Movatterモバイル変換


[0]ホーム

URL:


はてラボはてな匿名ダイアリー
ようこそ ゲスト さんログインユーザー登録

「and I love you」を含む日記RSS

はてなキーワード:and I love youとは

2023-12-18

anond:20231218085004

フェイ

1992年 虹の彼方へテレビ神奈川ミュージックトマトJAPANテーマソング

星になれたらテレビ神奈川ミュージックトマトJAPANテーマソング

1993年 君の事以外は何も考えられない矢崎総業CMソング

虹の彼方へOVA湘南爆走族9 俺とお前のGOOD LUCK!』主題歌

Replay江崎グリコポッキーCMソング

CROSS ROAD日本テレビドラマ同窓会主題歌

1994年innocent world日本コカ・コーラアクエリアスネオ/アクエリアスイオシスCMソング

Tomorrow never knowsフジテレビ系水曜劇場若者のすべて主題歌

星になれたらフジテレビ系水曜劇場若者のすべて挿入歌

1995年es】 〜Theme ofes東宝配給映画『【esMr.Children in FILM』主題歌

「'95角川文庫の名作100」CMソング

1996年名もなき詩フジテレビ月9ドラマピュア主題歌

抱きしめたいフジテレビ月9ドラマピュア最終回挿入歌

また会えるかな日産自動車ブルーバードCMソング

1997年Everything (It'syou)日本テレビドラマ恋のバカンス主題歌

1998年ニシエヒガシエフジテレビドラマきらきらひかる主題歌

終わりなき旅フジテレビドラマ殴る女主題歌

1999年 I'LL BEブリストル・マイヤーズ スクイブSEABREEZECMソング

ニシエヒガシエフジテレビスペシャルドラマきらきらひかる2』主題歌

2000年フジテレビスペシャルドラマきらきらひかる3』主題歌

NOT FOUNDフジテレビ月9ドラマバスストップ』主題歌

2001年Everythingismade from adreamBIGLOBEMr.ChildrenAlternativeCMソング

優しい歌アサヒ飲料WONDACMソング

youthful daysフジテレビ月9ドラマアンティーク西洋骨董洋菓子店〜』主題歌

君が好きフジテレビ月9ドラマアンティーク西洋骨董洋菓子店〜』挿入歌

2002年蘇生アサヒ飲料WONDACMソング

AnyNTTドコモNTT DoCoMoGroup 10thAnniversaryキャンペーンCMソング

HERO

2003年名もなき詩大王製紙エリエールCMソング

Drawing日本テレビドラマ幸福の王子主題歌

くるみNTTドコモCMソング

2004年NTTドコモ東北CMソング

PADDLENTTドコモFOMA 900iシリーズCMソング

SignTBS日曜劇場オレンジデイズ主題歌

タガタメ日清食品カップヌードル "NO BORDER"」CMソング

2005年愛・地球博「国際赤十字赤新月パビリオンイメージソング

未来大塚製薬ポカリスエットCMソング

and I love you日清食品カップヌードル "NO BORDER"」CMソング

ヨーイドンフジテレビ教養番組ポンキッキーズエンディングテーマ

フジテレビ教養番組ガチャガチャポン!』オープニングテーマ

ランニングハイ東映配給映画フライ,ダディ,フライ主題歌

2006年 僕らの音日清食品カップヌードル "NO BORDER"」CMソング

箒星トヨタ自動車「トビラを開けよう」キャンペーンCMソング

しるし日本テレビ系水曜ドラマ14才の母主題歌

2007年くるみ -forthe Film-幸福な食卓松竹配給映画幸福な食卓主題歌

フェイ東宝配給映画どろろ主題歌

彩りオリンパスデジタル一眼レフカメラE-410E-510CMソング

旅立ちの唄東宝配給映画恋空主題歌

NTT東日本CMソング

いつでも微笑みを損害保険ジャパンCMソング

2008年少年NHKドラマ8『バッテリー主題歌

GIFTNHK北京オリンピックパラリンピック放送テーマソング

HANABIフジテレビドラマコード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命-主題歌

花の匂い東宝配給映画私は貝になりたい主題歌

2009年HANABIフジテレビドラマコード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命- 新春スペシャル主題歌

