
はてなキーワード:BATTLEFIELDとは
数日前に配信された、マイクロソフトとソニー、それぞれの最新情報紹介映像で発表されたタイトルについて、競合機種で遊べるものがどれくらい含まれるか軽くチェックしてみた。
こうしてみてみるとソフトの充実度合いではもう完全に差が開いてしまってる感があるな。
| タイトル | PS5対応 | 備考 |
|---|---|---|
| Forza Horizon 6 | △ | PS5版は後から発売予定 |
| ガングレイヴ・ゴア:ブラッドヒート | 〇 | |
| Aniimo | ? | コンソール機対応とのみ表記 |
| モンハンストーリーズ3 | 〇 | |
| ホテル・バルセロナ | 〇 | |
| Rhythm Doctor | - | |
| ロマンシング サガ2リベンジオブザセブン | 〇 | PS4/PS5版は2024年10月発売済 |
| 星砂島物語 | 〇 | |
| Microsoft Flight Simulator 2024 | 〇 | |
| NINJA GAIDEN 4 | 〇 | |
| Age of Mythology:Retold | 〇 | |
| CoD: BO7 | 〇 |
| タイトル | Xbox対応 | 備考 |
|---|---|---|
| ウルヴァリン | - | |
| Microsoft Flight Simulator 2024 | 〇 | Xbox版は2024年11月発売済 |
| BATTLEFIELD 6 | 〇 | |
| CODE VEIN II | 〇 | |
| SAROS | - | |
| 紅の砂漠 | 〇 | |
| 仁王3 | - | |
| クロノスクリプト | - | |
| Deus Ex Remastered | - | |
| LETIT DIE:INFERNO | - | |
| ZERO PARADES | - | |
| 七つの大罪:Origin | - | |
| ハロウィン:ザ・ゲーム | 〇 | |
| Last Epoch | - | |
| グランツーリスモ7 | - | |
| ソニックレーシングクロスワールド | - | |
| 真・三國無双2 with猛将伝 Remastered | 〇 |
CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operation
中共日益复杂的网络影响力运作
!!!!!!!上周,美国司法部公布了一项重大刑事诉讼。中国公安部 (MPS) 的警官被指控在包括Twitter在内的社交媒体网站上创建“数千个虚假的在线角色,通过在线骚扰和威胁来针对中国持不同政见者”,并传播“其唯一目的是散布谣言的宣传”美国内部的分歧”。!!!!!!!!
!!!!!!!先週、米国司法省は重要な刑事訴状を公開しました。中国の公安省 (MPS) の警察官は、「Twitter を含むソーシャルメディアサイトで何千もの偽のオンラインペルソナを作成し、オンラインでの嫌がらせや脅迫を通じて中国の反体制派を標的に」し、「種をまくことのみを目的とするプロパガンダを広めた」として起訴されました。米国内の部門」。!!!!!!!!!
今、日本のネットを攻撃してるのは中国の公安である!!私も攻撃もしてくる!!日本人の書き込みを割り当てて特定の個人へ嫌がらせもする!!!!!!
今日本がサイバー攻撃を受けています!!日本人の皆さん!本当に気を付けてください!!
こいつらはネット攻撃を利用して政治を支配しようとしています!!!!!
この発表は、特定の中国政府機関がソーシャルメディア上で秘密裏に悪意のある活動を行っていることを公に明らかにした初めての事例です。しかし、MPS は、ソーシャルメディアのユーザーに影響を与えるために秘密裏に強制的な操作を行っているとアナリストが長い間疑っていた多くの政党支配組織の 1 つです。
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
The CCP’s efforts to shape public opiniononlinenowgobeyond simply censoring dissidents and spreading pro-government propaganda. They aremore globaland aggressive, often directly interfering instate sovereignty and democratic discourse and supporting the party’sbroader strategic and economicgoals.
ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
https://www.aspistrategist.org.au/ccps-increasingly-sophisticated-cyber-enabled-influence-operation/
CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operation
中共日益复杂的网络影响力运作
!!!!!!!上周,美国司法部公布了一项重大刑事诉讼。中国公安部 (MPS) 的警官被指控在包括Twitter在内的社交媒体网站上创建“数千个虚假的在线角色,通过在线骚扰和威胁来针对中国持不同政见者”,并传播“其唯一目的是散布谣言的宣传”美国内部的分歧”。!!!!!!!!
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気を付けてください!!!!!気を付けてください!!!!!!!!!
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中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
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Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
The CCP’s efforts to shape public opiniononlinenowgobeyond simply censoring dissidents and spreading pro-government propaganda. They aremore globaland aggressive, often directly interfering instate sovereignty and democratic discourse and supporting the party’sbroader strategic and economicgoals.
ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
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今、日本のネットを攻撃してるのは中国の公安である!!私も攻撃もしてくる!!日本人の書き込みを割り当てて特定の個人へ嫌がらせもする!!!!!!
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この発表は、特定の中国政府機関がソーシャルメディア上で秘密裏に悪意のある活動を行っていることを公に明らかにした初めての事例です。しかし、MPS は、ソーシャルメディアのユーザーに影響を与えるために秘密裏に強制的な操作を行っているとアナリストが長い間疑っていた多くの政党支配組織の 1 つです。
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
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ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
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!!!!!!!先週、米国司法省は重要な刑事訴状を公開しました。中国の公安省 (MPS) の警察官は、「Twitter を含むソーシャルメディアサイトで何千もの偽のオンラインペルソナを作成し、オンラインでの嫌がらせや脅迫を通じて中国の反体制派を標的に」し、「種をまくことのみを目的とするプロパガンダを広めた」として起訴されました。米国内の部門」。!!!!!!!!!
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中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
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ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
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中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
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ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
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CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operation
中共日益复杂的网络影响力运作
!!!!!!!上周,美国司法部公布了一项重大刑事诉讼。中国公安部 (MPS) 的警官被指控在包括Twitter在内的社交媒体网站上创建“数千个虚假的在线角色,通过在线骚扰和威胁来针对中国持不同政见者”,并传播“其唯一目的是散布谣言的宣传”美国内部的分歧”。!!!!!!!!
!!!!!!!先週、米国司法省は重要な刑事訴状を公開しました。中国の公安省 (MPS) の警察官は、「Twitter を含むソーシャルメディアサイトで何千もの偽のオンラインペルソナを作成し、オンラインでの嫌がらせや脅迫を通じて中国の反体制派を標的に」し、「種をまくことのみを目的とするプロパガンダを広めた」として起訴されました。米国内の部門」。!!!!!!!!!
この発表は、特定の中国政府機関がソーシャルメディア上で秘密裏に悪意のある活動を行っていることを公に明らかにした初めての事例です。しかし、MPS は、ソーシャルメディアのユーザーに影響を与えるために秘密裏に強制的な操作を行っているとアナリストが長い間疑っていた多くの政党支配組織の 1 つです。
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
The CCP’s efforts to shape public opiniononlinenowgobeyond simply censoring dissidents and spreading pro-government propaganda. They aremore globaland aggressive, often directly interfering instate sovereignty and democratic discourse and supporting the party’s broader strategic and economicgoals.
ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
https://www.aspistrategist.org.au/ccps-increasingly-sophisticated-cyber-enabled-influence-operation/
CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operation
中共日益复杂的网络影响力运作
!!!!!!!上周,美国司法部公布了一项重大刑事诉讼。中国公安部 (MPS) 的警官被指控在包括Twitter在内的社交媒体网站上创建“数千个虚假的在线角色,通过在线骚扰和威胁来针对中国持不同政见者”,并传播“其唯一目的是散布谣言的宣传”美国内部的分歧”。!!!!!!!!
!!!!!!!先週、米国司法省は重要な刑事訴状を公開しました。中国の公安省 (MPS) の警察官は、「Twitter を含むソーシャルメディアサイトで何千もの偽のオンラインペルソナを作成し、オンラインでの嫌がらせや脅迫を通じて中国の反体制派を標的に」し、「種をまくことのみを目的とするプロパガンダを広めた」として起訴されました。米国内の部門」。!!!!!!!!!
