TheJuliaprogramming language is well-suited forGPU computing thanks to the CUDAnative.jl package, which enables nativeGPUprogramming and generates efficient PTX code.CUDAnative.jl reuses theJulia compiler, avoiding the need for a custom toolchain and keeping the hardware support package small, with only 1300lines of code.The performance ofJulia forGPU computing is comparable to statically

The Node features a cover that slides on to the unit a little awkwardly, butit does agood job of protecting the internals and providingairflow to the internals. Both the front and rear of the Node feature perforated panels to allow plenty of coolair to workits way throughout the case. With a graphics card inside, the Node is pretty heavy, almost like a smallPC case. The unit’s handle is obvi
![Hands-on: Turbo charge your MacBook Pro graphics performance with the Akitio Node eGPU over Thunderbolt 3 [Video] - 9to5Mac](/image.pl?url=https%3a%2f%2fcdn-ak-scissors.b.st-hatena.com%2fimage%2fsquare%2f52b9241911d6b4425b61da8f1d97f85360a1439a%2fheight%3d288%3bversion%3d1%3bwidth%3d512%2fhttps%253A%252F%252F9to5mac.com%252Fwp-content%252Fuploads%252Fsites%252F6%252F2017%252F01%252Fakitio-node-rx-480-gpu.jpg%253Fquality%253D82%2526strip%253Dall&f=jpg&w=240)
Products Processors Accelerators Graphics Adaptive SoCs,FPGAs, & SOMs Software, Tools, & Apps

すべてのポートがUSB-Cになった「MacBook Pro(2016)」。今あるあらゆる周辺機器を使うためにはアダプタが必要となり不便極まりないと批判の声が多数上がっているが、実は悪いことばかりではない。 搭載されているポートはすべて「Thunderbolt 3」に対応。よって、「Thunderbolt 2」の2倍に当たる伝送速度40Gbpsを活かした周辺機器を使用することができるのだ! その一例としてBIZONから新型MacBook Proに対応した新しい外付けGPUユニット「BizonBOX 3」が購入可能になっている。MacBook Proに標準搭載されているグラフィックカードでは力不足、という人でも「BizonBox 3」を使えばグラフィック性能を劇的に向上させることができる! 外付けGPUに「NVIDIA GTX 960/980」が搭載可能に 外付けHDDには馴染みがある人も多い

NVIDIA RTX 6000Ada と RTX PRO 6000Blackwell Max-Qを用いて、画像生成における推論速度を比較 NVIDIAのBlackwell世代では、4ビット浮動小数点(FP4)精度の量子化対応が正式にサポートされ、従来よりもはるかに低い精度での高速かつ効率的な推論が可能となりました。 これにより、特に画像生成タスクにおける処理速度と精度が著しく向上しました。 システム要件 ベンチマーク機種:DeepLearningBOXⅢGPU:GPUはそれぞれ1基CPU:1x Intel Xeon w7-3565X マザーボード:ASUS-PRO/WS/W790E-SAGE/SE (Intel W790 チップセット) MEM:128GB DDR5-4800 ECC ストレージ:M.2 NVMeSSD 1TB 電源:HX1500i × 2 NVIDIA RTX

MacOSX 10.11.1 El CapitanにてGPUをThunderbolt経由で認識させる方法を記します。 El Capitanではkextファイルのようなシステムファイルを容易に書き換える事が厳しくなりました。 ここではその回避方法を記します。 ----必ずバックアップを取り作業については自己責任でおこなってください!---- Step.1) Command-Rを押しながらMac を再起動。 「ユーティリティ」メニューから「ターミナル」を起動し以下のコマンドを実行 csrutil disable 間違っていなければ『Successfully disabled SystemIntegrity Protection. 〜〜(略)」というようなメッセージが出るはずです。 その後再起動します。 Step.2) 開発モードを有効にします。sudo nvram boot-args=”k
GPGPUプログラミングのためのRuby言語処理系Ikra GPGPUはその性能が注目される一方で、プログラミングの手間が問題となっています。そこで、Rubyからの言語変換により簡単にGPGPUプログラムを作成することのできる言語処理系Ikraを提案します。言語変換という手法を用いることにより、カーネル(GPU実行部)内もRubyで記述することが可能となります。 ソースコード https://prg-titech.github.io/ikra-ruby/ 関連プロジェクト Ikraプロジェクトから派生して低レベル言語や他言語での研究、また仕様検証などにも取り組んでいます。 DynaSOAr: Efficient Parallel Object Allocator for GPGPU Proof of Soundness of Concurrent SeparationLogic for
EnablingGPU Computing in the R Statistical Environment R is the most popular open source statistical environment in the biomedical research community. However, most of the popular R function implementations involve no parallelism and they can only be executed as separate instances on multicore or cluster hardware for large data-parallel analysis tasks. The arrival of modern graphics processing un
This is aguide to setting up Caffe in a 14.04 virtualmachine with CUDA 6.5 and the systemPython for getting started with examples and PyCaffe. Download newest Ubuntu release. I used KUbuntu from http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/releases/trusty/release/kubuntu-14.04.1-desktop-amd64.iso Start VirtualBox,create a new virtualmachine (Linux/Ubuntu/64bit/DynamicHD/8GbRAM/…). Then start the VM from
Edit the colors in your photos in any way you want. In Pixelmator Pro, you’ll find everything from essential color adjustments like brightness, contrast, and exposure to advanced tools like multi-channel curves and wheel-based color balance. Enhance photos automagically. Many of the most important adjustments can be applied automatically, using amachine learning algorithm trained on 20 million ph
Back in 2002 I was doing someprogramming gigs when I started in 3D by making interactive demos of industrial motors usingHTML, Flash and 3D. The job paid badly butit was really fun. I learned a ton about thecreative process and the demos meant a lot to the client as they could visualize what they weregoing to make before they decided to makeit.It wasempowering for everyone. After that job
これまでSPHによる流体シミュレータなどを手掛けてきたThiago Costa氏が新たに開発を手掛ける物理エンジン「Lagoa Multiphysics」ver1のティザー映像が公開され、あまりのクオリティの高さに大きな注目を集めています。(※ 参考リンク:SPHが使用されたスプライトのCM映像)ゲームとは直接関係の無い話ではありますが、GPGPUの高性能化などもあり、いずれこういった品質のゲームが登場する時代が来るかもしれないと考えると非常に夢が膨らむ映像と言えそうです。 Lagoa Multiphysicsでは粒状マテリアルでのクオリティの高い摩擦演算が可能になっており、体積を保つ流体に、弾性構造、塑性変形なども実現されているとの事で、技術世代的な意味でも信じられない程のどえらい事がしれっと実現されています。 さらにレンダラには10年ほど前に革新的なGIレンダラとして注目を集めたAr
Mersenne Twister for Graphic Processors (MTGP): a new variant of Mersenne Twister*1. English Version 最新情報MTGP ver1.1.2 をリリースしました。(2012/10/24)MTGP ver1.1.1 にバグが発見されました。(2012/10/18)MTGP ver1.1.1 をリリースしました。(2012/10/16) MCQMC 2012 での発表スライド を追加しました。(2012/2/22) TinyMT をリリースしました。(2011/6/20)MTGP ver1.1 をリリースしました。(2011/6/6)MTGPDC ver0.3.1 をリリースしました。(2011/3/9)MTGPDC ver0.3 をリリースしました。(2011/3/4)MTGPDC
1リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く