dbo:Work/runtime | |
dbo:abstract | - Το Epitaph είναι τραγούδι των King Crimson. Κυκλοφόρησε στο πρώτο άλμπουμ τους το 1969. Μουσική του , , Γκρεγκ Λέικ και και στίχους του . (el)
- "Epitaph" is the third track on British progressive rock band King Crimson's 1969 album In the Court of the Crimson King. It was written by Robert Fripp, Ian McDonald, Greg Lake, and Michael Giles with lyrics written by Peter Sinfield. The song is noted for its heavy use of the Mellotron,. As with the album's first track, "21st Century Schizoid Man", the song's lyrics have a distinctly dystopian feel to them and are presented as a protest to the Cold War. The song's title was used as the name for a live album of recordings done by the original King Crimson, Epitaph. Emerson, Lake & Palmer would later incorporate an excerpt from this song after the "Battlefield" portion of the live version of their song "Tarkus", from the Tarkus album, as documented in the live album Welcome Back My Friends to the Show That Never Ends... Ladies and Gentlemen. "Stripes" from Cage's album Hell's Winter samples a middle part of the song throughout its duration. Epitaph Records also took its name from the song. (en)
- «Epitaph» es la tercera canción del álbum de 1969 In the Court of the Crimson King de la banda británica de rock progresivo, King Crimson. Fue compuesta por Robert Fripp, Ian McDonald, Greg Lake, y Michael Giles con letra escrita por Peter Sinfield. La canción es notable por el uso pesado del Mellotron, y así como el tema de apertura «21st Century Schizoid Man», su letra describe un sentimiento distintivamente distópico para ellos. El nombre de la canción fue usado para el álbum en vivo de grabaciones hechas por la formación original de King Crimson en 1997. La discográfica Epitaph también debe su nombre a la canción. La canción «Stripes» del rapero Cage, utilizó la parte intermedia de la canción a lo largo de su duración. (es)
- Epitaph (« Épitaphe », du grec ἐπιτάφιος) est la 3e chanson de l'album In the Court of the Crimson King, paru en 1969. Elle est notamment marquée par un usage poussé du mellotron, et, comme pour la première chanson, 21st Century Schizoid Man, par des paroles aux accents prophétiques et dystopiques. Cette chanson a donné son nom à un album d'enregistrements live de King Crimson de 1969, Epitaph. Le label de punk Epitaph a été nommé d'après cette chanson. Emerson, Lake and Palmer ont incorporé plus tard un extrait de cette chanson, dans la version live de leur chanson Battlefield, sur l'album Welcome Back My Friends to the Show That Never Ends. (fr)
- 「エピタフ」(英語: Epitaph)は、1969年に発表されたキング・クリムゾンのデビュー・アルバム『クリムゾン・キングの宮殿』収録曲。シングルカットされてはいないが、歌詞の幻想的な世界観、叙情的なメロディで人気が高く、初期キング・クリムゾンの代表曲とされる。 パンクレーベル「エピタフ・レコード」はこの曲から名付けられた。 エマーソン・レイク・アンド・パーマーは、この曲を「タルカス」の「戦場」ライブ・ヴァージョンに組み込んだ。 日本の歌手にもこの曲のファンが多く、ザ・ピーナッツ、フォーリーブス、西城秀樹らがカバーしている。 (ja)
- Epitaph è un singolo del gruppo musicale britannico King Crimson, l'unico estratto dalla raccolta A Young Person's Guide to King Crimson e pubblicato nel 1976. (it)
- Epitaph (в переводе с англ. — «Эпитафия») — третий по счёту трек с альбома In the Court of the Crimson King британской прогрессив-рок-группы King Crimson. Эта песня вместе с другой — «21st Century Schizoid Man» с этого же альбома — вышла синглом в 1976 году. (ru)
|
dbo:album | |
dbo:artist | |
dbo:composer | |
dbo:genre | |
dbo:producer | |
dbo:recordDate | |
dbo:recordLabel | |
dbo:releaseDate | |
dbo:runtime | |
dbo:thumbnail | |
dbo:wikiPageExternalLink | |
dbo:wikiPageID | |
dbo:wikiPageLength | - 5484 (xsd:nonNegativeInteger)