この発表は、特定の中国政府機関がソーシャルメディア上で秘密裏に悪意のある活動を行っていることを公に明らかにした初めての事例です。しかし、MPS は、ソーシャルメディアのユーザーに影響を与えるために秘密裏に強制的な操作を行っているとアナリストが長い間疑っていた多くの政党支配組織の 1 つです。
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
The CCP’s efforts to shape public opiniononlinenowgobeyond simply censoring dissidents and spreading pro-government propaganda. They aremore globaland aggressive, often directly interfering instate sovereignty and democratic discourse and supporting the party’sbroader strategic and economicgoals.
ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
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中共日益复杂的网络影响力运作
!!!!!!!上周,美国司法部公布了一项重大刑事诉讼。中国公安部 (MPS) 的警官被指控在包括Twitter在内的社交媒体网站上创建“数千个虚假的在线角色,通过在线骚扰和威胁来针对中国持不同政见者”,并传播“其唯一目的是散布谣言的宣传”美国内部的分歧”。!!!!!!!!
先週、米国司法省は重要な刑事訴状を公開しました。中国の公安省 (MPS) の警察官は、「Twitter を含むソーシャルメディアサイトで何千もの偽のオンラインペルソナを作成し、オンラインでの嫌がらせや脅迫を通じて中国の反体制派を標的に」し、「種をまくことのみを目的とするプロパガンダを広めた」として起訴されました。米国内の部門」。
この発表は、特定の中国政府機関がソーシャルメディア上で秘密裏に悪意のある活動を行っていることを公に明らかにした初めての事例です。しかし、MPS は、ソーシャルメディアのユーザーに影響を与えるために秘密裏に強制的な操作を行っているとアナリストが長い間疑っていた多くの政党支配組織の 1 つです。
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
The CCP’s efforts to shape public opiniononlinenowgobeyond simply censoring dissidents and spreading pro-government propaganda. They aremore globaland aggressive, often directly interfering instate sovereignty and democratic discourse and supporting the party’sbroader strategic and economicgoals.
ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
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中共日益复杂的网络影响力运作
先週、米国司法省は重要な刑事訴状を公開しました。中国の公安省 (MPS) の警察官は、「Twitter を含むソーシャルメディアサイトで何千もの偽のオンラインペルソナを作成し、オンラインでの嫌がらせや脅迫を通じて中国の反体制派を標的に」し、「種をまくことのみを目的とするプロパガンダを広めた」として起訴されました。米国内の部門」。
この発表は、特定の中国政府機関がソーシャルメディア上で秘密裏に悪意のある活動を行っていることを公に明らかにした初めての事例です。しかし、MPS は、ソーシャルメディアのユーザーに影響を与えるために秘密裏に強制的な操作を行っているとアナリストが長い間疑っていた多くの政党支配組織の 1 つです。
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
ASPI の国際サイバーポリシーセンターは、「ゲームの世論:中国共産党のますます洗練されたサイバー対応の影響力作戦」というタイトルの新しいレポートを発行しました。ソーシャルメディアを通じて民主主義国家内で行われる CCP のサイバー対応の影響力作戦。
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
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ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
The report canvassesthe existing publicly availableevidence of covert cyber-enabled influence operations originating fromChina to provide anassessment of the CCP’s evolving capabilities. We find that the CCPhas developed a persistent capability to sustain coordinatednetworks ofpersonas and that multipleChinesegovernment agencies probably conduct, in parallel if not collectively, covert influence operationson social media. Those operations have becomemore frequent, sophisticated, and effective in targeting democraciesby disruptingdomestic and foreign policies and decision-making processes.
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Last week, the US Department ofJustice unsealed a significant criminal complaint. Police officers fromChina’s Ministry of Public Security (MPS) were charged with creating ‘thousands of fakeonlinepersonason social media sites, includingTwitter, to targetChinese dissidents throughonline harassment and threats’ and for spreading ‘propaganda whosesole purposeis to sow divisions withinthe UnitedStates’.
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This announcement marked the first definitive public attribution to a specificChinesegovernment agency of covert malignactivitieson social media. However, the MPSisone of many party-controlled organisations that analysts have long suspected of conducting covert and coercive operations to influence userson social media.