風と星とメビウスの輪フジテレビドラマコード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命- 新春スペシャル挿入歌

fanfare東映アニメ映画ONE PIECE FILM STRONG WORLD主題歌

365日NTT東日本NTT西日本CFタイアップソング

2010年HANABIフジテレビ月9ドラマコード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命- 2ndseason』主題歌

フジテレビ月9ドラマコード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命- 2ndseason』最終回挿入歌

2011年蘇生BBCEARTH製作映画ライフ -いのちをつなぐ物語-』主題歌

2012年祈り 〜涙の軌道東宝配給映画僕等がいた 前篇』主題歌

pieces東宝配給映画僕等がいた 後篇』主題歌

GIFT資生堂「MAQuillAGE」CMソング

Sign住友生命保険CMソング

Happy Songフジテレビ情報番組めざましテレビテーマソング

youthful daysキリンビバレッジ大人キリンレモンCMソング

hypnosis日本テレビ系水曜ドラマトッカン -特別国税徴収官-主題歌

Marshmallow day資生堂「MAQuillAGE」CMソング

常套句フジテレビドラマ『遅咲きのヒマワリ 〜ボクの人生リニューアル〜』主題歌

2013年 REM東宝配給映画リアル ~完全なる首長竜の日~』主題歌

2014年 放たれる東宝配給映画青天の霹靂主題歌

足音 〜Be Strongフジテレビ月9ドラマ信長協奏曲主題歌

Melodyコーセーエスプリーク」CMソング

2015年fantasyBMW「2シリーズアクティブアラー/2シリーズグランアラーCMソング

進化論日本テレビ情報番組NEWS ZEROテーマソング

運命カルピスカルピスウォーター」CMソング

街の風景住友生命保険ヤングジャパンアクション2015活動」篇CMソング

StartingOver東宝配給映画バケモノの子主題歌

また会えるかなテレビ朝日バラエティ番組あいつ今何してる?』オープニングテーマ

2016年足音 〜Be Strong東宝配給映画信長協奏曲主題歌

ヒカリノアトリエNHK連続テレビ小説べっぴんさん主題歌

2017年

蘇生花王アタック」30周年キャンペーン「30歳の挑戦者たち」CMソング

himawari東宝配給映画君の膵臓をたべたい主題歌

HANABIフジテレビ月9ドラマコード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命-3rdseason』主題歌

君がいた夏NTTドコモNTT docomogroup ×Mr.Children 25thAnniversaryキャンペーンコラボCMソング

365日

花 -Mémento-Mori-

未発表曲DEMO[注釈 15]

