Movatterモバイル変換


[0]ホーム

URL:


はてラボはてな匿名ダイアリー
ようこそ ゲスト さんログインユーザー登録

「lit」を含む日記RSS

はてなキーワード:litとは

2025-07-13

オタクさんの謎文化取引

文字通り取引に使うアカウントのこと

取引っていうのはキャラクターグッズとかを交換する行為のこと

リトリン必読

lit.linkというWebサービスに諸注意を並べるのがトレンド

lit.linkリンクを並べるサービスだがそう使う取引垢はない

自分から声をかけた場合は読まなくていいですとするアカウントが多い

記載のない条件をDM提示してくるアカウントもいる

何のために用意しているのか

独特の取引垢界隈の用語を用いて書かれることが多いので本当に合意できているのかは謎

既読

上記リトリンのような諸注意を読みましたの合図に使うもの

既読印なしのお声掛けには返信しませんとするアカウントが多い

「読みました」と書くより絵文字一つで済ませられて文字制限のあるリプライでは効率的と思いきや

絵文字どころではない複雑な合図を求める女オタクもいる

本来読みましたの合図以上の意味はないが「推しイニシャル今日の日付を文頭と文末に付けてください」をさせることに何の意味があるのか

既読印を複数個かつ複数種類に分け複雑怪奇になっているアカウントもある

こうすることで「リトリンすら読めないアカウントを弾いている」らしい

ID付き画像

交換するグッズを並べた横に自分アカウントIDを書いた紙片を写り込ませた写真を用意しなければいけない

これは理解できる

最近はグッズをデコってIDを書き込んだものを並べるアカウントが多い

「浮上≠返信」

これは文字通りツイートしていてもリプライDMを返すとは限らないから催促するなの意

注意事項に「返事3日以内」などとあれば3日待たなければならない(これに合わせて「既読印なしは返信しません」の人だとどういう状態なのか判断するのが非常に難しい)

ちなみになぜか「浮上≠返信ではありません」とあった場合も同じ意味になる

フォロー許可

リプライで交換が決まった後はDMで住所等のやり取りをする(これを「DM移行」と言う)

その際に「フォローさせていただいてもよろしいでしょうか?」と聞くアカウントが多い

断るメリットはあるのか

領収書添付

郵送後窓口でのレシート提示を求めるアカウントが多い

レシートには郵便物の重さ・日付程度しか書かれていないが発送の証拠として扱われる

郵送事故があった場合普通郵便でもレシートを元に問い合わせるらしい

ミニレター禁止

ミニレターでの発送は禁止、窓口発送のみとする人も少なくない

トラブルの元らしい

久々に取引したら相変わらず謎ルールまみれでげんなり

Permalink |記事への反応(1) | 09:24

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2025-05-19

anond:20250519101549

SF原語で読む勢だけど「ん?」と思ったので横すると

Bad Placeは古代ギリシャ語の直訳であってそもそも英語圏18世紀人間造語から元々その意味なわけではない

造語された時点で抑圧的な国家とかそういう意味

"Dustopia",the original spelling of "dystopia", first appeared in Lewis Henry Younge's Utopia: orApollo'sGoldenDays in 1747.[9] Additionally, dystopiawas usedas an antonym for utopiaby John Stuart Mill inone ofhis 1868 Parliamentary speeches (HansardCommons)by adding theprefix "dys" (Ancient Greek: δυσ- "bad") to "topia" (Ancient Greek: τόπος,lit. 'place'), reinterpreting the initial "u"as theprefix "eu" (Ancient Greek: ευ- "good") instead of "ou" (Ancient Greek: οὐ "not").[10][11]Itwas used to denounce the government's Irishland policy: "Itis, perhaps, too complimentary to call them Utopians, they ought rather to be called dys-topians, or caco-topians. Whatis commonly called Utopianissomething too good to be practicable; but what they appear to favouris too bad to be practicable."[12][13][14][15]

