UnityにおいてList<T>のforeachは厳禁という定説から幾数年。しかしなんと現在Unityが取組中のコンパイラアップデートによって解決されるのだ!ついに!というわけで、実際どういう問題があって、どのように解決されるのかを詳しく見ていきます。 現状でのArrayのforeachとListのforeach まずは現状確認。を、Unityのプロファイラで見てみます。以下の様なコードを書いて計測すると……。 var array = new int[] { 1, 2, 3, 4, 5 }; var list = new List<int> { 1, 2, 3, 4, 5 }; // ボタンを叩いて計測開始 button.OnClickAsObservable().Subscribe(_ => { Profiler.BeginSample("GCAllocCheck:Array"); fo
Raymarching Distance Fields: Concepts and Implementation inUnityTechnical Writeup Posted on 01 October 2016 by Flafla2 Raymarching is a fairly newtechnique used to render realtime scenes. Thetechnique is particularly interesting becauseit is entirely computed in a screen-space shader. In other words, no mesh data is provided to the renderer and the scene is drawn on a single quad that covers
In this tutorial we'llcreate asimple grid of vertices and triangles. This tutorial assumes that you are familiar with the basics ofUnity scripting. See Clock for these basics. Constructing a Fractal provides an introduction to coroutines. This tutorial has been made forUnity 5.0.1 and up. Beneath complex appearance liessimple geometry. Rendering Things If you want to visualize something in Un

はじめに 以前、Unity の Command Buffer を使ってレイマーチを行う方法を紹介しました。Unity で Command Buffer を使って Raymarching をしてみた - 凹みTips しかしながらこの手法では異なる多数の立体を同時に描画したり、それらのオブジェクトを自由に操作したりするには計算コストが高く難しいです。そこで id:i-saint さんがオブジェクトスペースにおいてレイマーチを行うことでこれを軽減する手法を提案されていました。 object space raymarching - primitive:blog本エントリでは、提案されたいた手法を前回のエントリに続く形として実装してみましたので、具体的にどんなことが行われているか差分の形で紹介したいと思います。 デモ 角丸立方体の格子で出来たキューブと球のモーフィングです。トランスフォームを

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