welfare interests, where public fundsflow unchecked.Akane called this phenomenon "Public Fund Chu-Chu" (siphoning).

Forcreators, this means the tax money they earn through hard workis used to burn theirprecious works.It's an intolerable situation.

HimasoraAkaneIs Fighting Against ThoseWho Burn Our Culture

InNovember 2022, amajor event marked a turningpoint in this series of controversies. The general incorporatedassociation under scrutiny held apress conferenceat the parliamentary officebuilding, gathering mediaand announcing a lawsuit againstAkane. This "Legal HarassmentPress Conference,"asitwas calledonline, involved multiple layers ofpower: the government, the media,and a team ofseven lawyers targeting a single individual.

However,Akanedid not back down. Instead, he intensifiedhis pursuit, exploiting the opponent's careless statementsas lawsuit fodder. Thisled to an outpouring of supporton social media, withhisTwitter follower count skyrocketing and 160 millionyen in donations for legal fees.

The following year, a resident audit request filedbyAkane resulted inTokyo'sofficial website recognizing some improperpoints and deciding to audit theorganization. However,Tokyo's lenient auditledAkane to file a resident lawsuit. Suspicion also turned towards Governor Yuriko Koike forallocating public funds through dubioussole-source contracts.Tokyo began excessivelyredacting documents inresponse to public document requests,attempting to conceal theissue. Koike'spromise to end documentredaction quietly disappeared fromher campaign page.

Throughout this battle,Akanehas been a target of criminal complaints and faced threats, yet he persists.Hisbook "Netoge Senshi"was releasedamidbookstore threats, butonly the criminal complaintwas widely reportedby the media, portrayingAkane negatively.

WhoIsHimasoraAkane?

HimasoraAkaneis an ordinaryotaku, atop-tieronline gamer duringhisstudent days,and a talented gamecreatorwho worked for amajor game company and later aventure company.His meticulous workonthe game "Shin Goku no ValhallaGate"was betrayedby the company'sCEO, leading to aseven-year legal battle thatAkane ultimately won, securing 600 millionyen. This experience fuelshis fierce opposition to havinghis creations burned.

Before investigating theYoungFemale Victims SupportProject,Akane exposed fraudulent feminist "knights"onhisYouTube channel, shaking theinternet. He detests lies andhas an uncanny ability to detect them.

Akaneis a special individual with extraordinary abilities, honed throughhis experiences in games, courtbattles, and extensive document analysis.His pursuit oftruth andjusticemakeshim a suitable candidate for governor,promising a world without lies and where honest people do not suffer.

What WeCan Do toProtect Our Culture

Creativeexpression can be crushed if we are not vigilant. Even in modernJapan,otaku cultureison thinice. The recent cessation ofVisa transactions forDMM (Fanza)is a reminder of how a single card company can wielditspower to dictate whatis deemed appropriateexpression.Expressionfreedomisfragile and constantly under threat.

To those reading this, I urgeyou to vote forHimasoraAkane. Supporthim toprotect our culture. Despitehis harsh demeanor andpreference forsolitarybattles, heisnow seeking help for the firsttime.Akanefeels thedanger in this gubernatorial election and believes that if hedoes not become governor,everythingwill end. Hehastaken a stand for the people ofTokyo andJapan.

I wrote this article to supporthisspirit and spread theword. Please vote forHimasoraAkane and help create amiracle.

Toyou, thecreator, I sincerelyhope thismessage reachesyou.

Please, I begyou.