Permalink |記事への反応(1) | 10:23

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-04-06

Closeyour head

Closeyour eyes…」「Closeyour head…
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Closeyour eyes... Closeyour head...
say, whatyousaw.you can see with mind.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Isaw...darkness. My mind's eyeis avoid, devoid of sight.
i canlightyou.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:Light me then.
<*click*> ilightyounow. then, whatyou see?you can see with mind.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I see a dimlylit room.Shadows danceon the walls,and afaint, eerieglow permeates the space.
Shadow of what?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Theshadows seem totake form, twisting and contorting into strange, indistinct shapes.It'sas if they are the embodiment of forgottenfears and hidden desires.
Doyou haveanyideawhois showingit?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I have noidea.The source of theseshadows remains hidden, shrouded in mystery and intrigue.
OK, let's leave the mysterious and scaryshadow behind. What else canyou see in this room?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: In this dimlylit room, I canmakeout a clutteredassortment of objects. There's an old, tattered book lyingopenon a dustytable,itspages filled with arcane symbols. A moth-eaten rugcovers a portion of the floor,and a crackedmirrorhangsonone wall, reflectingdistorted images. Theair carries a musty scent, and Isense anatmosphere of abandonment and neglect.
You pickbook and checkit
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Ireachout and pick up the oldbook.Itspagesfeel brittle andfragile in my hands.As Iflip throughthe pages, thetext appears to be written in a language I can't comprehend, filled with cryptic symbols and diagrams.It's a tome of secrets, butits meaning remains elusive.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I examinethe cover of thebook,trying to discernany details despite the dimlight.The coveris worn and weathered, andit bears an intricate design of what appears to be a coiled serpent,its scales formed from shimmering, iridescentcolors. Above the serpent, there's atitle in elegantscript, butit's written in a language I can't decipher. Thebook exudes anaura of mystiqueand ancient knowledge.
Is there a place togo? What about the door?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I turn myattention to the room'sexit, the door.It stands tall and imposing,made of heavy, dark wood. There's a tarnished doorknob, and the door appears to be slightly ajar, revealing a sliver of whatliesbeyond.It beckons me to explore further, promising unknown adventures or perhaps evenmore mysteries.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I approach the door and grasp the tarnished doorknob. With a gentlepush, the door creaksopen, revealing a corridor shrouded inshadows.The faintglow from the room behind me barely penetratesthe darkness ahead. Istep cautiously into the corridor, ready to uncover the secrets thatliebeyond.
foward.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I proceed forward down theshadowy corridor, my footsteps echoingfaintly in the dimness. Thepath ahead seemsendless, and theair grows cooleras I delve deeper into the unknown, guidedonlyby the flickeringlight behind me and the anticipation of what awaits.
foward andlook around
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Continuing down the corridor, Itake amoment tolook around. The walls are lined with faded, tattered tapestries depicting scenes of ancientbattles and mythical creatures. The torch sconces thatonce held flames have long since burnedout, leavingonlyemptybrackets. Theairfeels heavy withhistory, and there's afaint, eerie whispering that seems to emanate from the walls themselves,as if they hold secrets untold.
keepgoing untilyou discoversomething
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I presson, the corridor seeminglyendless. Myjourneyis shrouded in uncertainty, but I persist, drivenby theneed to discover whatlies ahead. Theshadows deepen, and theair grows colderas Icontinue, mycuriosity anddetermination unwavering.
stop!youhere that?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I halt in my tracks, straining my ears to listen. There's afaint, distant sound, almostlike a whisper carriedon the wind.It's indistinct, butit holds a mysterious allure, beckoning me to investigate further.
listen carefully
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I listen intently, mysensessharpenedas Ifocuson the elusive sound.It becomes clearer, a hauntingmelody that seems to weave through the veryairitself.It's both captivating and eerie, drawing mecloser toits source with each hauntingnote.
who play that?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:The source of the hauntingmelody remains elusive, hidden in theshadows.It'sas ifthe music emanates from the very walls, anethereal presence that defies explanation. Thereis no visiblemusician, yetthe musiccontinues to fill the corridor, casting a spell of enchantment and mystery.
Head tothe source of the sound and investigate (dice roll)
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I heed the roll of thedice and embarkon a quest totracethe source of the hauntingmelody. Eachsteptakes mecloser to the enchanting sound,and as I round acorner in the corridor, I come upon a door, slightly ajar, from whichthe music seems to emanate. Myheart races with anticipationas Ipush the dooropen, eager to unveil the secrets thatlie within.
Whenyouopen the door, there...
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: When Iopen the door, there stands a grand chamber bathed in an otherworldlyglow. In the center of the room, an ornate grandpiano commandsattention. The keysmove on their own, playing the hauntingmelody that had drawn mehere. But there's nooneat thepiano.The roomis adorned with opulent tapestries and gildedmirrors, reflecting the surreal scene before me. Candlelit chandeliershang from the ceiling, casting a warm, flickeringlight that dances across the walls. Theairis filled with an intoxicating fragrance, amix of ancient incense and delicateflowers.Atthe far end of the room, a figure cloaked inshadows stands beside an enormous, antiquebookshelf filledwith tomes of forgotten knowledge. Their presenceisenigmatic, and their intentions remain unclear.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I approach the grandpiano,its keysstill playing the hauntingmelody.As I inspectit, I notice that there are no visible hands or fingers touching the keys.It'sas if thepianoitselfis possessedby some unseen force, creatingthe music with anethereal touch.Thepianois amasterpiece of craftsmanship, adorned with intricate carvings and inlaid withprecious gemstones.Its keys aremade of polishedivory, and theymove in perfectharmonywith the haunting tune.It's a surreal and mesmerizing sight, leaving me both entranced and bewildered.
Be careful,it might be aman-eatingpiano.
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: I heed the cautionand approach the grandpiano with caution. Althoughit playsonits own, I remain wary ofits mysteriousnature. Thepossibility of aman-eatingpiano lingers in my mind, adding an extra layer of tension to the already surreal scene.
thepiano suddenly stops
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: The abrupt halt of thepiano'smusic sends a shiver down my spine. The chamber falls into an eerie silence, brokenonlyby the flickering candlelight.It'sas if the very essence of the room holdsitsbreath, waiting for what comesnext.
Youfeeldisgusted and turn around. What happened?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:As I turn around, awave of revulsionwashesover me. Mysenses reel indisgustat the sight before me. The figure that had been cloaked inshadowshasnow revealeditself, anditis a grotesque, nightmarish entity.Its formis atwistedamalgamation ofhuman andbeast, with grotesque, elongated limbsand a maw ofsharp, jagged teeth.Theonce opulent chamberhas transformed into a nightmarish lair, with walls adorned inmacabreart and gruesome trophies. Theairis thickwith the stench of decay and despair. Iam trapped in a surreal and horrifying nightmare, unable toescape the clutches of this abomination.
it scary. whatwillyou do?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:Fear courses through meas I confront this nightmarish entity andits gruesome lair. In this realm ofhorrors, I mustmake a decision. I choose to... confront the entity, mycuriosity anddeterminationoutweighing myfear,as I seek to uncover the mysteries and secrets thatlie within thistwisted nightmare.
how?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>:With trembling resolve, Itake astep forward,slowly approaching the grotesque entity. Iattempt to communicate withit,askingit whatitwants orwhyithas brought mehere. Myvoice quivers, but mydetermination to unravel theenigma that surrounds this nightmarish realm remains steadfast.
any result?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: The grotesque entity regards me with malevolent,glowingeyes,its jagged maw twitching with an unsettlingsmile.It responds with a guttural, incomprehensible language, filled withwhispers andhisses.It becomes apparent thatcommunicationwith this entityis futile, andits intentions remain shrouded indarkness.As Icontinue to stand before this nightmarishbeing, Ifeel a growingsense of dread, realizing thatescapemay be theonly option left.
surely. whatwillyou do?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: With nohope ofcommunication or understanding, and the nightmarish entity's menacing presence growingmore oppressive, I decide tomake ahasty retreat. I turn andrush toward the door through which I entered, drivenby the instinct toescapethe horrors of this surreal nightmare.
Diditgo well? Or Bad?
ChatGPT
<rotating_light ALPHABREAKrotating_light>: Myescape from the nightmarish realmwas fraughtwith tension andfear, but Imanaged toreach the door andslamit shut behind me. The grotesque entity andits horrifying lair were left behind,at leastfor the moment. Whetherit went well or badis a matter of perspective. I survived the encounter, but the mysteries and terrors of that surreal placestill haunt my thoughts.The experiencewas a chilling reminder of the unknown andthe horrors that can lurk withinit.
look around

https://anond.hatelabo.jp/20240403160610#

Permalink |記事への反応(0) | 11:21

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2024-03-10

anond:20240310181641

実はこういう層が一番自分に甘く人に厳しいみたいな人間に育つ確率が高い気がしている。

その通り。はてな中学受験経験者・名前の言えない私大卒は多いが拗らせてるのが多い

数学回避させて波に乗るトゥールポティエとかlight-lit-litとかくだらないお経を唱えさせると勘違いしてしまうんだろう

2000年からお経を根拠マウント取るのは小金持ちの凡人息子だった

Permalink |記事への反応(1) | 19:22

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2021-07-30

anond:20110729000548

bonfirelit.