抱きしめたいNTTドコモ dヒッツ「娘の帰り篇」CMソング

2018年here comes myloveフジテレビ木曜劇場『隣の家族は青く見える』主題歌

HANABI東宝配給映画劇場コード・ブルー -ドクターヘリ緊急救命-主題歌

SINGLESテレビ朝日木曜ドラマハゲタカ主題歌

2020年Birthday東宝配給映画ドラえもんのび太の新恐竜主題歌

君と重ねたモノローグ

The song of praise日本テレビ情報番組ZIP!テーマソング

othersキリンビール麒麟特製ストロング」「麒麟特製レモンサワーCMソング

turnover?TBS系火曜ドラマ『おカネの切れ目が恋のはじまり主題歌

Brand newplanetカンテレフジテレビ系火9ドラマ『姉ちゃん恋人主題歌

2021年 othersキリンビール麒麟特製レモンサワー」「麒麟特製辛口こだわりサワーCMソング

CROSS ROAD東宝配給映画夏への扉 -キミのいる未来へ-』挿入歌

2022年 othersキリンビール麒麟特製レモンサワー」「麒麟特製 酎ハイボール」CMソング

永遠Netflix映画『桜のような僕の恋人主題歌

生きろ東宝配給映画キングダム2 遥かなる大地へ』主題歌

GIFTキリンビール麒麟特製 豊潤レモンサワーCMソング

2023年 othersキリンビール麒麟特製レモンサワーCMソング

Permalink |記事への反応(0) | 10:05

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2021-06-16

anond:20210615230058

みわちゃんが亡き夫へ綴った曲は「AND I LOVE YOU

きみにしか聞こえない」とか「めまい」とかも追悼曲っぽいなっておもってる。

Permalink |記事への反応(0) | 13:04

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2020-01-31

一発屋じゃないよ

ようつべダラダラみてたら、たまたまappbank動画がでてきて

ミスチル桜井KANと歌ってた。

and I love you

って曲なんだけど、やっぱりKANうまい

からずっと好きだった

久々に東京ライフ聞こうっと。

Permalink |記事への反応(0) | 20:33

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2014-06-17

BLOGOS-ポップソングが「閉塞感」ではなく「楽しさ」を共有する時代へ(柴那典) は間違っている 〜アベノミクス時代音楽、そしてミスチルのこと〜

http://blogos.com/article/88464/
「ポップソングが「閉塞感」ではなく「楽しさ」を共有する時代へ」という文章を読みました。
強い違和感を覚えたので備忘録代わりに書き残しておきたいと思いますBLOGOSコメント欄だと字数が足りないので。

 

柴那典氏(@shiba710)の文章は間違っていると思います
理由は以下の三点になります

 

まず第一にアベノミクスが将来への希望を本当にもたらしているのかという疑問があります
消費税増税過去の景気状況から国民が景気に対し、継続した右肩上がり希望的観測を持てるとは思わないからです。
加えて失業高齢化原発等、解決しない社会問題も山積する上、庶民不安はむしろ拍車がかかるのではないかと思います
まり人々は楽しさや楽観という価値観のもとに生きていないのではないでしょうか。

 

第二に日本ミュージシャン特にメインストリーム)は"カナリア"のような存在ではないということです。
これは楽曲への批判ではありませんが、翼を広げ瞳を閉じ桜舞い散る季節の中で君に出会えたキセキを歌うJ-POPには時代が反映されることはなく、それを許されてもいません。
時代を反映する曲を歌うということはつまり楽曲がある種の政治的側面を帯びるということです。
現代日本人にとって音楽政治性とは最も嫌うものです。よって必然的時代性(政治性)は排除され、似たような要素を持つ楽曲が量産されることになります
日本ではSex Pistolsの「Anarchy in theU.K.」もGrandmasterFlash and The FuriousFiveの「TheMessage」のような楽曲は生まれないでしょうし、また生まれてもチャートの上位に入ることはないでしょう。

そこから導ける結論としては、J-POP日本音楽の特徴はむしろ時代を反映しない」ことにあるのではないでしょうか。
現在楽曲10年前、20年前とを比較してそこに主題テーマ)の大きな変化はあるでしょうか。
せいぜい電話ポケベルLINEメールに変わったくらいで、その根本は大した変化はないというのが実情ではないでしょうか。

「いいくらし」「ええじゃないか」等、氏の挙げる楽曲はどれもJ-POPスタンダード、「励まし系」の枠を超えるものでもないと思います
これらの楽曲時代必然性を見い出すことははっきり言ってできません。
当然それが悪い訳ではありません。繰り返しますが楽曲の善し悪しとはまったく別の話です。
日本のポップミュージックの作り手は、時代の空気を先端で感じている“カナリア”のような存在ではないのです。

 

第三に「ミスターチルドレンがポップソングを通じて現代の閉塞感を共有する時代の一つの象徴になった」という考察が完全に間違っています
氏はその代表例として「マシンガンをぶっ放せ」を挙げています
本当に「ミスチルがポップソングを通じて現代の閉塞感を共有する時代の一つの象徴になった」のならば、その「マシンガンをぶっ放せ」は彼らの代表曲であるべきです。
しかし、一般人ミスチル代表曲を挙げてみて欲しいと質問しても「マシンガンをぶっ放せ」と答える人が果たして何人いるでしょうか。
せいぜい「イノセントワールド」か「Tomorrow never knows」か「シーソーゲーム」くらいでしょう(最近なら「しるし」や「HANABI」かもしれません)。

マシンガンをぶっ放せ」は、出せばミリオンを達成できた時代に唯一100万枚を割ったシングルです。
加えてその曲が収録されたアルバム深海』は前作『AtomicHeartから100万枚もセールスを落としています

