Since the release ofChatGPT and DALL-E,AI has become a hottopic for all companies. However,AI is much broader thanjust these generativeAItechnologies. That hasn’t stopped us from being amazed by the recent rapid improvements inAItechnology. The new activities that our specialist R&D team can now accomplish grow by the day. That’s why we decided to focus our efforts towards helping apparel
Or to betechnical, I made a thing that makes things like that thing. (If your device doesn’t renderit,it looks like this.) Backstory: a month and a half ago I left my job to make an indie game. One of the many things on my to-do list was “Learn shaderprogramming”, and around that time I ran across thisblog post by Roger Alsing about using genetic algorithms tocreate images. So I tried the sa
「3Dを基礎から勉強する フラットシェーディング」の記事を書いて、次は立方体のテクスチャマッピングに取り掛かろうと思ったんですが、ふとアフィン変換で台形は出来ないってことを書いたことを思い出したんです。テクスチャマッピングについては、「テクスチャマッピングを理解してみる」で三角形に分割することで台形にすることが出来たのですが、分割しなくても台形にするには「射影変換(ホモグラフィ)」すれば出来ることが分かりました。 早速、射影変換の調査に取り掛かったのですが、これが自分の理解度が足りないのか1ヶ月以上経って、やっとこうして記事を書こうと思うところまで理解が進んだところです。 まだ理解が途中段階であるため、理解した現状まで書いていきます。 射影変換(ホモグラフィ)には、下記の変換式があります。 変換式 変換式は以下の通り。 u = (x*a + y*b + c) / (x*g + y*h +
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