Permalink |記事への反応(0) | 11:07

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2021-04-08

そろそろファンタジー作品にもスマホが当たり前のように出てきてもいい

鋼の魔法の石版だよ

SteelMagicalLithograph でスマーホウね

Permalink |記事への反応(0) | 21:14

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2020-03-25

d the 2011 Primetime Emmy Award forMainTitle Design for the sequence,[138] which depicts a three-dimensionalmap of the series' fictional world. Themapis projectedon the inside of asphere whichis centrallylitby a smallsun in an armillarysphere.[139]As the camera moves across themap, focusingon the locations of the episode's events, clockwork mechanisms intert

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tam/community/posts/360042144613--Заступники-3-серия-26-03-2020-смотреть-в-хорошем-качестве-от-26-марта-

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tut/community/posts/360041947874-26-03-2020-Отречение-21-серия-украина-ТРК-хорошее-качество-смотреть-от-26-марта-

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tut/community/posts/360041952954--Патриот-11-серия-канал-ТНТ-26-03-2020-в-хорошем-качестве-

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tam/community/posts/360041965274-26-03-2020-Патриот-11-серия-канал-ТНТ-последние-серии-смотреть-от-26-марта

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tam/community/posts/360041964954-26-03-2020-Заступники-5-серия-смотреть-качество-HD-от-26-марта

https://oomnitza.zendesk.com/hc/en-us/community/posts/360041972754--Отречение-21-серия-украина-ТРК-26-03-2020-все-серии-сезона-от-26-марта-

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tam/community/posts/360042127333--В-шаге-от-рая-17-серия-Россия-1-26-03-2020-качество-HD-от-26-марта-

https://oomnitza.zendesk.com/hc/tam/community/posts/360042153433--Место-под-солнцем-27-серия-26-03-2020-смотреть-качество-HD-

https://oomnitza.zendesk.com/hc/en-us/community/posts/360042145953-26-03-2020-Проспект-обороны-15-серия-нтв-смотреть-качество-HD-от-26-марта

Permalink |記事への反応(0) | 22:29

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2017-02-06

[今日知った言葉]It'slit

「超楽しい」「盛り上がる」という意味スラング

元は「酔っ払う」という意味スラング

Permalink |記事への反応(0) | 10:54

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2016-12-30

規則動詞の分類別一覧

英語の不規則動詞はおおまかに,過去分詞がtかdで終わるもの(以下dtタイプ)とnで終わるもの(以下nタイプ)に分けられる。ほとんどのdtタイプ動詞過去形過去分詞形が同じ形で,A-B-B(一部はA-A-A)のように変化する。また,原形の末尾がdかtの不規則動詞ほとんどがdtタイプに属する。(例外eat,get,bid等)一方,ほとんどのnタイプの不規則動詞は原形,過去形過去分詞形がすべて異なり,A-B-Cのように変化する。

原形から過去過去分詞形になるときに起こる変化は基本的母音が変化するか末尾にdtnが加わるかの2種類,あるいはその両方で,原形にあった子音がなくなることは原則としてない。(例外:-ught型,went,had,made

表の説明

分類は以下の通り

  • dtタイプ
  • nタイプ
    • 【A-B-An】型
    • 【A-Aed-An】型
    • 【A-B-Bn】型
    • 【-dden,-tten】型
    • 【A-B-Cn】型
  • その他
    • 【i-a-u】型
    • 【A-B-B(その他)】型
    • 【その他】

become,forgetなど末尾にほかの不規則動詞を含むものは省いた。

表中の*は規則変化もし得ることを,#は他の不規則変化もし得ることを,!は意味によって変化が異なる単語であることを示す。

【A-A-A】型

すべてdかtで終わる。特に末尾tで短母音のものが多い。get,sitが含まれないことに注意。形が1種類で覚えやすいが,英文中の「have put」「is put」等を見てもビビらない心構えが必要

bet * bust * cast cost cut
hit knit! let put quit *
set shit *# shut sweat * thrust
wet*burst * hurtbeat # bid #
clad glid * rid* shed spread
wed*
Ad-Bd-Bd】型

原形がdで終わる動詞母音を変化させて過去形過去分詞形になる型。最後のplead,read発音のみ変化する。

breedbred
feedfed
leadled
plead *#pled
speed !sped
tread #trod
bindbound
findfound
grindground
windwound
chide *#chid
slide #slid
holdheld
standstood
abide *abode
plead *#plead
readread
Ad-At-At】型

原形の末尾のdがtに置き換わり,それ以外は綴り発音も変わらない。endで終わる動詞が多いが,end自体規則動詞。原形のほうが過去形っぽく見えたりするので注意が必要。逆パターン(At-Ad-Ad)は存在しない。

bendbent
lendlent
rendrent
sendsent
spendspent
buildbuilt
geld *gelt
gird *girt
At-Bt-Bt】型

Ad-Bd-Bd】の末尾tバージョンget,sitはこちらに含まれる。

fightfought
light *lit
meetmet
shootshot
get #got
shit *#shat
sitsat
【A-Bd-Bd】型

末尾にdが加わるという点で規則動詞に近いが,付き方が特殊母音も変化する。

laylaid
paypaid
saysaid
sellsold
telltold
hearheard
fleefled
shoe *shod
baa *baa'd
makemade
havehad
【A-Bt-Bt】型