私はそもそもミスチル現代社会の閉塞感を曲として昇華し、それを「売り」にするバンドだとは全く思っていません。

仮に100歩譲ってそのようなバンドだったとしても、本当にその「閉塞感」とやらって「共有」されていましたか

ちなみに氏の言う「時代の閉塞感を内面化させていたミスチル」のセールスは、CDバブルに沸く世間とは対照的に見事なまでに右肩下がりでした。
アルバム『Q』は遂にミリオンを割ります

 

しかし、仕切り直し的な意味を持つベスト盤とそのツアーを挟んでの次作、『IT'S A WONDERFUL WORLD』で彼らは文字通り“蘇生します。
世の中のCDセールス頭打ちになる中、セールスは前作から50万枚も回復するのです。
このアルバムからミスチルメロディーは「ポップで王道的に」、歌詞は「前向きな内容」になり、彼らの得意分野であった「ラブソング」が完全に復活します。
ものすごく簡単に言ってしまえば「ハッピー」な作品になります

以後、今日までの彼らの方向性はこの延長線上にあります
嘘だと思ったらアルバムクレジット欄を片っ端から調べてみて下さい。前作『Q』まで二転三転してきた制作環境スタッフが、このアルバム以降基本的に統一されます
この事実意味するものは、この『IT'S A WONDERFUL WORLD』からバンドが目指す方向性が「確立」されたということです。
しかも氏の言う「時代の閉塞感を共有する」とは真逆の方向で。
その後の活躍は説明するまでもないでしょう。氏の方がご存知ではないでしょうか。
さて、本当に「ミスターチルドレンはポップソングを通じて閉塞感を共有する時代の一つの象徴になった」のでしょうか?

 

改めて見てみましょう。
00年代に売れたシングルは上から順に「四次元」「Sign」「youthful days」「しるし」です。
ミスターチルドレンはポップソングを通じて閉塞感を共有する時代の一つの象徴になった」のならば、その楽曲社会批判的な世を憂う内容のはずです。

自分を信じたならほら未来が動き出す/ヒッチハイクをしてる僕を迎えに行こう」(「未来」)

「傷つけ合う為じゃなく/僕らは出会ったって言い切れるかなぁ? /今 分かる答えはひとつ/ただひとつ/I love you/and I love you/and I love you」(「and I love you」)

「繋いだ手を離さないでよ/腐敗のムードをかわして明日を奪うんだ」(「youthful days」)

ダーリンダーリン/いろんな角度から君を見てきた/共に生きれない日が来たって/どうせ愛してしまうと思うんだ」(「しるし」)

一体このどこを聴いたら「時代の閉塞感を共有している」などという言葉が出てくるのでしょうか。
楽曲の内容は至って前向きなものか、もしくはラブソングの括りに入るものかと思います

 

本文の「終末のコンフィデンスソング」に関するミスリードも目を覆いたくなるような酷さです。
本文では「たまに不吉な夢見るんだよ/走っているのに進まない/ひょっとしたら実際に起きてることを夢の中で知らせるメタファーかも」という歌詞のみ引用されていますが、この曲の結末部分はこうです。

「今僕らの目の前で起こってること/楽観も悲観もなく/ちゃんと捕まえたら/足元に落とした視線を/上にあげ/胸を張れ!」

なんと前向きで力強い、ハッピーエンドな曲なのでしょう!
しかもこの曲が収録された『SUPERMARKET FANTASY』というアルバムリード曲「エソラ」に象徴されるような、とても「カラフル」で「楽しさ」を前面に打ち出したアルバムなのです。

 

今まで挙げた事例を見て頂ければ分かる通り、残念ながらミスターチルドレンは氏の望むような「ポップソングを通じて閉塞感を共有する」音楽活動は行っていないようです。
仮にそうであったとしても「ポップソングを通じて閉塞感を共有する時代の一つの象徴になった」ことは一度もないのは明らかです。

 

このような基本的事実を踏まえずして「アベノミクスで失われた20年は終わった!これからは楽しさを共有する時代だ!ミスチルという閉塞感を共有する時代の一つの終わりだ!」とか炎上目的ゴシップ誌の見出しのようなことを得意げに抜かすのが、私が日頃愛読している「musica」という音楽雑誌関係の深いのライターの方なのです。
私は情けなくて仕方ありません。これが「プロ」の書く文章なのでしょうか。
ちなみに同じ筆者が書いた「なぜBUMPは「国民バンド」になれないのか」という記事も酷いものでした。
願わくばこのような暴論を振り回す音楽ライターが、私の敬愛するミュージシャン音楽に関わらないでくれと祈るばかりです。

Permalink |記事への反応(0) | 09:52

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2009-06-20

梅田望夫 が夢見た世界

Linked In "Digital Marketing"グループでのある会話。

Share knowledge and receive knowledge...