|
dbo:wikiPageRevisionID | |
dbo:wikiPageWikiLink | |
dbo:writer | |
dbp:album | |
dbp:artist | |
dbp:bSide | |
dbp:caption | |
dbp:composer | - *Robert Fripp*Michael Giles*Greg Lake* Ian McDonald (en)
|
dbp:cover | - File:21st Century Schizoid Man.jpg (en)
|
dbp:genre | - *Symphonic rock*folk rock*progressive rock (en)
|
dbp:label | |
dbp:lyricist | |
dbp:name | |
dbp:nextTitle | |
dbp:nextYear | |
dbp:prevTitle | |
dbp:prevYear | |
dbp:producer | |
dbp:recorded | |
dbp:released | - 1976 (xsd:integer)
- 1969-10-12 (xsd:date)
|
dbp:type | |
dbp:wikiPageUsesTemplate | |
dbp:wordnet_type | |
dcterms:subject | |
gold:hypernym | |
rdf:type | |
rdfs:comment | - Το Epitaph είναι τραγούδι των King Crimson. Κυκλοφόρησε στο πρώτο άλμπουμ τους το 1969. Μουσική του , , Γκρεγκ Λέικ και και στίχους του . (el)
- 「エピタフ」(英語: Epitaph)は、1969年に発表されたキング・クリムゾンのデビュー・アルバム『クリムゾン・キングの宮殿』収録曲。シングルカットされてはいないが、歌詞の幻想的な世界観、叙情的なメロディで人気が高く、初期キング・クリムゾンの代表曲とされる。 パンクレーベル「エピタフ・レコード」はこの曲から名付けられた。 エマーソン・レイク・アンド・パーマーは、この曲を「タルカス」の「戦場」ライブ・ヴァージョンに組み込んだ。 日本の歌手にもこの曲のファンが多く、ザ・ピーナッツ、フォーリーブス、西城秀樹らがカバーしている。 (ja)
- Epitaph è un singolo del gruppo musicale britannico King Crimson, l'unico estratto dalla raccolta A Young Person's Guide to King Crimson e pubblicato nel 1976. (it)
- Epitaph (в переводе с англ. — «Эпитафия») — третий по счёту трек с альбома In the Court of the Crimson King британской прогрессив-рок-группы King Crimson. Эта песня вместе с другой — «21st Century Schizoid Man» с этого же альбома — вышла синглом в 1976 году. (ru)
- "Epitaph" is the third track on British progressive rock band King Crimson's 1969 album In the Court of the Crimson King. It was written by Robert Fripp, Ian McDonald, Greg Lake, and Michael Giles with lyrics written by Peter Sinfield. The song is noted for its heavy use of the Mellotron,. As with the album's first track, "21st Century Schizoid Man", the song's lyrics have a distinctly dystopian feel to them and are presented as a protest to the Cold War. The song's title was used as the name for a live album of recordings done by the original King Crimson, Epitaph. (en)
- Epitaph (« Épitaphe », du grec ἐπιτάφιος) est la 3e chanson de l'album In the Court of the Crimson King, paru en 1969. Elle est notamment marquée par un usage poussé du mellotron, et, comme pour la première chanson, 21st Century Schizoid Man, par des paroles aux accents prophétiques et dystopiques. Cette chanson a donné son nom à un album d'enregistrements live de King Crimson de 1969, Epitaph. Le label de punk Epitaph a été nommé d'après cette chanson. (fr)
- «Epitaph» es la tercera canción del álbum de 1969 In the Court of the Crimson King de la banda británica de rock progresivo, King Crimson. Fue compuesta por Robert Fripp, Ian McDonald, Greg Lake, y Michael Giles con letra escrita por Peter Sinfield. La canción es notable por el uso pesado del Mellotron, y así como el tema de apertura «21st Century Schizoid Man», su letra describe un sentimiento distintivamente distópico para ellos. La canción «Stripes» del rapero Cage, utilizó la parte intermedia de la canción a lo largo de su duración. (es)
|
rdfs:label | - Epitaph (τραγούδι) (el)
- Epitah (canción) (es)
- Epitaph (song) (en)
- Epitaph (chanson) (fr)
- Epitaph (singolo King Crimson) (it)
- エピタフ (曲) (ja)
- Epitaph (песня King Crimson) (ru)
|
owl:sameAs | |
prov:wasDerivedFrom | |
foaf:depiction | |
foaf:homepage | |
foaf:isPrimaryTopicOf | |
foaf:name | |
isdbo:wikiPageRedirects of | |
isdbo:wikiPageWikiLink of | |
isdbp:aSide of | |
isdbp:title of | |
isfoaf:primaryTopic of | |