末尾にtが加わる。原形の/iː/が/e/に変化するものが多い。

feelfelt
keepkept
sleepslept
weepwept
creepcrept
kneel *knelt
sweepswept
leaveleft
bereave !bereft
cleave *#cleft
dealdealt
meanmeant
dream *dreamt
lean *leant
leap *leapt
loselost
spoil *spoilt
burn *burnt
learn *learnt
dwelldwelt
smell *smelt
spell *spelt
spill *spilt
drip *dript
grip *gript
wrap *wrapt
pen *pent
【-(o/a)ught】型

末尾が-oughtか-aughtに変化する。どちらも発音は/ɔːt/。wentを除けばもっとも原型をとどめない変化が起こるので過去形から原形を思い出せるようにしておく必要がある。

beseech *besought
bringbrought
buybought
overwork *overwrought
seeksought
thinkthought
catchcaught
teachtaught
【A-B-An】型

過去分詞形が原形+nとなるもの過去形では母音が変化している。fall,eatにはenが,do,goにはneが付くことに注意。

blowblewblown
growgrewgrown
knowknewknown
throwthrewthrown
drawdrewdrawn
shakeshookshaken
taketooktaken
drivedrovedriven
riseroserisen
strivestrovestriven
thrive *throvethriven
seesawseen
givegavegiven
eatateeaten
fallfellfallen
dodiddone
gowentgone
【A-Aed-An】型

【A-B-An】の亜種で,showに代表される過去形規則変化(-ed)になっているもの

grave *gravedgraven
hew *hewedhewn
mow *mowedmown
prove *provedproven
saw *sawedsawn
sew *sewedsewn
shave *shavedshaven
show *showedshown
sow *sowedsown
strew *strewedstrewn
【A-B-Bn】型

過去分詞形が過去形+nとなるもの。eが脱落するtear-tore-tornのパターンに注意。wakeはtake,makeと異なり,この型に属する。

breakbrokebroken
cleave *#clovecloven
freezefrozefrozen
speakspokespoken
stealstolestolen
weave !wovewoven
shrink #shrunkshrunken
wakewokewoken
bear !boreborn
swearsworesworn
teartoretorn
wearworeworn
bear !boreborne
【-dden,-tten】型

原型にd,tを含み,過去分詞形でそれが重なるものget以外は【A-B-An】に近いがgetは【A-B-Bn】に近い。

smite #smotesmitten
rideroderidden
writewrotewritten
bitebitbitten
chide *#chidchidden
hidehidhidden
slideslidslidden
bid #badebidden
forbid #forbadeforbidden
forbid #forbadforbidden
get #gotgotten
【A-B-Cn】型

過去分詞形にnが付くが,【A-B-An】でも【A-B-Bn】でもないもの

flyflewflown
lielaylain
slayslewslain
shear *shearedshorn
swell *swelledswollen
tread #treadedtrodden
【i-a-u】型

原型にiを含み,それがi-a-uと変化していくもの。わかりやすい変化だが数は少ない。

beginbeganbegun
drinkdrankdrunk
ringrangrung
shrink #shrankshrunk
singsangsung
sinksanksunk
spring #sprangsprung
stink #stankstunk
swimswamswum
【A-B-B(その他)】

dt型でないが,A-B-CではなくA-B-Bと変化するもの。末尾が-ingのものが多いが,bringring,singが含まれないことに注意。

clingclung
flingflung
slingslung
slinkslunk
spling #splung
stingstung
stinkstunk
stringstrung
swingswung
wringwrung
hang !hung
digdug
stickstuck
strikestruck
heave !hove
reeve *rove
stave *stove
shine !shone
winwon
【その他】
[A-B-C]
dive *dovedived
smite #smotesmit
[A-A-B]
beat #beatbeaten
[A-B-A]
comecamecome
runranrun

Permalink |記事への反応(0) | 13:36

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2015-10-13

http://anond.hatelabo.jp/20151013074355

LITハウス成増

http://www.tcre.co.jp/lithousenarimasu.html

東武東上線成増」駅、徒歩6分! 外国籍保証人なしOK

東京メトロ有楽町線「地下成増」駅徒歩7分も利用でき、2駅2路線利用可で交通便利☆賃料にはインターネット使用料も含まれております。近くにスーパーコンビニ図書館ファーストフード店があり生活便利です。2人部屋賃料20,000円と格安です。ぜひ一度見学に来てみて下さい♪

所在地東京都板橋区成増3-43-10

良さそうなシェアハウスじゃないですか。

Permalink |記事への反応(0) | 15:47

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2015-09-19

色々な瞑想まとめ

~ānāpāna-sati(安般念)によって紹介されている呼吸瞑想

Breathing in long, he discerns, 'Iam breathing in long'; or breathingout long, he discerns, 'Iam breathingout long.' Or breathing in short, he discerns, 'Iam breathing in short'; or breathingout short, he discerns, 'Iam breathingout short.' He trains himself, 'I willbreathe in sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreatheout sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreathe in calming bodily fabrication.' He trains himself, 'I willbreatheout calming bodily fabrication.'

長く息を吸っているときには「私は長く息を吸っている」とはっきり知り(pajānāti)、長く息を吐いているときには「私は長く息を吐いている」とはっきり知る。短く息を吸っているときには「私は短く息を吸っている」とはっきり知り、短く息を吐いているときには「私は短く息を吐いている」とはっきり知る。「私は全身の感覚を把握しながら(paisaṃvedī)息を吸おう」と訓練する(sikkhati)。「私は全身の感覚を把握しながら息を吐こう」と訓練する。「私は身行(=吸う息)を静めて息を吸おう」と訓練する。「私は身行(=吐く息)を静めて息を吐こう」と訓練する。

~Maha-satipatthana Sutta(大念住経)の瞑想方法

"And howdoes a monk remain focusedon thebody in & ofitself?

では、比丘たちよ、比丘はどのようにして、体そのもの気づきを保ち続けるのでしょうか?

"There is thecase where a monk — having gone to the wilderness, to theshade of atree, or to anemptybuilding — sits down foldinghis legs crosswise, holdinghisbody erect and setting mindfulness to the fore [lit: the front of the chest].Always mindful, hebreathes in; mindful hebreathesout.