I'm experimenting with Huddle workspaces in myLinkedinprofile.

I'm starting to list all the free, orlow fee, marketingtools worth lookingat...

I'm using anexcel sheet in Huddleas a starter.

Drop me an email and i'll grant youaccess to it, all iask in return is that youcontribute to the list tomake it more comprehensive.

“There is no delight in owninganything unshared.”

(Roman philosopher,mid-1stcenturyAD)

---

Hi Peter,

Greatideaand I love your quote about sharing.

Funnily enough I have been searching freetoolstoday and here are a few goodies Iam happy toshare with you and thegroup.

1.http://www.keotag.com/ - searches tagsonblogs and socialbookmarking sites. (been having plenty offun with thisone and it's seems v. useful).

2.http://boardtracker.com/ - Searches postson bullitin boards / forums for mentions ofkeywords / brand terms.

3.http://www.trendrr.com/ - enables you to track trends and provides some very valuable competitive analysisfunctionality.

4.http://usernamecheck.com/ Thistool is essential for brandname protection. Itlets you search a wide range of social sites to see if anyone is using your brand term /nameas theirprofileID. If they are not then I would suggest you register your brand / businessname even if you do not plan to use the site to protect your business fromdamage. If yourname istaken and notbeing used the chances are it isbeing squatted by a chancer. I had this issueontwitter with my social site for business people marzar.com butthe nice folksattwitter reverted thename to meas the trade mark owneras soonas I contacted them in regards to the issue.

5.http://hellotxt.com update your status fromone place across multiple social sites.

6.http://www.twilert.com/ Seems to be anumber oftools to monitortwitter but thisone seems to be pretty useful. Twilert is aTwitter application thatlets you receive regular email updates of tweets containing your brand, product, service, well anykeyword you like really.

7.http://www.backtype.com/ Monitors comments leftonblog posts monitoring posts for sentiment may not be enough and issues and or insights often come from the comments posted by readers.

8.http://socialmention.com/Again allows you to searchblog posts, comments,news, events, images,bookmarks, microblogs and video allatonce oron their own. This is a very usefultool and when I searchedon my brand terms it came back with results that the othertools did not pick upon. In particular I found thebookmark search to be of value.

9.http://www.samepoint.com conversation searchengineagain came back with differing results to the othertools listed above.

10.http://www.marzar.com free to use business networing platform. Many members are involved withonline marketing and or are senior business people. The audience is similar toLinkedin but thefunctionality differs. I built this site and Iam working hard towards thenext release of our platformnow that we arefunded.

Hope that this list posted publicly to thegroup helps others :)

Regards,

John

---

Wow John yourock Ihaven't heard of any of these!

---

Darren,

Thanks :) you are welcome Ionlyadded 10 but I could have listedat least 50 if I hadthe time. I hope you find this list of use.

John

---

...(以下、グレート!とかサンクス!といったコメントが続く)

Permalink |記事への反応(0) | 04:34

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

梅田望夫 が夢見た世界

~~Share knowledge and receive knowledge...

I'm experimenting with Huddle workspaces in myLinkedinprofile.

I'm starting to list all the free, orlow fee, marketingtools worthlookingat...

I'm using anexcel sheet in Huddleas a starter.

Drop me an email and i'll grant youaccess to it, all iask in return is that youcontribute to the list tomake it more comprehensive.

“There is no delight in owninganything unshared.”