中国共産党 (CCP) は、天安門事件の直後に遡る政策概念である「世論の誘導」を装い、社会の安定と中国に対する政治的支配を維持するための情報操作を正当化しています。最近では、中国の権威主義的指導者である習近平は、文化大革命時代の「世論闘争」という用語を復活させ、人権や民主主義などの価値観やアイデアを広める能力があるため、ソーシャルメディアを「主要な戦場」と宣言しました。 党の政治的正当性に対する脅威とみなされた。
Under the guise of ‘guiding public opinion’, a policy concept that dates back to the aftermath of the TiananmenSquare Massacre, theChineseCommunist Party (CCP) justifiesits manipulation of information tomaintain social stability and political controloverChina.More recently,China’s authoritarianleader,Xi Jinping,has revived the CulturalRevolution-era term ‘public opinionstruggle’ and declared social media ‘themainbattlefield’ because ofits ability to spread values and ideas—likehuman rights and democracy—that are perceivedas threats to the party’s political legitimacy.
オンラインで世論を形成しようとする中国共産党の取り組みは、現在、単に反体制派を検閲し、政府寄りのプロパガンダを広めるだけではありません。 彼らはよりグローバルで攻撃的であり、多くの場合、国家主権と民主主義の言説に直接干渉し、党のより広範な戦略的および経済的目標をサポートしています。
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ASPI’sInternational Cyber Policy Centrehas published a new report entitled ‘Gaming public opinion: The CCP’s increasingly sophisticated cyber-enabled influence operations’, alongside reportingby TheWashington Post which explores the he alongside reportingby TheWashington Post, which explores the growing challenge of CCP cyber-enabled influence operations conducted within democracies through social media.
このレポートは、中国から発信された秘密のサイバー対応の影響力作戦の既存の公的に入手可能な証拠を調査して、CCPの進化する能力の評価を提供します。中国共産党はペルソナの調整されたネットワークを維持するための永続的な能力を開発しており、複数の中国政府機関が、おそらく集団ではないにしても並行して、ソーシャルメディアで秘密の影響力作戦を行っていることがわかりました. これらの作戦は、国内および外交の政策と意思決定プロセスを混乱させることにより、民主主義を標的とすることにおいて、より頻繁で、洗練され、効果的になっています.
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ケーススタディとして、Twitter と Meta が 2019 年に中国政府に起因する Spamouflageネットワークにリンクされた、これまで報告されていなかった CCP のサイバー対応の影響力操作を明らかにします。米国が無責任に中国やその他の国に対してサイバースパイ活動を行っているという未確認の主張を広めるために、米国ベースのソーシャルメディアプラットフォーム。 Spamouflage にリンクされたアカウントによって誤ってツイートされた画像で識別可能な開いているブラウザー タブのような手違いを利用して、この影響力のある操作を実行している中国政府機関はそれを「OperationHoney Badger」と名付けたと考えられます。
As acase study, we reveal a previously unreported CCP cyber-enabled influence operation linked to the Spamouflagenetwork, whichTwitter and Meta attributed to theChineseGovernment in 2019. This newiteration ofthe networkis using inauthentic accountson US-based andChina-based social media platforms to spread unverified claims that the USis irresponsibly conducting cyber-espionage operations againstChina and other countries. Drawingon slip-upslike anopenbrowsertab identifiable in animage accidentally tweetedby a Spamouflage-linked account, webelieve theChineseGovernment agencies conducting this influence operation namedit ‘OperationHoney Badger.’
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Title: The BlackSamurai: Yasuke's Odyssey
Prologue:Whispers of a Stranger
The yearwas 1579. The shores ofKyoto were caressedby the gentlewaves of theSea ofJapan,as a strange vessel approached. Aboard theship, a tall, dark-skinnedmanwith the bearing of a warrior stood, gazing upon the foreignland that would soon becomehishome.Hisnamewas Yasuke, and he had been brought toJapanby the Jesuit missionaries, sold into servitude and torn fromhis Africanhomeland.