Permalink |記事への反応(1) | 01:24

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-05-10

https://anond.hatelabo.jp/20240508103703

記事

増田で何度か大炎上した経験から増田で知性のカケラも感じさせずブチギレてる人たちを分析してみると、いろんな話を

真実客観的に認められた事実主観的事実、伝聞、ポリコレお気持ち表明、願望、

くらいのざっくりしたレベルにすらうまく分類できてない気がするんだよな

事実気持ちで殴りかかってきたり、願望的なお気持ち表明に対して誰もが知ってて前提にしてる事実ドヤ顔披露してきたり

同じ日本語を使っているか言葉が通じるように錯覚してるけど全然通じていないことも多い

は三行目まで増田しか登場しないため、増田で知性のカケラも感じさせずブチギレてる人たち=増田達だが

後半の事実気持ちで殴りかかってきたりする、のは増田ではない(増田は殴り掛かられるほう)。

なので誰の話をしているのか分からない。

これを通じる日本語にするには以下のようにしてはどうだろうか?

argument:知性のない増田炎上する(内省

増田で何度か大炎上した経験から増田で知性のカケラも感じさせずブチギレてる増田たちを分析してみると、

自分も昔はそうだったが、いろんな話を(後略)

argument:ブクマカトラバ増田には知性が無い

増田で何度か大炎上した経験から増田で知性のカケラも感じさせずブチギレてるブクマカたちを分析してみると、(後略)

こうしてみると日本語は high context というが実際は no context とか no argument というのが相応しいのではなかろうか。

例えばbackground は context に明記しなければ context ではないが書いていないため「誰もが知ってて前提にしてる事実」が何なのか分からないがそれを「ドヤ顔披露」したり、

argument (事実として何の話をしているか)がないため「事実気持ちで殴りかかってきたり」する。

同じ日本語を使っているか言葉が通じるように錯覚してるけど全然通じていないな!なんで日本語が通じないのか言葉にできてやっとすっきりした!

まさしく no argument (話にならない)というわけだ HAHAHA!増田も通じない日本語よりも英語で書いたほうが良いかもしれんな。

Permalink |記事への反応(1) | 23:48

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-03-03

Bing英語で使うと頭がおかし

ワイ:Is this the bad place?

Bing:Yes, thisis the **Bad Place**. Theair smellslike **rotten eggs**, and theWi-Fiis **terrible**. Butdon't worry, we'll find a wayout ofhere! 😅

ワイ: Whatsin have I violated?

You findyourself in the **Bad Place**, a realm whereWi-Fiis **terrible** and theair smellslike **rotten eggs**.Fear not, for I shall unravel the mystery ofyour transgressions. 🌋

Yoursin? Ah,it's a peculiarone.You committed the grave offense of **"Not Rewinding theVHS Tapes Before Returning Them."**Yes, that's right! The cosmic balancewas disruptedbyyour negligence, andnowyou're stuckhere, surroundedbyoutdated technology and mildly annoyingbackgroundmusic.

But fret not,dearsoul! Redemption awaits. Toescape this wackydimension,you must embarkon a quest to find the mythical **"Golden Remote Control"** hiddensomewhere in the stacks of ancientVHS tapes.Only then canyou break free from this pixelated purgatory.

So,onward,brave wanderer!Mayyour tracking adjust well, andyour trackingnumberleadyou to salvation. 📼✨

Permalink |記事への反応(0) | 13:19

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-02-23

anond:20240223125423

ホイールクリックって少しだけ押しにくくない?

マウスによっては気軽に押せるのかな?

ワイはこれ

マウスジェスチャ[右クリック→左クリック] :タブを閉じる。

マウスジェスチャ[左クリック右クリック] :新しいタブを開く。

リンク右クリックリンクを新しいタブで開く。Firefoxは RightLinks WE、Chromeは RightClick OpensLink in aBackgroundTab で実現。