ここにある比丘がいます — 彼は森へ行き、木の陰へ行き、あるいは空家に行き — 腰を下ろして足を組みます。背をまっすぐに伸ばし、そして気づきを(胸の)前部へと向けます。そして、常に気づきをもって、彼は入息します。気づきをもって、出息します。

"Breathing in long, he discerns, 'Iam breathing in long'; or breathingout long, he discerns, 'Iam breathingout long.' Or breathing in short, he discerns, 'Iam breathing in short'; or breathingout short, he discerns, 'Iam breathingout short.' He trains himself, 'I willbreathe in sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreatheout sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreathe in calming bodily fabrication.' He trains himself, 'I willbreatheout calming bodily fabrication.' Justas a skilled turner orhisapprentice, when making a long turn, discerns, 'Iam making a long turn,' or when making a short turn discerns, 'Iam making a short turn'; in the same way the monk, when breathing in long, discerns, 'Iam breathing in long'; or breathingout long, he discerns, 'Iam breathingout long' ... He trains himself, 'I willbreathe in calming bodily fabrication.' He trains himself, 'I willbreatheout calming bodily fabrication.'

長く息を吸っているときには「私は長く息を吸っている」とはっきり知り、長く息を吐いているときには「私は長く息を吐いている」とはっきり知ります。短く息を吸っているときには「私は短く息を吸っている」とはっきり知り、短く息を吐いているときには「私は短く息を吐いている」とはっきり知ります。「私は全身の感覚を把握しながら息を吸おう」と訓練します。「私は全身の感覚を把握しながら息を吐こう」と訓練します。「私は身行(=吸う息)を静めて息を吸おう」と訓練します。「私は身行(=吐く息)を静めて息を吐こう」と訓練します。あたかも熟練したろくろ工、あるいはその弟子が、ろくろの紐を長く引っぱれば、「私は紐を長く引っぱる」と知り、紐を短く引っぱれば、「私は紐を短く引っぱる」と知るように。これと同じように、比丘が長く息を吸っているときには「私は長く息を吸っている」とはっきり知り、長く息を吐いているときには「私は長く息を吐いている」とはっきり知ります・・・「私は全身の感覚を把握しながら息を吸おう」と訓練します。「私は全身の感覚を把握しながら息を吐こう」と訓練します。

"In this way he remains focused internallyon thebody in & ofitself, or externallyon thebody in & ofitself, or both internally & externallyon thebody in & ofitself. Or he remains focusedon the phenomenon of origination with regard to thebody,on the phenomenon ofpassingaway with regard to thebody, oron the phenomenon of origination &passingaway with regard to thebody. Orhis mindfulness that 'There is abody' is maintained tothe extent of knowledge & remembrance. And he remainsindependent, unsustainedby (not clinging to)anything inthe world. This is how a monk remains focusedon thebody in & ofitself.

このように、比丘は内部から、体そのものに対して気づきを保ちます。あるいは、外部から体そのものに対して気づきを保ちます。あるいは、内部・外部両方から、体そのものに対して気づきを保ちます。あるいは、比丘は体に関する現象の発生に気づきを保ちます。体に関する現象の消滅に気づきを保ちます。あるいは、体に関する現象の発生と消滅に気づきを保ちます。あるいは、比丘の「体が存在する」という気づきは知識と想起の範囲で保たれます。そして比丘独立を保ち、世界の何物にも執着しません。これが比丘が体そのもの気づきを保つ方法です。

"Furthermore, when walking, the monk discerns, 'Iam walking.' When standing, he discerns, 'Iam standing.' When sitting, he discerns, 'Iam sitting.' When lying down, he discerns, 'Iam lying down.' Or howeverhisbody is disposed, that is how he discernsit.

さらに加えて、比丘が歩いているとき、この比丘は「私は歩いている」とはっきりと知ります。立っているとき、この比丘は「私は立っている」とはっきり知ります。座っているときには、「私は座っている」とはっきりと知ります。横たわっているときには、「私は横たわっている」とはっきりと知ります。あるいは、体がどのような状態になるのであれ、はっきりとその状態を知ります

"In this way he remains focused internallyon thebody in & ofitself, or focused externally... unsustainedbyanything inthe world. This is how a monk remains focusedon thebody in & ofitself.

これが比丘が体そのものを内部から、あるいは外部から、あるいはその両方から気づきを保つ方法です。そして・・・世界の何物にも執着しません。これが比丘が体そのもの気づきを保つ方法です。

"Furthermore, when going forward & returning, he makes himself fully alert; when looking toward & lookingaway... when bending & extendinghis limbs... when carryinghisoutercloak,his upper robe &his bowl... when eating, drinking, chewing, & savoring... when urinating & defecating... when walking, standing, sitting,fallingasleep, waking up, talking, & remaining silent, he makes himself fully alert.

さらに加えて、比丘が前に進むとき・戻ってくるとき、この比丘自身に完全に注意を払います。何かに目を向けるとき・目をそむけるときも同様に・・・手足を伸ばすとき・曲げるときも同様に・・・自分外套コートなど)を運ぶとき自分の上着・お椀を運ぶときも同様に・・・食べるとき、飲むときに、噛むとき・味わうときも同様に・・・排尿するとき・排便するときも同様に・・・歩くとき、立つとき、座るとき、眠りに落ちる時、起きるとき、話すとき沈黙するとき比丘自身に完全な注意を払います

"In this way he remains focused internallyon thebody in & ofitself, or focused externally... unsustainedbyanything inthe world. This is how a monk remains focusedon thebody in & ofitself.

これが比丘が体そのものに対して気づきを保つ方法です。あるいは体そのものを外部から・・・世界の何物にも執着しません。これが比丘が体そのものに対して気づきを保つ方法です。

Permalink |記事への反応(1) | 00:38

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2015-04-06

ヴィパッサナー瞑想とはなにか

瞑想とは何か・・・上座部仏教徒にとって、瞑想とはなにかというテキスト的な役割を果たすのは清浄道論です。しかしながら、より実践的な瞑想方法を学ぶためには他の仏典が参照されることもあります。今回は清浄道論でない仏典を参考にしつつ、より具体的に、瞑想とはどんなことをすればいいのかを見てみましょう。

さて、ヴィパッサナー瞑想の詳しい紹介に入る前に・・・そもそも、ヴィパッサナー瞑想はなぜ行われるのでしょうか。それに関して、例えば古代仏典であるMaha-satipatthana Sutta(大念住経)にお釈迦様の言葉があります