Chapter 1: Nobunaga'sCuriosity
Yasuke's arrival inKyotowas met with awe and fascination.His ebonyskin, unlikeanything theJapanese had ever seen, drew the attention ofthe powerful daimyoOda Nobunaga. Intriguedby the foreigner's strength and demeanor, Nobunaga requested a meeting with Yasuke. Thetwo menfound a mutualrespect for each other's warriorspirit, and thus, Yasukewas granted a position in Nobunaga's service.
Chapter 2: ThePath of theSamurai
As Yasuke adapted tohis newlife, he facedmany challenges. He struggled to learn the language and customs,as wellas the intricacies of thesamurai code,Bushido. Despite the adversity,hisdetermination to provehimself to Nobunaga and the othersamurai never wavered. Gradually, Yasuke honedhis skills in swordsmanship andstrategy, earning therespect ofhis peers and thetitle ofsamurai.
Chapter 3: A Warrior's Bond
Yasuke's service to Nobunaga broughthim into contact withmany prominent figures ofthe time, including Mitsuhide Akechi, a cunningand ambitioussamurailord. While theirfriendshipwas builton mutual admiration and shared experienceson thebattlefield, a lingering mistrust lingered beneath thesurface. Yasuke could notshakethe feeling that Mitsuhide's ambitions wouldone day prove to be a grave threat to Nobunaga andhisempire.
Chapter 4: The Taste of Betrayal
The yearwas1582. Theair hung heavywith tensionas Yasukerode beside Nobunaga to the Honno-ji temple inKyoto. Unbeknownst to them, Mitsuhide Akechi had orchestrated a coup against Nobunaga,his forces surrounding the temple and settingit ablaze. Trapped within theinferno, Nobunaga chose to commit seppuku, entrusting Yasuke withhis sword andhisfinal words.
Chapter 5: The BlackSamurai's Vengeance
As the flames consumed the temple, Yasuke vowed to avenge Nobunaga'sdeath. He foughthis wayout of the burning temple, cutting down Mitsuhide's menwith the ferocity of a woundedtiger. In afinal confrontation with Mitsuhide, Yasuke's loyalty and honoras asamurai shone through, but hewas ultimately captured and sparedby Mitsuhide,who could not bringhimself to kill theman he hadonce called afriend.
Epilogue: TheLegend Endures
With Nobunaga'sdeath, Yasuke'sfatewas uncertain. The events that followedhis confrontation with Mitsuhide would become the stuff
いかに自分が弱者であるかを利用して立場を有利に進めようとするあの感じ
マイクロソフト、SIEが手がける独占タイトルの多くが「自社のものより品質が良い」とコメント。Activision Blizzard買収審査に際して
https://automaton-media.com/articles/newsjp/20221124-227997/
『Battlefield』シリーズ、SIEに「『Call of Duty』には及ばない」と突如ディスられる。マイクロソフト対SIEの流れ弾