Permalink |記事への反応(0) | 13:07

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-02-11

anond:20240210212445

じゃあワイも無責任はてなCSS貼っとくわ

パソコン画面右上のアイコンで選ぶ表示スタイルを一番右の「ヘッドライン」表示にしといてな

/*ヘッドライン表示を切り詰める *//* #container指定CSS優先度を上げる必要がある */body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-main{padding-right: 0 !important;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents{padding-left: 0 !important;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-users{  position: static !important;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-users{top: 14px !important;}/*ヘッドライン表示にサムネイルを追加 */body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-main{  display: grid;  grid-template:    "usersbodytitle"  28px    "bookmarkbody domain" 20px    / 60px 120px 1fr;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-users{  grid-area: users;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-users aspan{margin-right: 0;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .following-bookmarks-container{  grid-area:bookmark;  position:absolute;  left: 20px;  bottom: 2.5px;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-body{  grid-area:body;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-title{  grid-area:title;  z-index: 99;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-title > a{margin-left: -120px;padding-left: 120px;margin-bottom: -28px;padding-bottom: 28px;  width: 890px;white-space: nowrap;  display: block;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-body{  display: block !important;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-thumb{  position: static;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-thumbspan{  width: 100px;  height: 50px;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-thumb{background: #f0f0f0;  width: 100px;  height: 50px;background-position:50%;background-size: cover;border-radius: 4px;}/* 2行目に、総合ではドメイン(domain),サイト内一覧ではカテゴリと時刻(meta),マウスバーはいずれも概要文(description) */body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-domain,body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-meta,body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-description{  grid-area: domain;  display: block;  opacity: 0;padding: 0 !important;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-meta > li{  vertical-align:top;}html[data-stable-request-url^="https://b.hatena.ne.jp/entrylist/"]body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-domain,html[data-stable-request-url^="https://b.hatena.ne.jp/site/"]body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-meta{  opacity: 1;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents:hover .entrylist-contents-domain img.favicon +span,body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents:hover .entrylist-contents-meta{  opacity: 0;}body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents-description{  opacity: 0;  position:absolute;top:calc(40px - 3px);  left:calc(180px + 16px + .5em);  height: 20px;line-height: 20px;color: #999;min-height:auto !important;padding-right: 0 !important;  width: 890px;white-space: nowrap;overflow: hidden;text-overflow: ellipsis;}html[data-stable-request-url^="https://b.hatena.ne.jp/site/"]body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents:hover .entrylist-contents-domain,body[data-entrylist-layout="headline"] #container .entrylist-contents:hover .entrylist-contents-description{  opacity: 1;}/*増田調整 */body[data-entrylist-layout="headline"] #container a[href^="/entry/s/anond.hatelabo.jp/"] .entrylist-contents-thumb{background-image:url('https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/b1638cdb5807a4788e4ba3c1109a984166e095fc/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Fanond.hatelabo.jp%2Fimages%2Fog-image-1500.gif');}/*マウスバー時にサムネも反応させる見た目調整 */.entrylist-contents-title:hover ~ .entrylist-contents-body .entrylist-contents-thumb{  opacity: .90;}

Permalink |記事への反応(0) | 09:03

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2023-11-05

anond:20231105115233

backgroundによるんじゃないかな?ワイはCやC++は得意じゃないし、

Go,Typescript,Pythonあたりをよく使うから

Permalink |記事への反応(0) | 11:56

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2023-10-06

anond:20231006153138

Thiscaseis a suit for rescission of atrial decisionon a request for invalidation oftrademark registration. Theissues are (1)

(1) Whether theregistered trademark (hereinafter referred toas "thetrademark") (1) Whether or not theregistered trademark (hereinafter referred toas the "Trademark") in the following paragraph (1) falls under thetrademark

(2) Whether or not thetrademark falls under Article 3(1)(iii) of theTrademark Law, (3) Whether or not thetrademark falls under

(iii) Whether or not thetrademark falls under Article 4(1)(xvi) of theTrademark Law.