(Roman philosopher,mid-1stcenturyAD)

Posted 6 months ago |ReplyPrivately

Peter Abraham

Digital Marketing & E-commerceProfessional,Director Econsultancy.com (80,000professionals)Twitter:peterjabraham

See all Peter’s discussions »

Comments (32)

John Horsley

Internet Evangelist email john@marzar.com 9000+

Hi Peter,

Greatideaand I love your quote about sharing.

Funnily enough I have been searching freetoolstoday and here are a few goodies Iam happy toshare with you and thegroup.

1.http://www.keotag.com/ - searches tagsonblogs and socialbookmarking sites. (been having plenty offun with thisone and it's seems v. useful).

2.http://boardtracker.com/ - Searches postson bullitin boards / forums for mentions ofkeywords / brand terms.

3.http://www.trendrr.com/ - enables you to track trends andprovides some very valuable competitive analysisfunctionality.

4.http://usernamecheck.com/ Thistool is essential for brandnameprotection. Itlets you search a wide range of social sites to see if anyone is using your brand term /nameas theirprofileID. If they are not then I would suggest you register your brand / businessname even if you do not plan to use the site toprotect your business fromdamage. If yourname istaken and notbeing used the chances are it isbeing squatted by a chancer. I had this issueontwitter with my social site for business people marzar.com butthe nice folksattwitter reverted thename to meas the trade mark owneras soonas I contacted them in regards to the issue.

5.http://hellotxt.com update your status fromone place across multiple social sites.

6.http://www.twilert.com/ Seems to be anumber oftools to monitortwitter but thisone seems to bepretty useful. Twilert is aTwitter application thatlets you receive regular email updates of tweets containing your brand,product, service, well anykeyword you like really.

7.http://www.backtype.com/ Monitors comments leftonblog posts monitoring posts for sentiment may not be enough and issues and or insights often come from the comments posted by readers.

8.http://socialmention.com/Again allows you to searchblog posts, comments,news, events, images,bookmarks, microblogs and video allatonce oron their own. This is a very usefultool and when I searchedon my brand terms it came back with results that the othertools did not pick upon. In particular I found thebookmark search to be of value.

9.http://www.samepoint.com conversation searchengineagain came back with differing results to the othertools listed above.

10.http://www.marzar.com free to use business networing platform. Many members are involved withonline marketing and or are senior business people. The audience is similar toLinkedin but thefunctionality differs. I built this site and Iam working hard towards thenext release of our platformnow that we arefunded.

Hope that this list posted publicly to thegroup helps others :)

Regards,

John

Posted 6 months ago |ReplyPrivately

Darren Monroe

Chief Operating Officer/President

Wow John yourock Ihaven't heard of any of these!

Posted 6 months ago |ReplyPrivately

John Horsley

Internet Evangelist email john@marzar.com 9000+

Darren,

Thanks :) you are welcome Ionlyadded 10 but I could have listedat least 50 if I hadthe time. I hope you find this list of use.

John

Posted 6 months ago |ReplyPrivately

Steve Momorella

Owner, TEKgroup

Great list!Wow, I'd certainly be interested in seeing more if you have them posted somewhere.Thanks for sharing.

Posted 6 months ago |ReplyPrivately

Karla Ferrer

Brand SpecialistatIBM

Bravo for this sharing!thanks a lot.. I willtake alook

Posted 5 months ago |ReplyPrivately

Carrie Orfield Oman

Residential Sales SpecialistatADT Security Services

Thanks. Ihaven't heard of any of these, either.

Posted 5 months ago |ReplyPrivately

Caroline Bogart

Owner, Bogart Computing,LLC and Computer Software Consultant

Fantastic list. Thankyou.

Posted 5 months ago |ReplyPrivately

Judy Hoffman

Marketing andPR Consultant

Here is my email: judy@ judymae.com

Posted 5 months ago |ReplyPrivately

Lisa Russell

Independent Interactive MarketingProfessional

Thanks for sharing!

Posted 5 months ago |ReplyPrivately

Darren Monroe

Chief Operating Officer/President

OK been a month but all of our posts (me included) and noonehasshared more resources so here goes

Permalink |記事への反応(0) | 04:31

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

 
ログインユーザー登録
ようこそ ゲスト さん
Copyright (C) 2001-2025 hatena. All Rights Reserved.

[8]ページ先頭

©2009-2025 Movatter.jp