https://automaton-media.com/articles/newsjp/20221125-228059/
https://anond.hatelabo.jp/20210430101328
近年、俺が良く遊んだ、面白かったゲームを並べてみると見事にMade In Japanがない。
(略)
「つまらなくなった」以前の問題として、国産ストラテジーゲームが絶滅危惧種であるというのが現状では。
とりあえず4gamer.net のタイトル検索(https://www.4gamer.net/script/search/index.php?mode=title )で、ジャンル: "ストラテジー"+特徴/開発地域: "日本"で検索し、発売日順にソートして2018年から2020年までのリリース状況を見てみようず(ちなみに、この条件に当てはまる最も最近のゲームのリリース日が2020/12/17なので、2021年は0本。なので実質として直近三年分のリリース状況になる)。
結果がこれ
複数プラットフォームでリリースされてるものは一つにまとめている。また、「ストラテジーゲームの定義」は面倒なので、ここではとりあえず「4gamer.netでストラテジータグが付いているもの」とする。
感想としては、ほぼほぼナンバリングタイトルと有名タイトルからの派生じゃねーか感がある。あと発売元もコーエーテクモゲームス、セガ、システムソフト・アルファーのヘビロテ。
「でもストラテジーゲームっていうジャンルは昔からだいたいこんなもんでしょ?」みたいな人もいるかもしれないので、同じ条件で2001年から2003年までの三年間のリリース状況を見てみようず。
注意点。当時の4gamer.netはPCゲーム専門だったので、上のデータと違ってコンシューマゲームについての登録がない。時代が時代なのでスマホアプリはそもそも存在してないし、ガラケーアプリについても登録は無い。
また、復刻版や廉価版については除外。パワーアップキットなどの追加要素単独発売についても除外。
現在と比べると、リリース数もさることながら発売元やシリーズ名もかなり多様性が有ったことが分かる。あと、上に書いたとおりコンシューマゲーム機向けの情報が抜けているので、実際にはもっとリリースされてたはず。
とはいえこの頃が国産ストラテジーゲーム黄金時代だったかと言うとそうでもなく、後にクソゲーオブザイヤー常連となる某社を筆頭にして、DOS時代と比べると技術的にもゲームシステム的にも後退した印象が強い。
某社、DOS時代は大戦略シリーズの焼き直しだけじゃなくて、「ブリッツクリーク」で諸兵科連合を考慮したシステムを入れたり、「パンツァーカイル」で士気システムや部隊編成システムを入れたりとか、「空軍大戦略」で航空戦に特化してみたりとか色々とシステム面でチャレンジしてたのだけれどなあ…
メーカー側が「ストラテジーゲーム」としているのに4gamer.net側は「シミュレーション」としていたりする例や、カジュアル寄りのRTSやタワーディフェンス系のゲームが含まれていないなどの指摘について。
指摘自体は妥当とは思うけれども、このあたりを深く突っ込んでいくと際限が無いので
と敢えて逃げている。定義論争はSFだけで十分だし、ここでやりたいことは網羅ではなく「同じデータソースを使って過去と現在の状況を比較してみる」ことなので。
ゲームタイトルをジャンルと開発国で絞り込み出来るのが楽なので。ImpressGame watchは古くからの記事が残っているという点で非常にありがたいのだけれど、こういう形でタイトルを絞り込む用途には使いづらい。
このあたりも定義論争になりそうだけれど、「シミュレーション」というジャンルは本質的にかなり幅が広くて…
市長視点で市政をシミュレートしたゲーム、社長視点で経営をシミュレートしたゲーム、パイロット視点で操縦をシミュレートしたゲーム、農家視点で農場経営をシミュレートしたゲーム、神視点で生命進化をシミュレートしたゲーム、魔王視点でダンジョン設営をシミュレートしたゲーム、小隊長視点で戦闘をシミュレートしたゲーム、師団長視点で戦術をシミュレートしたゲーム、国家指導者視点で戦争をシミュレートしたゲーム、蟻視点で蟻の巣をシミュレートしたゲーム、普通の人視点でアクアリウムの維持をシミュレートしたゲーム、こういうの全部が「シミュレーション」というジャンルに収まってしまうわけで。
でも元増田が言及してるゲームは戦争・戦闘要素が絡んでくるやつが大部分なので、幅広い「シミュレーション」より、戦争・戦闘要素が強い「ストラテジー」で絞り込んだ方が良いなという印象。(といはいえ4gamer.netの「ストラテジー」ジャンルには戦闘関係ないやつも結構入っているのは確かだしsteamはより大雑把だったりするのだけれど。)
Permalink |記事への反応(13) | 14:41
生きるってなんだろう。って考え始めるといつも最後は宇宙ってなんだろうにつながる。
そんなことを考えてると、地球というちっぽけな星で、自らを人間と名乗る偶然誕生した生き物が、その短い歴史の中でお金だの法律だのといろんなルールを作って、笑ったり怒ったり泣いたりしながらあくせくやってることが、なんとも言えないくらいいじらしく感じる。
そんな短い歴史の中においてもなお、針の先ほどもない人の一生、自分の生。
ただ不思議とそこに儚さや惨めさは感じない。感じるのは雲の中にある一粒の雨粒のような気楽さだけ。
だから私はFortniteでもAPEXでもCoDでもなく、Battlefieldが好き。
Battlefieldはオワコン化したって言われて久しいけど、32 vs 32でわちゃわちゃやる気楽さが好き。
新作は過去作における最大同時対戦数64人よりも参加規模が大きくなるらしく今から楽しみ。
In a faraway country, mettwo oldfriends ofmine.