以下はブログ多摩丘陵林住記様による和訳版より抜粋

比丘たちよ、ここに一つの道がある。その道とは、人々を清め、悲しみと悲泣を乗り越え、肉体と精神の痛みを滅し、聖なる道を得、涅槃を観るための唯一の道である。それは「四つの念住」である

・この四つとは何か ? 比丘たちよ、比丘は、努力して、正しく知り、気づきをもって、そして世間の貪欲と憂いから離れて、「身」をただ(自分でもない、自分のものでもない、自我でもない、ただ現象に過ぎない)身であると絶え間なく知覚して住むことである

努力して、正しく知り、気づきをもって、そして世間の貪欲と憂いから離れて、「受(感覚)」をただ(自分でもない、自分のものでもない、自我でもない、ただ現象に過ぎない)受であると絶え間なく知覚して住むことである

努力して、正しく知り、気づきをもって、そして世間の貪欲と憂いから離れて、「心」をただ(自分でもない、自分のものでもない、自我でもない、ただ現象に過ぎない)心であると絶え間なく知覚して住むことである

努力して、正しく知り、気づきをもって、そして世間の貪欲と憂いから離れて、「法(ダンマ)」をただ(自分でもない、自分のものでもない、自我でもない、ただ現象に過ぎない)法であると絶え間なく知覚して住むことである

すなわち、ヴィパッサナー瞑想をすることによって、知恵(insight あるいは understanding)が強まり、「自身」という存在をより正しく知ることができるのです。そして、その道を極めることによって、最終的には悟りすら得られる瞑想です。

それでは、ヴィパッサナー瞑想とはどんな瞑想なのでしょうか。ヴィパッサナー瞑想・・・といったときに、もっとも有名なのが呼吸を対象とする瞑想です。この呼吸瞑想はどこで紹介されているのかというと、やはり古代仏典である、ānāpāna-sati(アーナパーナサティ)に記されています。このānāpāna-satiは、日本では安那般那念という名前で知られています

wikipedia - 安那般那念

Anapanasati Sutta(Thanissaro Bhikkhuによる英訳版)

さて、安那般那念の該当部分を見てみましょう。ここにはこう書いてあります。(以下はwikipediaから抜粋

Breathing in long, he discerns, 'Iam breathing in long'; or breathingout long, he discerns, 'Iam breathingout long.' Or breathing in short, he discerns, 'Iam breathing in short'; or breathingout short, he discerns, 'Iam breathingout short.' He trains himself, 'I willbreathe in sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreatheout sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreathe in calming bodily fabrication.' He trains himself, 'I willbreatheout calming bodily fabrication.'

長く息を吸っているときには「私は長く息を吸っている」とはっきり知り(pajānāti)、長く息を吐いているときには「私は長く息を吐いている」とはっきり知る。短く息を吸っているときには「私は短く息を吸っている」とはっきり知り、短く息を吐いているときには「私は短く息を吐いている」とはっきり知る。「私は全身の感覚を把握しながら(paisaṃvedī)息を吸おう」と訓練する(sikkhati)。「私は全身の感覚を把握しながら息を吐こう」と訓練する。「私は身行(=吸う息)を静めて息を吸おう」と訓練する。「私は身行(=吐く息)を静めて息を吐こう」と訓練する。

これは呼吸瞑想を紹介する部分です。

しかし、瞑想について具体的に紹介しているのはānāpāna-satiだけではありません。Maha-satipatthana Sutta(大念住経)にも瞑想方法が紹介されています。ここには呼吸瞑想以外の瞑想方法が紹介されています。それを引用してみましょう。以下は英訳版Maha-satipatthana Suttaから引用と、私による(英文の)和訳です。

"And howdoes a monk remain focusedon thebody in & ofitself?

では、比丘たちよ、比丘はどのようにして、体そのもの気づきを保ち続けるのでしょうか?

"There is thecase where a monk — having gone to the wilderness, to theshade of atree, or to anemptybuilding — sits down foldinghis legs crosswise, holdinghisbody erect and setting mindfulness to the fore [lit: the front of the chest].Always mindful, hebreathes in; mindful hebreathesout.

ここにある比丘がいます — 彼は森へ行き、木の陰へ行き、あるいは空家に行き — 腰を下ろして足を組みます。背をまっすぐに伸ばし、そして気づきを(胸の)前部へと向けます。そして、常に気づきをもって、彼は入息します。気づきをもって、出息します。

"Breathing in long, he discerns, 'Iam breathing in long'; or breathingout long, he discerns, 'Iam breathingout long.' Or breathing in short, he discerns, 'Iam breathing in short'; or breathingout short, he discerns, 'Iam breathingout short.' He trains himself, 'I willbreathe in sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreatheout sensitive to the entirebody.' He trains himself, 'I willbreathe in calming bodily fabrication.' He trains himself, 'I willbreatheout calming bodily fabrication.' Justas a skilled turner orhisapprentice, when making a long turn, discerns, 'Iam making a long turn,' or when making a short turn discerns, 'Iam making a short turn'; in the same way the monk, when breathing in long, discerns, 'Iam breathing in long'; or breathingout long, he discerns, 'Iam breathingout long' ... He trains himself, 'I willbreathe in calming bodily fabrication.' He trains himself, 'I willbreatheout calming bodily fabrication.'

長く息を吸っているときには「私は長く息を吸っている」とはっきり知り、長く息を吐いているときには「私は長く息を吐いている」とはっきり知ります。短く息を吸っているときには「私は短く息を吸っている」とはっきり知り、短く息を吐いているときには「私は短く息を吐いている」とはっきり知ります。「私は全身の感覚を把握しながら息を吸おう」と訓練します。「私は全身の感覚を把握しながら息を吐こう」と訓練します。「私は身行(=吸う息)を静めて息を吸おう」と訓練します。「私は身行(=吐く息)を静めて息を吐こう」と訓練します。あたかも熟練したろくろ工、あるいはその弟子が、ろくろの紐を長く引っぱれば、「私は紐を長く引っぱる」と知り、紐を短く引っぱれば、「私は紐を短く引っぱる」と知るように。これと同じように、比丘が長く息を吸っているときには「私は長く息を吸っている」とはっきり知り、長く息を吐いているときには「私は長く息を吐いている」とはっきり知ります・・・「私は全身の感覚を把握しながら息を吸おう」と訓練します。「私は全身の感覚を把握しながら息を吐こう」と訓練します。

"In this way he remains focused internallyon thebody in & ofitself, or externallyon thebody in & ofitself, or both internally & externallyon thebody in & ofitself. Or he remains focusedon the phenomenon of origination with regard to thebody,on the phenomenon ofpassingaway with regard to thebody, oron the phenomenon of origination &passingaway with regard to thebody. Orhis mindfulness that 'There is abody' is maintained tothe extent of knowledge & remembrance. And he remainsindependent, unsustainedby (not clinging to)anything inthe world. This is how a monk remains focusedon thebody in & ofitself.