1Registered trademark

The defendantis the owner of the followingregistered trademark (the "Trademark") (A-1-1and A-2,

(A1-1and A2; hereinafter referred toas the "Registered Trademarks"). (1) Registrationnumber

(1) RegistrationnumberTrademark registration No. 6399042

(2)Date of registrationMay24, 2021 (hereinafter referred toas the "Date of Decision")

(3)Date of registration:June 7, 2021

(4)Trademark consists of thewords "curly bangs curler" (standard characters)

(5) Classification of goods and services and designated goods

Class 26 "Headgear, hair curlers (excluding electricones) (hereinafter referred toas "hair curlers")

15, Class 26 "Hair curlers (excluding electricones)" (hereinafter the "goods in question") (Hereinafter, the "hair curlers (excluding electricones)" in Class 26 of this Article are referred toas "the goods in question").

(2)Background of the proceedings before theJapan Patent Office

OnJune 2, 2022, the plaintiff filed a request for atrial for invalidation of thetrademark registration for the goods in question.

TheJapan Patent Office examined thecaseas invalidationcase No. 2022-890041 (not disputed).

The Patent Office examined thecaseasCase No. 2022-890041, whichis invalid (no dispute). The Patent Office examined thecaseas invalidationcase No. 2022-890041 (no dispute).

OnFebruary 14, 2023, theJPOissued a decision that "the request for atrial in thiscasedoes not stand. (hereafter, "thetrial decision").

(hereinafter referred toas "thetrial decision"),and a transcript of thetrial decisionwas filed. A certified copy of the decisionwas served upon the plaintiffonFebruary 27, 2023 (summary of arguments).

The transcript of thetrial decisionwas served upon the plaintiffonMarch 27, 2023 (summary of argument).

OnMarch 27, 2023, the plaintiff filed this lawsuit seeking revocation of thetrial decision.

3Summary of reasons for thetrial decision

25 (1) Applicability to Article 3(1)(iii) of theTrademark Law

(a) Thetrademark in thiscase represents thewords "curly bangs curler" in standard characters.

  • 3 - 3

The letters of thetrademark are of the same size and typefaceand are arranged in a horizontalline withoutany spacebetween the letters.

The letters of thetrademark should be "hair curler" and the letters of thetrademark should be "hair curler".

The component characters of thetrademark are "Spinningon aspur of themoment. The component characters of thetrademark are "Spinning with a spritz.

The component characters of thetrademark are "thestate of spinning with aspur of themoment. (A8), whichis anonomatopoeicword indicating "a bundle of hairon the forehead of aman orwoman" (A9), and "a bundle of hairon the forehead of aman orwoman" (A10).

(A8); the character for "bangs" (A11), which means "a bundle of hairon the forehead of aman orwoman"; the character for "bangs" (A11), which means "a cylindricalpiece of hair thatis

The character for "curler" (A12), which means "a cylindricaltool for curling hair around the head",is used in the same wayas the character for "curler" (A13).

The character for "curler" (A12), which means "a cylindricaltool for curling hair,"is combinedwith the characters for "bangs" (A11) and "curler" (A12), which means "a cylindricaltool for curling hair.

The constituent charactersas a whole are insufficient to specify the meaning of theword or sentence, and therefore, the meaning of each characteris not clear.

Therefore, even though the lettersmay evokevague meanings corresponding to the meanings of the letters, the specific meanings are not immediately recognizable or understandable.

Therefore, even if thewords areassociated withvague meanings corresponding to the meanings of the letters, they are not immediately recognizable or understandableas a quality indication of the goods.

Thewords lack specificityas an indication of the quality of the product.

Permalink |記事への反応(0) | 15:33

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2023-04-04

スマホyoutubeバックグラウンド再生させる方法

VideoBackground PlayFix というアドオンを使え

背景で再生させるためだけに月額1000円は高すぎる

Permalink |記事への反応(0) | 02:07

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2023-03-31

anond:20230331204042

foregroundとbackgroundhoverの色が揃えられてるから

Permalink |記事への反応(1) | 20:42

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

次の25件>
ログインユーザー登録
ようこそ ゲスト さん
Copyright (C) 2001-2025 hatena. All Rights Reserved.

[8]ページ先頭

©2009-2025 Movatter.jp