Long times ago,I met them in abattlefield and we'd tried tosurvivetogether.
I cannot die.
In thedream, they both arealive andfine.
We carriedout ourmissiontogether.
We talked about a lot of things.
We had a lot of chats.
We laughed and traveledtogether.
Really glad to see thedream.
Dad.Mom.
This mightbe my last letter.
Ifyou're ever reincarnated…
I would want to beyour sonagain.
please.
Iwasn't supposed to endlike this.
Iwas supposed to findhappiness, and showyou Iwashappy.
Thatwas the plan. So…
So, I'm praying…
thatyou would have measyour sonagain.
please.
Howwith that sound?
Sir,Is there anyone elseyou would want to send a letter to?
Yes,she's agirl I grew up with. We've known each other since we werekids.Shewaslike asister to me.She told mesheliked me. I think Ilikedher, too.
But I shippedout before westarted actinglike atrue couple. We didn't evenkiss.
Doyou rememberthe timeyou confessedyourfeelings for me?
Iwas really, really, reallyhappy.
Maria.Maria, I want togo home to bebyyour side.
Idon't want to die.
I want togo home, to be besideyou.
Wait for me, please.
Areyou gettingeverything down?
Violet. Send off the letters for me.
Thankyou for helping me.
Iam righthere. Iam rightbyyour side.
Ineed touchyou me. Ineedyour touch.
Iam holdingyour hand now, sir.
Oh I'm gettingcold
"Kiss me"
"Thankyou"
"Everythingwill be okay, sir. Ipromiseyour letterswill be delivered.
I'msorry that Iwasn't able to protecthim.
Idon't want to anybody to die.
from theline of "Violet Evergarden"
from abattlefield withlove.
生きるってなんだろう。って考え始めるといつも最後は宇宙ってなんだろうにつながる。
そんなことを考えてると、地球というちっぽけな星で、自らを人間と名乗る偶然誕生した生き物が、その短い歴史の中でお金だの法律だのといろんなルールを作って、笑ったり怒ったり泣いたりしながらあくせくやってることが、なんとも言えないくらいいじらしく感じる。
そんな短い歴史の中においてもなお、針の先ほどもない人の一生、自分の生。
ただ不思議とそこに儚さや惨めさは感じない。感じるのは雲の中にある一粒の雨粒のような気楽さだけ。
だから私はFortniteでもAPEXでもCoDでもなく、Battlefieldが好き。
Battlefieldはオワコン化したって言われて久しいけど、32 vs 32でわちゃわちゃやる気楽さが好き。
新作は過去作における最大同時対戦数64人よりも参加規模が大きくなるらしく今から楽しみ。
いろいろな雑誌やウェブサイトによって優れたPC・コンシューマーゲームに与えられる賞。
昨年に引き続いて一覧ののち、ざっくり感想を。
・Uncharted 4: A Thief's End - 165
The Critics' Picks - 89
The Readers' Picks - 76
The Critics' Picks - 90
The Readers' Picks -12
・DOOM - 29
The Critics' Picks - 26
The Readers' Picks - 3
・Battlefield 1 - 16
The Critics' Picks - 6
The Readers' Picks -10