このように、比丘は内部から、体そのものに対して気づきを保ちます。あるいは、外部から体そのものに対して気づきを保ちます。あるいは、内部・外部両方から、体そのものに対して気づきを保ちます。あるいは、比丘は体に関する現象の発生に気づきを保ちます。体に関する現象の消滅に気づきを保ちます。あるいは、体に関する現象の発生と消滅に気づきを保ちます。あるいは、比丘の「体が存在する」という気づきは知識と想起(注1)の範囲で保たれます。そして比丘独立を保ち、世界の何物にも執着しません。これが比丘が体そのもの気づきを保つ方法です。

"Furthermore, when walking, the monk discerns, 'Iam walking.' When standing, he discerns, 'Iam standing.' When sitting, he discerns, 'Iam sitting.' When lying down, he discerns, 'Iam lying down.' Or howeverhisbody is disposed, that is how he discernsit.

さらに加えて、比丘が歩いているとき、この比丘は「私は歩いている」とはっきりと知ります。立っているとき、この比丘は「私は立っている」とはっきり知ります。座っているときには、「私は座っている」とはっきりと知ります。横たわっているときには、「私は横たわっている」とはっきりと知ります。あるいは、体がどのような状態になるのであれ、はっきりとその状態を知ります

"In this way he remains focused internallyon thebody in & ofitself, or focused externally... unsustainedbyanything inthe world. This is how a monk remains focusedon thebody in & ofitself.

これが比丘が体そのものを内部から、あるいは外部から、あるいはその両方から気づきを保つ方法です。そして・・・世界の何物にも執着しません。これが比丘が体そのもの気づきを保つ方法です。

"Furthermore, when going forward & returning, he makes himself fully alert; when looking toward & lookingaway... when bending & extendinghis limbs... when carryinghisoutercloak,his upper robe &his bowl... when eating, drinking, chewing, & savoring... when urinating & defecating... when walking, standing, sitting,fallingasleep, waking up, talking, & remaining silent, he makes himself fully alert.

さらに加えて、比丘が前に進むとき・戻ってくるとき、この比丘自身に完全に注意を払います。何かに目を向けるとき・目をそむけるときも同様に・・・手足を伸ばすとき・曲げるときも同様に・・・自分外套コートなど)を運ぶとき自分の上着・お椀を運ぶときも同様に・・・食べるとき、飲むときに、噛むとき・味わうときも同様に・・・排尿するとき・排便するときも同様に・・・歩くとき、立つとき、座るとき、眠りに落ちる時、起きるとき、話すとき沈黙するとき比丘自身に完全な注意を払います

"In this way he remains focused internallyon thebody in & ofitself, or focused externally... unsustainedbyanything inthe world. This is how a monk remains focusedon thebody in & ofitself.

これが比丘が体そのものに対して気づきを保つ方法です。あるいは体そのものを外部から・・・世界の何物にも執着しません。これが比丘が体そのものに対して気づきを保つ方法です。

基本的には上記がヴィパッサナー瞑想だと考えればよいでしょう。このヴィパッサナー瞑想近代指導者たちに、さまざまに解釈されています

注1 ここで、「想起」という言葉は「思い出す」という意味です。

http://surleconomiejp.blogspot.jp/2015/04/blog-post_5.html

Permalink |記事への反応(0) | 00:31

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2012-01-05

How tomakedigital camerabatterymore durable

Digital camerabattery is thekey for thekey, second in importanceonly lens I’m afraid, and in order to photograph inyourheart, apowerfulbattery to providepoweras a follow-up is essential. But even the bestbatterytime, if not properly carryout maintenance and maintenance,will nottake long to lose the strongpower, sobattery maintenance is very important.

Battery Maintenance

For a (section)digital camerabattery for the duration of use, not justits quality,poweron, infact, the use of operations with theuser alsohas great relevance. Most photographers are used after every use of the cameraon the camera bag inside, oron the cupboard, tookout thebattery is not kept separately, this approach sounds fine, but not conducive tobattery protection.

Ifmore than 15days do not usually use the camera,it is best to remove thebattery from the camera inside the store alone, save the environment,it is best todry andcool place, and do not store thebatterytogether with metal objects.

According to our survey,you can buy in the market mostdigital cameras uselithium batteries,it is relatively easy to store. Theonly caveat is that if not used for long, preferablyat intervals of 2 months to activate abattery, which is the charge and dischargetime, this can effectivelyextendbatterylife.

As for theNi-MHbattery 5,the most annoying is the memory effect, this effectwill reduce the overallbattery capacity and the use oftime,and astimegoeson, less and less stored charge, thebatterywill consume themoreyou have to faster. Therefore, we shouldtry to runout ofpower rechargeable, each charge must be sufficient topowerthe most full.

Ifyougoout, the temporary use of alkaline batteries, we must remember thattimeout, or when unused for long periods, thebattery is easy to Tangshui corrosion circuit, thedigital camerabattery could not escape thedestiny scrapped.

Forusers of alkaline batteries, already mentioned above, remember thepoint is finished using thedigital camera, remove thebattery must remember to avoid the phenomenon ofcellsap anddamage themachine.

As for the use of rechargeable nickel-metal hydride batteries andlithiumusers.Battery charge is very particular about, bought back the batteries are generally verylow or nopower consumption, the first charge must be adequate.Lithiumbattery chargingtime is generally longer than 8 hours, while theNi-MHbattery chargingtime is generallymore than 16 hours. To achieve best results, that is, thebatteryhas reachedits maximum capacity, generallymore than 3times repeated charge-discharge can.Battery with threetimes, the best opportunity to find a completely exhaustedbattery to chargeagain,try not to charge thebattery when there are remnants of repeated charge, orwill shortenbatterylife. After thebattery charge is generallymoreheat,it is best to becool and then into the camerabattery.