・TheLast Guardian - 15
The Critics' Picks - 15
The Readers' Picks -
The Critics' Picks -12
The Readers' Picks -
The Critics' Picks - 9
The Readers' Picks - 3
Final Fantasy XV - 9
The Witcher 3: Wild Hunt -Blood andWine - 9
Dishonored 2 - 8
The Witness - 7
Titanfall 2 - 5
Hitman - 3
Pokemon GO - 3
XCOM 2 - 3
SUPERHOT - 2
Call of Duty:Infinite Warfare - 1
Firewatch - 1
Forza Horizon 3 - 1
Owlboy - 1
Sid Meier'sCivilizationVI - 1
Thumper - 1
Tom Clancy'sRainbow Six Siege - 1
※
The Critics' Picksは批評家賞
さて、今年も賞を獲得したのは例によって例の如くアンチャーテッドシリーズ最新作アンチャーテッド4になります。
これでアンチャーテッドは3と続けてその年のGOTYを総なめということになりました。
ゲームとしての完成度についてはどのナンバリングも図抜けた出来であるのは認めるので
個人的には何か不満があるわけではありません。
グラフィックやプレイング、ストーリー、演出、キャラクター描写など
圧倒的に完成されたシリーズなのは誰もが認めるところでしょう。
とはいえあまりにも完成されすぎていて面白みが無いので今回はそれ以外のゲームについて言及します(笑)
個人的に注目を引いた点を上げると変化球的なFPSゲームが多数受賞した点にあります。
・バトルフィールド1
・DOOM
上記3つのゲームはGOTYの数的には2,3,4位のゲームですが、そのどれもが一人称視点シューティングというジャンルです。
オーバーウォッチはMOBAの要素をふんだんに取り入れたゲーム性とPOPなキャラクターデザイン
バトルフィールド1はFPSで日の目の当たることがなかった第一次世界大戦をテーマに
ドゥームに関しては強烈なゴア描写と異常なまでのハイスピードさが売りになっている
こういった、「現状に対して変化球的なゲーム」が多数受賞したのは欧米のコアゲーマー界隈でも
COD的なゲームだけが注目されるのにいい加減飽きてきたのかもしれません。
ゲームシステム的に革新的というよりコアゲーマーの市場自体がそういう停滞打破的なゲームを求めてる感じがあります。
「今までどおりのゲームを高い完成度で」
という今までどおりの要望以外に
「少し違ったゲームがやりたい」
という点が目立ちつつあるような気もします(まぁこの辺は歴史の繰り返しのようなものですが
あれだけ問題の多かったFFXVが多数受賞している点からも、完成度以外に革新性を重視する人が増えているのがわかります。
2017年初頭からの日本製ゲームの異様な高評価もその延長線上にあると見てよいと思います。
そういった市場の要望とPS3/360時代にできていなかった和ゲー界隈のHDゲームへの対応不足にようやく目処が立ち始めた時期が合致したということでしょう。
PCをベースに製作しコンソール機にアジャストするという製作手法や大規模開発ゲームへどうのように挑戦するか?
という点をようやっとクリアできるようになりはじめたように見えます。
(Yakuza 0,バイオハザード7,Gravity Daze2, 仁王, Nier:Automata, Persona 5,ゼルダの伝説BoTWetc...)
Steamへの和ゲーの販売タイトルも急速に増加しており、PCへの対応が和ゲーでも当たり前になる日が来るかもしれません。
また、オープンワールドタイトルも停滞の時期に差しかかり始めています。
Mafia3やマスエフェクト:アンドロメダの散々な評価を見るにSkyrimとGTAから伸びてきたオープンワールドゲームの線が若干止まってしまっているようにも見えます。
ゼルダBoTWが大絶賛と共に迎えられた理由はそういった背景も存在するでしょう。
ベセスダがエルダースクロールズの続編を一向に露出させない点も、次世代型のRPGをどのように作るべきなのか悩んでいるのかもしれません。これ以上に欧米型RPGが進化するにはAIやプロシージャルな作り方など技術的な観点を一気にレベルアップさせる必要を感じています。(その点ではXboxのAnthemが気になっています。
一方で現在は目新しさから比較的好調な日本産ゲームも(ゲーム全体の出来ではなくメカニズム的に)完成されすぎていて発展性に欠けているようにも見えます。
次作辺りまでは比較的好意的に受け止められるような気もしていますが、次々作も同じようであれば現在の欧米系ゲームと同じパターンに陥る可能性もあります。
e-Sports関連やwitcherやゼルダなど和洋問わず発展の芽を感じさせるゲームから如何にヒントを得られるかが次世代ゲームにおいては重要かもしれませんね。
ではまた来年。
※引用サイトhttp://gotypicks.blogspot.jp/