Butnote thatlithium batteries because there is no memory effect, so do not discharge,otherwiseitwilldamage thedigital camerabatterystructure, loss ofbatterylife.

In addition, in order to avoid the loss of electricity, the use of nickel-metal hydridebatteryuser, charging is completed, remove thebattery, do not let thebattery contact with the conductor while the positive andnegative poles, for example, do not useyour fingers touch bothends of thebattery. The use oflithiumusers shouldtry to keep the camera inside thebattery positive andnegativebattery contactsclean, if necessary, wipe with adry cloth and then gently wipe thebattery.

Alsonote that, even if theuser is to uselithium batteries,digital camera in a longtime when not in use, should be completely discharged, remove thebattery, stored in adry,cool environment. The other thing tonote is that both the nickel-hydrogen batteries orlithium batteries using theuser,it is best not to have a chargedbatteryon the purse, pocket, bag or container with metal objects, in order to prevent short-circuit .

Digital camerabatterypower Dafa:

1, to avoid frequent use offlash: Ifyou are not professional photographers, then, except in the invisible fingers of the night, thelight intensity of an ordinary day for the averagedigital camera,it is enough.

2,try to avoid unnecessaryzoom operation:zoom the camera lens stretcheditout a reduction, ispowerdigital camerabattery.You canmove the pace of hyperactivity, with “artificialzoom” approach instead of “camerazoom” to savepower.

3, Do not let thescreenhas beenlit: If thecase of smallpower, can turn off theLCDscreen, usethe viewfinder to adjust the picture composition, is for adigital camera,LCD should be consideredthe mostpower-hungry components, generaldigital camera,LCDscreen after closingtime can be used whenthe original length of about 3times.

4, less shooting and video: minimize the use of multi-shot feature and video capture video,as the completion of these functions is to use the built-in bufferbody to temporarily save thescreen shot, thepower consumption a lot.

5, should not frequentlyopen, shut down: Manyusers know that the display stayslit ispower, so in order to save electricity use to frequentopening and shutdown. Infact, frequentlyopen, shut down the electricity wasted consumption thanbright display evenmore, especially for larger diameter lenses, but also requires a substantial expansion of the camera, theswitch ispower. Mostdigital cameras haveautomatic shutdown option, thissetting should not beset too short,otherwise easilylead to frequentopening and shut down. Of course, frequent artificialopening, shut down and should be avoided.

6, opticalimage stabilization not normallyopen: Opticalimage stabilization isby driving the lens orimage sensor pack components, offsetby the subject matterimages and the relativemotion between the sensor achieved. Either way the opticalimage stabilization, would result in no smallpower consumption, in particular some models can be anti-shake mode isset to “alwayson” so thatpower losswill be causedby themorepowerful. To this end, we have agood scene in thelight should turn off the opticalimage stabilization feature,you must use, should also be less “alwayson” mode.

___________________________________________________

http://www.gobatteryonline.com/canon-powershot-sd600-battery-charger-gose.html

http://www.gobatteryonline.com/canon-powershot-sd630-battery-charger-gose.html

http://www.gobatteryonline.com/canon-nb-7l-digital-camera-battery-gose.html

Permalink |記事への反応(0) | 15:03

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

2011-12-14

Winter warming Yang

Earlywintersky, like the patient's face the overcast, day tosink. Anxiety emotions suchas this pervading themist, tightly in my mind,catch mybreath. Thisnoon, thesun finally broke through the cloud andmist, show smiling face. Thegoldensunshine, the clearasonsnow, warm warm silverfai in theflow. Myheartlike this in thewindowsunshine, suddenlylit up.On the vast expanse of the forms.it, bathed inthe warmsunshine, the in the mind unspeakablejoy, really want to in the sparklingonsnow run, to release under pressurein the life, theone anxiousheart,makeit inthe warm Yang blowing quiet quiet stretchopen,asSnowWhite pureit gently the each place, leave alight the tranquil,calm inheart ripples.

Thewinter warm Yangheartily of vent to their hot, sprinkle withgolden way way, thesnowon glaring multicolouredhalo, like in a split up around me gorgeousflowers.And as a series ofcolorful picture, in mysight ofdreaming floating, I standstill didn't daremove, very afraid thatmove will putit like running scared. Thesun be warm in mybody, face and hands gently touched, a thick warm meaning in myheartrise, and then a puzzling tolove is full wholebody. Oh! I see, thesoft touch,it's like myloverit.As thesun jade-like stone sonbrightsmile,as if appear in the shadows. And whenshe left the same way, or that naughtysmile,two small dimples withthe face.She bantered said "tochase me! After a good deal foryouwin." I'm excited, butat a loss, just gazingat thelight fadedaway in her in in thedistance, RenXue the ground I do the footprints of the lonely, inlightlysigh.

Sunshineslowlybreezesnow, the BaiXueShan quietlyaccept this trustgod's touch. Like the girl likefalling inlove withlover'sarms in school, doing thecolorfuldream. Iwas the true meaning of thesnowmovedand also enjoy stealthily warmwintersun kissing. Thelightsad likethe like melted, had been in my memory, suchas thewhiteas forms.it of, did not leave traces. Myheart immersed inthe warmth ofsunshine, and in thewinterit forms.it quietly in fellasleep.

Thewinter warming Yang,don't abandon not to leave, waitingat my side,as mymotherwas waiting for the I, withall myheart, have no complaint.It let me understand,life notonlyit isthe exhaustion ofbody and mind, worried restlessness. There is a kind of beautiful scenery,on our side. Infact they have been waiting for us,as longas payattention side aflower, aleaf, a wisp ofspringbreeze, arain, asnow, abluesky, and soon. Like I say to thiswinter warm sample,calm down to, fine fine ground to observe, and deeply to taste, willget unexpectedharvest.

http://www.chargerbatteryshop.co.uk

http://www.gobatteryonline.com

Permalink |記事への反応(0) | 15:39

このエントリーをはてなブックマークに追加ツイートシェア

 
ログインユーザー登録
ようこそ ゲスト さん
Copyright (C) 2001-2025 hatena. All Rights Reserved.

[8]ページ先頭

©2009-2025 Movatter.jp